Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ Nr XXIX/05

z XXIX Sesji Rady Gminy Łomża w dniu 25 listopada 2005 r.
Miejsce obrad: sala konferencyjna Urzędu Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a.
Obrady rozpoczęto o godzinie 1000, zakończono o godzinie 1400.
Przewodniczył Andrzej Szabłowski – Przewodniczący Rady Gminy.
Protokołowała Katarzyna Jastrzębska – inspektor ds. obsługi Rady Gminy.

W posiedzeniu XXIX Sesji udział wzięli:
1. Szabłowski Andrzej -Przewodniczący Rady.
2. Ciszewski Marian -radny
3. Dziekoński Sławomir - radny
4. Gałązka Krzysztof - radny
5. Jabłoński Andrzej -radny
6. Krajewski Henryk - radny
7. Kuzia Stanisław -radny
8. Lipiński Mirosław -radny
9. Łada Robert - radny
10. Mioduszewski Kazimierz - radny
11. Nowakowski Jacek Albin - radny
12. Ormanowski Marek - radny
13. Zacharczyk Sławomir - radny
14. Grabowski Jan - radny
15. Karpiński Janusz - radny


zaproszeni goście:
1. Anna Górtatowska – starszy pracownik socjalny
2. Krystyna Kaczyńska – sekretarz gminy
3. Adam Frączek – Zarząd Ekonomiczny Szkół Gminy Łomża
4. Kazimierz Dąbkowski - Wójt Gminy
5. Helena Serwatko – inspektor ds. wymiaru podatku
6. Zofia Brokowska - skarbnik Gminy
7. Jerzy Prokopczuk – z-ca Wójta
8. Krystyna Jastrzębska – Kierownik OPS
9. Leszek Młynarski – dyrektor Gimnazjum Nr 9
10. Henryk Kłosińaski – radny Rady Powiatu

oraz sołtysi:
1. Józef Chorzelski – sołtys wsi Modzele Wypychy
2. Andrzej Szeligowski – sołtys wsi Młode Sierzputy
3. Józef Chojnowski – sołtys wsi Grzymały
4. Kazimierz Jackowski – sołtys wsi Bożenica

5. Adam Kukowski – sołtys wsi Stara Łomża
6. Jan Chrodyński – sołtys wsi Wygoda
7. Waldemar Sawicki – sołtys wsi Stare Kupiski
8. Jolanta Kokot – sołtys wsi Janowo
9. Franciszek Modzelewski - sołtys wsi Modzele Skudosze


Informacje o terminie i miejscu Sesji podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na 14 dni przed Sesją.

Pkt. 1

Otwarcia XXIX Sesji Rady Gminy Łomża dokonał Przewodniczący Rady Gminy Andrzej Szabłowski. Powitał radnych, zaproszonych gości oraz sołtysów i publiczność. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 15 radnych, zatem obrady są prawomocne. Podejmowane uchwały będą prawomocne.

Pkt. 2
Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Szabłowski przedstawił radnym zaproponowany porządek obrad i zapytał czy są do niego uwagi. Wpłynęły 3 wnioski o wprowadzenie zmian do porządku obrad. Pierwszy – po pkt. 12 jako 13 wprowadzić punkt dotyczący podjęcia uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
Drugi – po pkt. 13 jako 14 wprowadzić punkt dotyczący podjęcia uchwały w sprawie zatwierdzenia procedury postępowania przetargowego Gminy Łomża.
Trzeci – po pkt. 14 jako 15 wprowadzić punkt dotyczący podjęcia uchwały o zmianie uchwały w sprawie zasad przyznawania diet i zwrotu kosztów podróży służbowych za udział w sesjach rady Gminy oraz czynnościach związanych z rozliczaniem zobowiązań pieniężnych.
Pan Przewodniczący zaproponował przegłosowanie zmian do porządku obrad sesji.
W sprawie wstawienia punktu 13 – jednogłośnie „za”.
W sprawie wstawienia punktu 14 - jednogłośnie „za”.
W sprawie wstawienia punktu 15 - jednogłośnie „za”.

Rada Gminy obradowała wg następującego porządku obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku dziennego.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta Gminy o pracy między Sesjami Rady Gminy.
6. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy Łomża podjętych na XXVIII Sesji.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
8. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok.
9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Karty Współpracy
z organizacjami pozarządowymi.
11. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Łomża
z organizacjami pozarządowymi na 2006 rok.
12. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego
i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Łomża.
13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji
i deklaracji podatkowych.
14. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia procedury postępowania przetargowego Gminy Łomża.
15. Podjecie uchwały o zmianie uchwały w sprawie zasad przyznawania diet i zwrotu
kosztów podróży służbowych za udział w sesjach rady Gminy oraz czynnościach
związanych z rozliczaniem zobowiązań pieniężnych.
16. Wolne wnioski.
17. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
18. Zamknięcie obrad.


