Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ Nr XXV/05

z XXV Sesji Rady Gminy Łomża w dniu 24 maja 2005 r.
Miejsce obrad: sala konferencyjna Urzędu Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a.
Obrady rozpoczęto o godzinie 1000, zakończono o godzinie 1500.
Przewodniczył Andrzej Szabłowski – Przewodniczący Rady Gminy.
Protokołowała Katarzyna Jastrzębska – inspektor ds. obsługi Rady Gminy.

W posiedzeniu XXV Sesji udział wzięli:
1. Szabłowski Andrzej - Przewodniczący Rady.
2. Ciszewski Marian - radny
3. Dziekoński Sławomir - radny
4. Grabowski Jan - radny
5. Jabłoński Andrzej - radny
6. Krajewski Henryk - radny
7. Kuzia Stanisław - radny
8. Lipiński Mirosław - radny
9. Nowakowski Jacek Albin - radny
10. Ormanowski Marek - radny
11. Zacharczyk Sławomir - radny

zaproszeni goście:

1. Wszeborowski Adam – Dyrektor SP w Kupiskach
2. Krystyna Jastrzębska – Kierownik OPS
3. Mioduszewska Henryka – Radna Rady Powiatu
4. Frączek Adam – Dyrektor ZESzGŁ
5. Kaczyńska Krystyna - Sekretarz Gminy
6. Brokowska Zofia - Skarbnik Gminy
7. Prokopczuk Jerzy – Z-ca Wójta
8. Dąbkowski Kazimierz - Wójt Gminy


oraz sołtysi:
1. Jackowski Kazimierz – Sołtys wsi Bożenica
2. Kukowski Adam – sołtys wsi Stara Łomża p/sz

Nieobecni:

Gałązka Krzysztof - radny
Mioduszewski Kazimierz – radny


Informacje o terminie i miejscu Sesji podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na 7 dni przed Sesją.

Pkt. 1
Otwarcia XXV Sesji Rady Gminy Łomża dokonał Przewodniczący Rady Gminy Andrzej Szabłowski. Powitał radnych, zaproszonych gości oraz sołtysów i publiczność. Stwierdził, że w obradach uczestniczy 13 radnych, zatem obrady są prawomocne. Podejmowane uchwały będą prawomocne.

Pkt. 2
Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Szabłowski przedstawił radnym zaproponowany porządek obrad i zapytał czy są do niego uwagi. Wpłynęły 2 wnioski o wprowadzenie do porządku obrad dwóch punktów. Po punkcie 14 jako 15 wprowadzić punkt dotyczący podjęcia uchwały o zmianie uchwały w sprawie nazewnictwa ulic wsi Zawady. Podjęcie uchwały jest wynikiem wniosku sołtysa wsi Zawady stanowiącego zał. Nr 1 do niniejszego protokółu.
Jako punkt 16 wprowadzić podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i zwrotu kosztów podróży służbowych za udział w sesjach Rady Gminy oraz czynnościach związanych z rozliczaniem zobowiązań pieniężnych.
Pan Przewodniczący zaproponował przegłosowanie zmian do porządku obrad sesji.
W sprawie wstawienia punktu 15 – jednogłośnie „za”.
W sprawie wstawienia punktu 16 – jednogłośnie „za”.

Rada Gminy obradowała wg następującego porządku obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku dziennego.
3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta Gminy o pracy między Sesjami Rady Gminy.
6. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy Łomża podjętych na XXIV Sesji.

7. Podjecie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
8. Rozpatrzenie informacji Komendanta Miejskiego Policji na temat porządku i
bezpieczeństwa publicznego Gminy Łomża.
9. Przedstawienie wyników kontroli Komisji Rewizyjnej.
10. Przedstawienie sprawozdania z Komisji Oświaty i Kultury odbytej w dniu
6. 05.2005 r.
11. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości
zabudowanej w miejscowości Giełczyn.
12. Projekt uchwały w sprawie odwołania zastępcy kierownika Urzędu Stanu
Cywilnego.
13. Projekt uchwały w sprawie powołania zastępcy kierownika Urzędu Stanu
Cywilnego.
14. Podjęcie uchwały w sprawie załatwienia skargi na Wójta Gminy Łomża.
15. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie nazewnictwa ulic wsi Zawady.
16. Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i
zwrotu kosztów podróży służbowych za udział w sesjach Rady Gminy oraz
czynnościach związanych z rozliczeniem zobowiązań pieniężnych.
17. Wolne wnioski.
18. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
19. Zamknięcie obrad.