Pkt. 3
Przyjęcie protokołu z poprzedniej XXIX Sesji.
Uwag nie wniesiono.
Głosowanie: „za” – 15, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.



Pkt. 4
Interpelacje i zapytania zgłosili:
▪ Radny Robert Łada:
- Kiedy nastąpią prace projektowe na inwestycję: budowa drogi na odcinku Wygoda – Bacze?
- Kiedy zostanie uruchomiona apteka w Wygodzie i jak zostanie rozwiązana sprawa
ogrzewania w budynku po byłym ZOZ?

Pkt. 5
Informację z działalności w okresie miedzy XXIX, a XXX Sesją Rady Gminy złożył Wójt Gminy Pan Kazimierz Dąbkowski. (W załączniku Nr 1 do protokołu).

Pkt. 6
Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy podjętych na XXIX Sesji Rady Gminy przedstawił również Wójt Gminy Pan Kazimierz Dąbkowski. Sprawozdanie – załącznik Nr 2 do protokołu.

Pkt. 7
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie przedstawiła Pani Zofia Brokowska – skarbnik Gminy w zał. Nr 3 do protokołu. Projekt uchwały szczegółowo był omawiany na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy w dniach 22 i 23 listopada b.r. Wszystkie komisje zatwierdziły pozytywnie projekt uchwały.
Proponuje się zwiększyć dochody i wydatki budżetowe o kwotę 639 534 zł. zgodnie
z projektem uchwały.
Ponadto proponuje się zmniejszyć wydatki budżetowe o kwotę 700 000 zł oraz dokonać przeniesień między rozdziałami i paragrafami.
Deficyt budżetowy w wysokości 169 821 zł zostanie pokryty z nadwyżki budżetowej.
Po dokonanych zmianach budżet będzie wynosił:
Dochody ogółem – 14 680 711 zł,
Wydatki ogółem – 16 008 016 zł.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXIX/170/05 w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.

Pkt. 8
Projekt uchwały w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok przedstawiła Pani Zofia Brokowska – skarbnik gminy. Projekt uchwały również był omawiany na posiedzeniach stałych komisji Rady Gminy w dniach 22 i 23 listopada b.r. Wszystkie komisje zatwierdziły pozytywnie projekt uchwały.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXIX/171/05 w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2006 rok. Uchwała –
zał. Nr 4 do protokołu.

Pkt. 9
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok przedstawiła również Pani Zofia Brokowska – skarbnik gminy. Projekt uchwały także był omawiany podczas posiedzeń stałych komisji Rady Gminy
w dniach 22 i 23 listopada b.r. Wszystkie komisje zatwierdziły pozytywnie projekt uchwały.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła
Uchwałę Nr XXIX/172/05 w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok. Uchwała – zał. Nr 5 do protokołu.


Pkt. 10
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Karty Współpracy z organizacjami pozarządowymi przedstawił Pan Andrzej Szabłowski – Przewodniczący Rady. Projekt uchwały był przedmiotem obrad podczas posiedzeń Komisji Rady Gminy w dniach 22 i 23 listopada b.r.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła
Uchwałę Nr XXIX/173/05 w sprawie zatwierdzenia Karty Współpracy z organizacjami pozarządowymi. Uchwała – zał. Nr 6 do protokołu.


Pkt. 11
Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Gminy Łomża
z Organizacjami Pozarządowymi na 2006 rok przedstawił Pan Andrzej Szabłowski – Przewodniczący Rady. Projekt uchwały był przedmiotem obrad podczas posiedzeń Komisji Rady Gminy w dniach 22 i 23 listopada b.r.
Radny Jacek Nowakowski złożył poprawkę do projektu uchwały, mianowicie: „uszczegółowić zapis paragrafu 3 pkt 2 o wykorzystanie gminnych obiektów użyteczności publicznej na działalność kulturalną”. Chodzi o zajęcie czasu wolnego dzieciom i młodzieży
z tereny gminy.
Pan Przewodniczący zarządził dyskusję w sprawie projektu uchwały.
Pan Wójt poparł propozycję radnego Nowakowskiego.
Pani Krystyna Jastrzębska nadmieniła, że jeszcze w dniu dzisiejszym dostarczy materiały odnośnie propozycji młodzieży lokalnej na temat zajęcia wolnego czasu (miejsca , charakter zajęć).
Pan Henryk Krajewski złożył ponowną propozycję by skierować wnioski do UE w sprawie możliwości rozbudowy lub budowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Stare Kupiski jeszcze w roku 2006.
Kupiski Stare i Nowe – wykorzystywanie przynajmniej na 2 godziny Sali gimnastycznej dla młodzieży w piątki (2 godz. tygodniowo). Tym samym prosił o zabezpieczenie środków finansowych dla opiekuna.
Pan Adam Frączek poinformował, że na ostatnim posiedzeniu Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zostały przyznane środki finansowe na zajęcia dodatkowe dla uczniów po 4 godziny. (ok. 6 000 zł) w okresie od stycznia do kwietnia 2006 r.
Więcej uwag nie zgłoszono.
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie jawne w sprawie przyjęcia poprawki.
Głosowało 15 radnych.
15 – „za”, 0– „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”. Poprawkę przyjęto jednogłośnie.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały wraz z poprawką i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła
Uchwałę Nr XXIX/174/05 w sprawie uchwalenia Programu Współpracy Gminy Łomża z Organizacjami Pozarządowymi na 2006 rok . Uchwała – zał. Nr 7 do protokołu.



Pkt. 12
Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników zatrudnionych
w jednostkach organizacyjnych gminy Łomża przedstawiła Pani Krystyna Jastrzębska kierownik OPS Gminy Łomża.
Pani Jastrzębska wyjaśniła Radzie Gminy potrzebę podjęcia uchwały oraz odpowiedziała na pytanie radnego Jana Grafowskiego: „Co to jest wartość jednego punktu?”.
Więcej pytań nie głoszono.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały wraz z poprawką i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 14 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 1 – „wstrzymujących” się podjęła
Uchwałę Nr XXIX/175/05 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego
i przyjęcia wartości jednego punktu w złotych celem wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Łomża. Uchwała – zał. Nr 8 do protokołu.

Pkt. 13
Projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy i deklaracji podatkowych przedstawiła Pani Zofia Brokowska – skarbnik gminy. Projekt uchwały był omawiany podczas posiedzeń stałych komisji Rady Gminy w dniach 22 i 23 listopada b.r. Wszystkie komisje zatwierdziły pozytywnie projekt uchwały.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXIX/176/05 w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2006 rok. Uchwała – zał. Nr 9 do protokołu.

Pkt. 14
Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia procedury postępowania przetargowego Gminy Łomża przedstawił z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk. Projekt uchwały jest wynikiem rozmów z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego
w Białymstoku. Uchwała jest jednym z załączników do wniosku złożonego do SPO na rozbudowę bibliotek w Konarzycach i Pniewie.
Uwag do projektu nie wniesiono.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXIX/177/05 w sprawie zatwierdzenia procedury postępowania przetargowego Gminy Łomża. Uchwała – zał. Nr 10 do protokołu.

Pkt. 15
Projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i zwrotu kosztów podróży służbowych za udział w Sesjach Rady Gminy oraz czynnościach związanych z rozliczaniem zobowiązań pieniężnych przedstawił Wójt Gminy Pan Kazimierz Dąbkowski.
Projekt uchwały jest wynikiem wniosków sołtysów o zwrot kosztów przejazdu publicznymi środkami lokomocji.
Uwag do projektu nie wniesiono.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie. Rada Gminy 15 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXIX/178/05 o zmianie uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i zwrotu kosztów podróży służbowych za udział w Sesjach Rady Gminy oraz czynnościach związanych z rozliczaniem zobowiązań pieniężnych – zał. Nr 11 do protokołu.


Ad. 16
Wnioski złożyli:
▪ Radny Krzysztof Gałazka:
– prośba o wytyczenie granicy działki na terenie miejscowości Stare Chojny w celu zakopania słupków do ogrodzenia,
- wniosek o ustawienie lamp oświetleniowych na terenie miejscowości Stara Łomża p/sz - róg ulicy Wiejskiej i drogi gminnej.
▪ Radny Jan Grabowski:
pytanie: „Kto odpowiada za nadzór przy gimbusach?
▪ Radny Janusz Karpiński:
- wniosek o nawiezienie materiału do utwardzenia drogi w ul. Nowej.
- co z budynkiem Remizy w Giełczynie?