Pkt. 3
Przyjęcie protokółu z poprzedniej XXIV Sesji.
Uwag nie wniesiono.
Głosowanie: „za” – 13, przeciw - 0, wstrzymało się – 0.

Pkt. 4
Interpelacje i zapytania zgłosili:
Radny Jan Grabowski – zgłosił zapytanie: „ Na jakim etapie znajduje się sprawa mieszkania dla ludzi z kresów wschodnich?”
Radny Robert Łada złożył dwa zapytania:
- „Jak na dzień dzisiejszy wygląda sprawa pozyskania środków finansowych na budowę budynku Szkoły Podstawowej w Wygodzie”.
- „ czy jest już w opracowaniu dokumentacja na modernizację drogi Wygoda – Bacze”.
Radny Marek Ormanowski zapytał: „Jak posuwają się prace dotyczące modernizacji budynku GOK w Pniewie”.
Radny Sławomir Dziekoński – zapytanie: „Jak wygląda sprawa podłączenia do Internetu miejscowości gminnych?, czy został już rozstrzygnięty przetarg na modernizację budynku biblioteki w Konarzycach?”

Pkt. 5
Informację z działalności w okresie miedzy XXIV, a XXV Sesją Rady Gminy złożył Wójt Gminy Kazimierz Dąbkowski . (W załączniku Nr 1 do protokółu).

Pkt. 6
Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy podjętych na XXIV Sesji Rady Gminy przedstawił również Wójt Gminy Kazimierz Dąbkowski. Sprawozdanie – załącznik Nr 2 do protokółu.

Pkt. 7
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok przedstawiła Pani Zofia Brokowska – Skarbnik Gminy. (W załączniku Nr 3 do protokółu). Zmiany w budżecie dotyczą: zwiększenia dochodów budżetowych, zwiększenia wydatków budżetowych, dokonania zmian w planie wydatków między paragrafami w ramach rozdziału zgodnie
z projektem uchwały.
Pan Jacek Nowakowski zgłosił poprawkę do projektu uchwały, mianowicie: w dziale 921 rozdział 92109 § 4300 zmniejszyć 9 000 zł i zwiększyć o tę kwotę § 660 – zakup sprzętu nagłaśniającego do GOK w Pniewie.
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie jawne w sprawie przyjęcia poprawki.
Głosowało 13 radnych. Głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały wraz z poprawką. Rada Gminy 13 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXV/144/05 w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2005 rok.

Pkt. 8
Głos zabrał Komendant Miejski Policji w Łomży Pan Janusz Rybakowski. Przedstawił zebranym informację na temat stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy Łomża w 2004 roku i w okresie od 01.01 – 30.04. 2005 r. Informacja – załącznik Nr 4 do protokółu.
Przewodniczący Rady Pan Andrzej Szabłowski otworzył dyskusję w powyższym temacie.
Pan Robert Łada: „ Uważam, że akcje prewencyjne prowadzone przez Policję nie odnoszą skutku. Samochody ciężarowe jadąc przez daną miejscowość często przekraczają prędkość. Czy byłaby możliwość ustawienia fotorapidów lub ich atrap w miejscowościach gminnych?
Odpowiedź: Jest możliwość, pod warunkiem, że zostanie powołana straż gminna.
Pan Adam Kukowski – w miejscowości Stara Łomża p/sz w godzinach wieczornych odbywa się zlot motocyklistów (odbywają się pokazy na jednym kole), co zakłóca bezpieczeństwo mieszkańcom. Proszę o interwencję w tej sprawie.
Odpowiedź: należy złożyć doniesienie o wykroczeniu.
Pan Adam Frączek – na terenie gminy nie było włamań do szkół, co jest bardzo pozytywne. Zbliżają się wakacje, bardzo proszę o zwiększenie ilości patrolowania terenów szkolnych. Co robić by młodzież nie niszczyła sprzętu szkolnego i różnych urządzeń. Młodzież również niszczy szyby w budynkach szkół. Prośba, by patrole policyjne w okresie wczesno – wieczornym częściej zajeżdżały na tereny szkolne.
Odpowiedź: wszystkie szkody wyrządzone w szkołach proszę zgłaszać na piśmie do Komendanta Policji.
Pan A. Jabłoński – „ Czy można byłoby ustawić atrapę fotorapidu na trasie Łomża – Zambrów? Taką atrapę moglibyśmy wykonać we własnym zakresie. Co z zamontowaniem?”
Odpowiedź: zgodę wydaje dyrekcja Krajowa Dróg.
Pan R. Łada – „Mieszkańcy mogą udostępnić nawet swoje posesje do ustawienia atrap fotorapidów”.
P. A. Jabłoński – „Korzystając z okazji proszę o ustawienie tablic informacyjnych Przejście dla pieszych w okolicach szkoły podstawowej , biblioteki i kościoła.
Tablica: „Uwaga kontrola radarowa”
Działania profilaktyczne.
P. J. Nowakowski – na ręce Komendanta podziękował Policji za bardziej wnikliwe patrolowanie terenów wiejskich. „To duża pomoc”.