▪ Radny Stanisław Kuzia:
– prośba o złożenie wniosku do Starostwa Powiatowego w sprawie remontu drogi zniwelowanej przez bobry w miejscowości Nowe Kupiski.
▪ Radny Marek Ormanowski:
– prośba o udrożnienie przepustu na drodze powiatowej w miejscowości Pniewo.
▪ Radny Sławomir Zacharczyk:
– prośba o zaplanowanie w budżecie na rok następny inwestycji zapisanej w wieloletnim planie inwestycyjnym - przebudowa drogi Andrzejki.
▪ Radny Andrzej Jabłoński:
– wniosek ponowny o ułożenie kostki przy bibliotece gminnej w miejscowości Podgórze. Zaproponował, by Komisja Rozwoju Gospodarczego w najbliższym czasie pojechała do miejscowości Podgórze w celu sprawdzenia potrzeby ułożenia kostki oraz budowy
wiatrołapów,
- wniosek o wkopanie znaków drogowych w miejscowości Podgórze.
Pan Frączek – poinformował, że zgłosił wniosek do dyr. Zarządu Dróg Powiatowych
o wyrównanie drogi powiatowej Wygoda – Bacze. Prosił o interwencję w tej sprawie.
Ponowił również prośbę z poprzedniej sesji o zabezpieczenie przystanku w Kupiskach.
Poinformował, że w kilku szkołach (Jarnuty, Podgórze, Pniewo) są przestarzałe kotły CO.
Pan Nowakowski zaproponował, by zakupić piec na węgiel.
Pan Fraczek: „Rozważałem ten temat – z przepisów wynika ilu pracowników należy zatrudnić do obsługi kotłów opalanych węglem. Byłoby to duży koszt”.
Pan Grabowski złożył zapytanie do Dyrektora Publicznego Gimnazjum nr 9 im. Rodziny Lutosławskich w Łomży: „Kto odpowiada za bezpieczeństwo przy gimbusie?”
Pan Dyrektor: „Na terenie gimnazjum i na terenie posesji odpowiada dyrektor, gdy uczeń wychodzi na skwer, który nie jest w mojej jurysdykcji – Policja”.
Nastąpiła burzliwa dyskusja w powyższym temacie. Pan Dyrektor nadmienił, że wszystkie działania, które podlegają kompetencji dyrektora odnośnie bezpieczeństwa uczniów można sprawdzić. Przeprowadzona została ankieta na temat bezpieczeństwa uczniów Gimnazjum. „Na zebranie z rodzicami została zaproszona przedstawicielka policji. Maksymalna kara za naruszanie bezpieczeństwa – ze strony dyrektora jest to nagana. Innej kary dyrektor nie może zastosować.”
Pan Grabowski: „Dlaczego nie ma w Gimnazjum identyfikatorów. Na podstawie tego co się dzieje tutaj będą zamykane niektóre szkoły podstawowe”.
Pan Dyrektor: „Mogę udokumentować to co robimy w tej sprawie, ale nie mogę zrobić nic ponad. Czy Pan zapoznał się z wynikami ankiety? Jeśli chodzi o wzywanie policji – wzywam policję. Policja niejednokrotnie nie wie gdzie znajduje się dane zdarzenie. Przyjeżdżają
w godzinach, gdy nie ma dzieci. Proszę zapoznać się z kompetencjami dyrektora
i pedagoga.”
Pan Grabowski: „Na Komisji rozmawialiśmy na ten temat. Uczeń źle zachowujący się w autobusie powinien jeździć autobusami liniowymi. Powinien mieć identyfikator.”
Pan Dyrektor: „Wprowadzenie identyfikatorów nie powiodło się. Nie ja odpowiadam za dowożenie uczniów. Koszt identyfikatorów jest znikomy. Uczniowie znacznie utrudniają ich wprowadzenie.”
Pan Zacharczyk: „Pan Dyrektor powinien żądać od pracodawców interwencji. Proszę zobligować pracodawców o interwencję. Poprosić o ochronę. Tam, gdzie dojeżdżają nauczyciele powinien Pan ich zobligować do przestrzegania bezpieczeństwa.”
Pan Dyrektor: „Jest monitoring, dyżury nauczycieli. Wg mnie jedynym rozwiązaniem jest zatrudnienie osoby, która zapewniłby ochronę od godz. 130 do 1530 .”
Pan Frączek zaproponował, by odłożyć temat na najbliższą komisję Oświaty i Kultury.
Pan Andrzej Jabłoński podniósł temat sposobu ogrzewania hali gimnastycznej Gimnazjum.
Pan Wójt poinformował, że na spotkaniu z komisjami rozmawiał o przeniesieniu instalacji na boki hali. Jest to jednak niebezpieczne. Propozycja: zainstalować na szczytowych ścianach.
Pan Młynarski zaproponował wybudowanie sali sportowej, a halę przenieść na kort w Konarzycach lub w jakieś inne miejsce.
Pan Wójt: „Sprawa do rozważenia na najbliższy czas”.
Pan Nowakowski”: „Popieram propozycję pobudowania sali gimnastycznej.
Wnioskuję, by w przyszłorocznym budżecie zapisać pieniądze na ten cel.”
Pan Omanowski podniósł temat uszkodzonego pieca w szkole w Pniewie. „Jestem zaskoczony. Komisja Rewizyjna przedstawiła Radzie Gminy te sprawę . Myślałem, że ta sprawa zostanie załatwiona ze sprzedaży działki w Pniewie. Myślę, że należy zapewnić ogrzewanie w tej szkole.”
Pan Wójt – „Nie w pieniądzach rzecz. Ceny oleju rosną. W najbliższym czasie należałoby podjechać do Gminy Trzcianne. Tam jest ogrzewanie na zrębki drewniane. Należy oszacować Koszty ogrzewania ta metodą. Należałoby także zatrudnić dodatkową osobę do obsługi. (dodatkowe miejsce pracy). Byłoby wiadomo, jakim systemem ogrzewać budynek szkoły w Wygodzie.”
Robert Łada – droga na Bacze – apel do przewodniczącego Rady Powiatu – wspomóc działania w położeniu asfaltu.
Pan Wójt: „W planach inwestycyjnych na 2006 rok zaproponowałem przejecie w dzierżawę tej drogi”.
Pytanie – radny Nowakowski: „ Czy zaistniały nieprawidłowości ze strony urzędu, chodzi o przetarg na budowę Szkoły w wygodzie?”.
Pan Wójt odpowiedział: „Jeden z konkurentów, który startował w przetargu doszedł do wniosku, że jedna z referencji była podpisana, a osoba podpisująca w tym czasie już nie pracowała. Wg oświadczenia właściciela, który wykonuje prace natapiał błąd przy wpisaniu daty wspomnianego dokumentu. Powyższe nie miało wpływu na przetarg. Wspomniana referencja była jedną z wielu. Z naszej strony nie ma żadnego niedopatrzenia ani winy.”
Pani Sekretarz poinformowała, że od października b.r. działa Gminne Centrum Informacji. Poprosiła o rozpropagowanie tej informacji. Od 12 do 19 grudnia organizowany jest bezpłatny – podstawowy kurs obsługi komputera.
Radny Robert Łada – poinformował o możliwości podłączenia neostrady
w miejscowościach gminnych.
Pan Wójt odczytał pismo od Starosty związane z turniejem przeznaczonym dla samorządów. Poprosił o zgłaszanie się do drużyny reprezentacyjnej.