10 minut przerwy

Pkt. 9
Głos zabrał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Jacek Nowakowski. Przedstawił wyniki kontroli przeprowadzonych w 2005 r., mianowicie: z kontroli miedzygminnego wysypiska odpadów komunalnych w Ratowie-Piotrowie, sołectwo Jarnuty i Puchały, Szkoła Podstawowa w Kupiskach, Szkoła Podstawowa w Jarnutach.
Wysypisko odpadów komunlanynych – w chwili obecnej funkcjonuje bardzo dobrze, nastąpiła znaczna poprawa funkcjonowania wysypiska, - bez uwag.
Szkoła Podstawowa w Jarnutach – zalecenia – wykonanie barierek zabezpieczających wejście do budynku szkoły.
Szkoła Podstawowa w Kupiskach – zalecenia: zwiększyć środki finansowe na zakup środków czystości, prośba o wyjazd władz gminy do tej szkoły.
W sołectwie Puchały stwierdzono potrzebę podsypania drogi w pobliżu Kościoła na odcinku ok. 40 m. Sołtysi wsi Jarnuty i Puchały zgłosili prośbę aby urząd gminy zaopatrzył ich
w mapy danej miejscowości.

Pkt. 10
Ustne sprawozdanie z Komisji Oświaty i Kultury odbytej w dniu 6 maja b.r. przedstawił Pan Andrzej Jabłoński. Poinformował, że Komisja Oświaty i Kultury w dniu 6 maja 2005 r. zaprosiła na swoje posiedzenie dyrektorów gminnych szkół podstawowych, Przewodniczącego Rady Gminy, dyrektora Publicznego Gimnazjum nr 9 oraz dyrektora ZESzGŁ. Celem spotkania było wyrównanie szans młodzieży z różnych Szkół Podstawowych oraz ocena poziomu nauczania w poszczególnych szkołach podstawowych w kontekście wyników uzyskiwanych przez uczniów w gimnazjum oraz wydatki na oświatę. Stwierdzono zmniejszanie się liczby uczniów przychodzących do gminnego gimnazjum, rozbieżności w realizacji programu w różnych szkołach. Członkowie komisji pytali też, czy nie powinno ujednolicić się podręczników we wszystkich Szkołach Podstawowych w naszej gminie. Dyrektorzy odpowiadali, że nie jest to rzecz łatwa, ponieważ w tej sprawie zgodę muszą wyrazić rodzice, dzieci i nauczyciele. Proces jest długi. Taką operację ujednolicenia książek wykonano w gimnazjum w okresie 3 lat. Są różnice w poziomie wykształcenia uczniów w poszczególnych szkołach a gimnazjum tych różnić nie zniweluje ponieważ zdaniem dyrektora nie ma na to szans z racji specyficznych warunków funkcjonowania szkoły - dojazdy uczniów do domu skutecznie wykluczają prowadzenie szeroko zakrojonych zajęć wyrównawczych. Proponował, aby takie zajęcia pozalekcyjne robiły szkoły podstawowe. Problemem utrudniającym podwyższenie poziomu wykształcenia uczniów jest także brak wystarczających pieniędzy na finansowanie kół zainteresowań i prowadzenie zajęć wyrównawczych. Dyrektorzy też podkreślali, że szkoły mają mało pieniędzy na zajęcia świetlicowe, brak sal gimnastycznych przy większości szkół itp. Dyrektor A. Frączek przedstawił koszty utrzymania szkół. Podkreślił, że obecnie powstaje i zaostrza się konflikt między szkołami maleńkimi, drogimi a większymi – tańszymi, ponieważ te większe muszą należnymi im środkami dzielić się z tymi, których funkcjonowanie w obecnych warunkach jest nieporozumieniem. 95 ze 100% środków finansowych przeznaczonych na oświatę to koszty płac, natomiast pozostałe 5% to wydatki na utrzymanie bieżące. Tak więc, aby mieć pieniądze na bogatszą ofertę edukacyjną kierowaną do uczniów, trzeba niezwłocznie dokonać racjonalizacji istniejącej sieć szkół. Za redukcją sieci oświatowej opowiedział się również przewodniczący R.G. sugerując, że na dziś z powodzeniem w naszej gminie wystarczyłoby 5 szkół podstawowych, a nie jak obecnie 9. Generalnie dyrektorzy nie zaakceptowali propozycji Komisji Oświaty i Kultury.