Pkt. 17
Odpowiedzi na zapytania, interpelacje i wnioski radnych udzielił Wójt Gminy Kazimierz Dąbkowski:
Chojny:
- w kwestii lamp oświetleniowych w Starej Łomży – zostanie przygotowane wystąpienie do zakładu energetycznego.
Wygoda:
– „w kwestii rozliczenia oświetlenia w budynku po byłym ZOZ - najemcy zadeklarowali, że zrobią sobie oddzielne ogrzewanie na gaz. Nowy piec wstawimy i będzie służył dla rodziny , która tam mieszka.”
Giełczyn:
- kwestia utwardzenia drogi w ulicy Nowej – w przyszłym tygodniu zostanie nawieziony materiał do utwardzenia,
- Sprawa remizy – Komisja Rozwoju Gospodarczego rozważy problem wykorzystania budynku.


Nowe Kupiski:
Bobry – zostanie przygotowana dokumentacja, można uzyskać dopłaty z rekultywacji gruntów rolnych, wiosną roku 2006.
Pniewo:
- przepust na drodze powiatowej w Pniewie – sprawa ponownie zostanie skierowana do Zarządu Dróg Powiatowych.
W kwestii projektu technicznego drogi Czaplice - w okresie zimowym będą robione dokumentacje techniczne na drogi.
Projekt rozbudowy budynku w Jednaczewie – zostanie złożony wniosek do Ministerstwa Kultury.

Pkt. 18
Po wyczerpaniu porządku obrad XXIX Sesji Rady Gminy Łomża Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Szabłowski zamknął obrady o godzinie 1400.


Protokołowała:


Katarzymna Jastrzębska

Przewodniczył:

Andrzej Szabłowski
Data powstania: wtorek, 13 cze 2006 09:11
Data opublikowania: wtorek, 13 cze 2006 09:13
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 3287 razy