Po wystąpieniu Pana A. Jabłońskiego radni w wolnej dyskusji rozważali problemy przedstawione. W sprawie ujednolicenia podręczników nie było jednomyślności.

10 minut przerwy

Pkt 11.
Na temat projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Łomża oraz odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy głos zabrał Pan Wójt.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały. Rada Gminy 13 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXV/145/05 w
sprawie wyrażenia zgody na użyczenie nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Łomża oraz odstąpienie od obowiązku przetargowego zawarcia umowy.
Uchwała – zał. Nr 5.

Pkt. 12
Przewodniczący Rady Pan Andrzej Szabłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie odwołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały. Rada Gminy 13 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXV/146/05
w sprawie odwołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Uchwała – zał. Nr 6.

Pkt. 13
Przewodniczący Rady Pan Andrzej Szabłowski przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego. Odczytał projekt uchwały, w którym proponuje się powołać na zastępcę kierownika USC Panią Krystynę Kaczyńską – sekretarza Gminy, która posiada wyższe wykształcenie, co jest wymogiem Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędach Gmin, Starostwach Powiatowych i Urzędach Marszałkowskich.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały. Rada Gminy 13 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXV/146/05
w sprawie powołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Uchwała – zał. Nr 7.

10 minut przerwy

Pkt. 14
Skargę na działalność Wójta przedstawił Przewodniczący Rady Gminy Łomża. Poinformował, że w dniu 12 kwietnia 2005 r. Komisja Rozwoju Gospodarczego rozpatrzyła skargę na działalność Wójta i wydała opinię (zał. Nr 8), w której oddaliła zarzuty w niej zawarte. Rada Gminy po szczegółowym rozpatrzeniu zarzutów zawartych w skardze stwierdziła, ze skarżący wskazał takie same okoliczności jak w poprzedniej skardze rozpatrzonej ostatecznie na XXIV Sesji Rady Gminy Łomża w dniu 17 marca 2005 r.
Rada Gminy oddaliła zarzuty zawarte w skardze i jednogłośnie (13-ma głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących się”) podjęła Uchwałę Nr XXIV/148/05 w sprawie załatwienia skargi na Wójta Gminy Łomża. (zał. Nr 8a)

Pkt. 15
Projekt uchwały w sprawie nazewnictwa ulic wsi Zawady przedstawił Przewodniczący Rady Pan Andrzej Szabłowski. Projekt uchwały jest wynikiem wniosku sołtysa wsi Zawady
o wprowadzenie zmiany w dotychczasowym nazewnictwie ulic. Zmiana dotyczy nazwy ulicy „Działkowa”. Na terenie miejscowości Zawady Przedmieście istnieje już ulica o nazwie „Działkowa”. Sołtys zaproponował zmianę nazwy ulicy z „Działkowej” na „Forteczną”.
Dyskusji nad projektem uchwały nie było.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały. Rada Gminy 13 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXV/149/05
o zmianie uchwały w sprawie nazewnictwa ulic wsi Zawady. Uchwała – zał. Nr 9.

Pkt. 16
Projekt uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i zwrotu kosztów podróży służbowych za udział w sesjach Rady Gminy oraz czynnościach związanych
z rozliczeniem zobowiązań pieniężnych przedstawił Wójt Gminy Pan Kazimierz Dąbkowski.
Temat był poruszany już na kilku posiedzeniach Komisji oraz sesjach. Pan Wójt zaproponował, by sołtysom wypłacać następujące należności:
- za udział w obradach Sesji Rady Gminy - dietę obejmującą jednocześnie zwrot kosztów podróży służbowej w wysokości 30 zł,
- za podróż służbową związaną z rozliczeniem w Urzędzie Gminy Łomża pobieranego przez sołtysa zobowiązania pieniężnego - zwrot kosztów podróży na zasadach dotyczących rozliczenia samochodu prywatnego nie będącego własnością pracodawcy do celów służbowych.
Należności związane z udziałem w sesjach będą wypłacane za obecność podczas obrad całej Sesji Rady. Fakt uczestniczenia w obradach Sesji sołtysi potwierdzaja podpisem na liście obecności.
Należność związana z dostarczeniem zobowiazania pienięznego bedzie wypłacana na podstawie iloczynu faktycznie przejechanych kilometrów i aktualnej stawki przebiegu za jeden kilometr w zależności od pojemności samochodu.
W przypadku zbiegu uprawnień do dwóch diet sołtysa i radnego wypłacana będzie tylko jedna dieta przysługująca radnemu.
Radni zaakceptowali propozycję Pana Wójta.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie projekt uchwały. Rada Gminy 13 głosami „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących” się podjęła Uchwałę Nr XXV/150/05
o zmianie uchwały w sprawie nazewnictwa ulic wsi Zawady. Uchwała – zał. Nr 10.


Pkt. 17
W sprawach różnych głos zabrali:
• radny Jacek Nowakowski :
- podziękował za szybkie i skuteczne uzupełnienie ubytków na drodze Konarskiej w
Siemieniu,
- wniosek o modernizację drogi prowadzącej do plaży w miejscowości Siemień,
- wniosek o usunięcie topól rosnących w pasie drogi gminnej, które utrudniają ruch rolnikom również w miejscowości Siemień,
- wniosek o wykonanie boiska szkolnego w miejscu po byłej żwirowni w miejscowości Siemień Nadrzeczny.
• radny Mirosław Lipiński :
- wniosek o poprawę nawierzchni drogi w ul. Łomżyńskiej oraz na drodze Kupiski – Jednaczewo.
• radny Henryk Krajewski :
- podziękował za poparcie wniosku w sprawie wykonania modernizacji drogi Nr 645 na
odcinku przebiegającym przez miejscowość Stare Kupiski, jednocześnie prosił o
ponowienie wniosku w sprawie zakończenia modernizacji drogi w roku 2006,
- wniosek o ustawienie wiaty przystankowej w miejscowości Stare Kupiski obok Szkoły
Podstawowej.
• radny Andrzej Jabłoński :
- wniosek o naprawę ubytków w jezdni w ul. Kościelnej w miejscowości Podgórze,
- przypomniał o zakupie tablic z nazwami ulic,
- wniosek o wykonanie łącznika poprzez wybudowanie chodnika od ulicy do głównych drzwi biblioteki i pomiędzy wejściem głównym do straży, wejściem do biblioteki, a schodami do kotłowni. (budynek OSP w Podgórzu)
• sołtys wsi Stara Łomża p/sz Pan Adam Kukowski :
- zasygnalizował, by znaki drogowe montować na rurkach lub na słupach. Obecnie znaki te leża na jezdni i są rozjeżdżane przez samochody,
- wniosek o uzupełnienie wyrwy w asfalcie,
- zgłosił problem bezpańskich psów, które stwarzają zagrożenie dla mieszkańców.
• radny Robert Łada:
- wniosek o wyrównanie nawierzchni drogi w ul. Lipowej i Kolejowej w miejscowości Wygoda – Bacze.

• radny Marek Ormanowski:
- wniosek o podsypanie nawierzchni drogi dojazdowej do użytków zielonych w miejscowości Pniewo,
- wniosek o naprawę przepustu na mostku koło zlewni mleka. Obecnie droga na tym odcinku jest nieprzejezdna,
- wniosek o interwencję do Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie poszerzenia zakrętu przy posesji Pana Konerta w miejscowości Pniewo.
• radny Marian Ciszewski :
- wniosek o naprawę nawierzchni drogi na odcinku Modzele Skudosze – Mdzele Wypychy.
• radny Stanisław Kuzia:
- wniosek o ustawienie znaku drogowego „BOŻENICA” od strony drogi wojewódzkiej w miejscowości Nowe Kupiski.
• radny Janusz Karpiński:
- wniosek o uzupełnienie ubytków w asfalcie w ul. Spokojnej i Górzystej w miejscowości Giełczyn. W ulicy Nowej podsypać żwirem.
- prośba o przegląd techniczny budynku remizy OSP w Giełczynie – czy nadaje się do remontu?
• radny Sławomir Dziekoński:
- wniosek o nawiezienie żuzlu na drogę w ul. Borowej w miejscowości Kanarzyce.
• radny Sławomir Zacharczyk:
- wniosek o wymianę pokrycia budynku Remizy OSP w Czaplicach.

Pkt. 18
Odpowiedzi na zapytania, interpelacje i wnioski radnych udzielił Wójt Gminy Kazimierz Dąbkowski:
Siemień:
– droga do plaży – jest zapisana w planach. Po rozstrzygnięciu wniosków unijnych ...... powrócimy do sprawy.
- drzewa rosnące w pasie drogowym w miejscowości Siemień – na początku czerwca pracownik Urzędu wyznaczy pas drogowy i nadamy bieg sprawie.
Jednaczewo:
- zostanie zrobiona kalkulacja dotycząca modernizacji drogi w ul. Łomżyńskiej oraz na drodze Kupiski – Jednaczewo. Aby zrealizować te inwestycje potrzeba ok. 150 000 zł.

Stara Łomża p/sz:
- znaki drogowe zostaną zamontowane na rurkach lub słupach.

Wygoda:
- 25.06. b.r. nastąpi otwarcie ofert na budowę budynku SP.

Pniewo:
- droga dojazdowa do użytków zielonych zostanie podsypana w najbliższym czasie,
- w sprawie poszerzenia zakrętu przy posesji Pana Konerta zostanie złożona interpelacja do Zarządu dróg Powiatowych.
Kwestia uzupełnienia ubytków na drogach gminnych – w miesiącu czerwcu wszystkie drogi gminne zostaną naprawione.

Ad. 19
W sprawach różnych głos zabrał Pan Stanisław Kuzia. Prosił o zakup mundurów wyjściowych dla OSP w Nowych Kupiskach.
Głos zabrał także z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk. Poinformował zebranych, że od 31 maja 2005 r. na terenie naszej gminy rozpocznie się zbiórka odpadów wielkogabarytowych.
Pan Prokopczuk poprosił również o rozpropagowanie informacji dotyczącej zbiórki padłych zwierząt na terenie naszej Gminy.
Głos zabrał również Pan Sławomir Zacharczyk. W imieniu mieszkańców wsi Kisiołki zaprosił radnych na oficjalne otwarcie drogi w dniu 7 czerwca 2005 r. o godz. 1500.

Pkt. 20
Po wyczerpaniu porządku obrad XXV Sesji Rady Gminy Łomża Przewodniczący Rady Gminy Pan Andrzej Szabłowski zamknął obrady o godzinie 1500.


Protokołowała:

Katarzyna Jastrzębska

Przewodniczył:

Andrzej Szabłowski



Data powstania: wtorek, 13 cze 2006 08:30
Data opublikowania: wtorek, 13 cze 2006 08:53
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 3215 razy