Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ NR 49/05

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbytego w Urzędzie Gminy Łomża w dniu 14 grudnia 2005 r.
Miejsce obrad: Urząd Gminy Łomża, ul. M.C. Skłodowskiej 1a, pokój Nr 5.
Obrady Rozpoczęto o godz. 1000, zakończono o godz. 1200.
Przewodniczył Jacek Nowakowski - Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego.
Protokołowała – Katarzyna Jastrzębska – inspektor ds. obsługi Rady Gminy Łomża.

W posiedzeniu udział wzięli:

W posiedzeniu udział wzięli:
1. Jacek Albin Nowakowski – przewodniczący Komisji
2. Robert Łada - członek
3. Marek Ormanowski - członek

oraz zaproszeni goście:
1. Prokopczuk Jerzy - z-ca Wójta
2. Brokowska Zofia – skarbnik
3. Kazimierz Dąbkowski - Wójt

Informacje o terminie i miejscu posiedzenia Komisji podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń w Urzędzie na 14 dni przed posiedzeniem.

Pkt. 1
Otwarcia 49 - go posiedzenia Komisji Rewizyjnej dokonał Przewodniczący Komisji Jacek Albin Nowakowski. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości.
Stwierdził, że w obradach bierze udział czterech członków komisji, więc obrady są prawomocne.

Pkt. 2
Przewodniczący Komisji przedstawił członkom Komisji porządek obrad i zapytał czy są do niego uwagi?
Uwag nie wniesiono.

Komisja obradowała według następującego porządku obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku dziennego.
3. Odczytanie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Rozpatrzenie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
5. Rozpatrzenie projektu budżetu gminy na 2006 rok.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia planu rozwoju miejscowości
Jednaczewo.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnień od opłaty stałej wniosków o wpis
do ewidencji działalności gospodarczej.
8. Sprawy różne.
9. Zamknięcie obrad.


Pkt. 3
Komisja Rewizyjna w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła protokół
z poprzedniego posiedzenia. (4 – „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących się”).

Pkt. 4
Zmiany w budżecie:
Wnioski:
- na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej(pieczęcie, mat. biurowe, toner, 2 radia) - 1200 zł,
- opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy - 10 000 zł,
- wykonanie operatu szacunkowego działki i budynku komunalnego w miejscowości Stare
Kupiski – 1 700 zł,
- montaż stolarki okiennej budynku Urzędu Gminy – 15 000 zł,
- wymiana pieca CO w budynku komunalnym po byłym ZOZ w Wygodzie – 6 000 zł,
- wykonanie chodnika i utwardzenie - Podgórze – 14 000 zł,
- inwentaryzacja mostów i przepustów – 14 640 zł,
- pozostałe roboty (bieżące utrzymanie dróg) - 87 660 zł ,
- bieżące utrzymanie dróg i mostów – 116 300 zł,
- biblioteka Podgórze – program MAG (4 szt. warz z oprogramowaniem) - 12 000 zł,
- zakup dmuchawy do Remizy OSP Milewo-Puchały – 1500 zł,
Pismo z Powiatowego Komitetu Pomocy Społecznej w Łomży – prośba o wsparcie finansowe
- w formie dotacji – 500 zł jednogłośnie „za”- (pismo - zał. Nr 1 do protokołu).
Pismo – SP w Lutostani – prośba o dotację na zakup oleju opałowego – propozycja Pana wójta – rozpatrzeć przy podziale nadwyżki budżetowej. Komisja przychyliła się do propozycji Pana Wójta.( pismo - zał. Nr 2 do protokołu).
Zmniejszenia – 60 180 zł
Dochody - zwiększenia:
150 000 zł – podatek dochodowy od osób fizycznych,
100 000 zł –od nieruchomości od osób prawnych,
7 000 zł – od środków transportowych,
35 000 – dochody z tytułu lokat.
Pan Nowakowski – wniosek o zakup dmuchawy gazowej wraz z butlą i reduktorem do budynku Remizy OSP Siemień - 1 000 zł.
Pan Nowakowski: wniosek: „Zakup rakietek i piłeczek do tenisa dla młodzieży wiejskiej
w miejscowości Siemień” – 200 zł.”
Komisja poparła wniosek radnego.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok. Projekt uchwały zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r.

Pkt. 5
Projekt uchwały w sprawie budżetu Gminy na 2006 rok przedstawiła Pani Zofia Brokowska – Skarbnik Gminy w załączniku Nr 3 do protokołu. Pani Skarbnik szczegółowo omówiła:
- dochody budżetu Gminy oszacowane w wysokości - 15 116 407 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 do projektu uchwały,
- wydatki budżetu Gminy w wysokości - 16 461 707 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2 do projektu uchwały,
- deficyt budżetowy wynosi - 1 345 300 zł,
- plan przychodów i rozchodów na 2006 rok zgodnie z załącznikiem Nr 7 do projektu
uchwały,
- przychody 1500 000 zł, rozchody- 154 700 zł,
- dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych zgodnie z załącznikiem Nr 3
do projektu uchwały.
W projekkcie uchwały proponuje się ustalić:
- rezerwę ogólną w wysokości – 164 617 zł,
- limit wydatków na zadania inwestycyjne w 2006 roku w wysokości 3 731 339 zł zgodnie
z załącznikiem Nr 4 do projektu uchwały,
- dotację dla podmiotów publicznych, nie zaliczanych do sektora finansów publicznych
w łącznej kwocie 141 819 zł zgodnie z załącznikiem Nr 5 do projektu uchwały,
- plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 6 do projektu uchwały,
Dochody w kwocie 71 000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń za sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Ponadto proponuje się:
- przyjąć prognozę kwoty długu budżetu Gminy zgodnie z załącznikiem Nr 8 do projektu uchwały.
- upoważnić wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu/ za wyjątkiem zwiększania środków na wynagrodzenia § 4010 – wynagrodzenia osobowe pracowników/,
- ustalić maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta Gminy w roku budżetowym do kwoty – 400 000 zł,
- się zaciągnąć kredyt inwestycyjny z Fundacji Wspomagania Wsi 1 500 000 zł,
na budowę Szkoły Podstawowej w Wygodzie, spłatę kredytu przewiduje się w latach 2007 – 2009 z dochodów budżetowych,
- upoważnić Wójta Gminy do:
1) lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy,
2) zaciągania zobowiązań oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych
w załączniku Nr 2 do projektu uchwały,
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty- 4 000 000 zł.
Głos zabrał Pan Wójt. Przedstawił Załącznik Nr 4 do projektu uchwały wraz
z uzasadnieniem.
Wnioski złożyli:
Pan Nowakowski – wniosek: „W planie finansowym przeciwdziałania alkoholizmowi zapisać zadanie: wykorzystanie budynków świetlic gminnych i szkół w piątki
i soboty w godzinach popołudniowych na pracę z młodzieżą”.
Pytanie - Pan Nowakowski: „Budowa kanalizacji w Konarzycach i w Starej Łomży. Kto i co zadecyduje, kanalizacja w której miejscowość będzie realizowana w pierwszej kolejności?”
Odpowiedz Pana Wójta: „Są złożone wnioski do funduszy unijnych. W zależności, na które zadanie zostaną przyznane środki, to zadanie będzie realizowane w pierwszej kolejności.
Pan Krajewski – wniosek: „ Pozostawić kwotę 25 000 zł na wymianę okien w SP Kupiski”.
Pan Ormanowski – wniosek: „Ujęcie w budżecie na 2006 rok zadania: wykonanie projektu technicznego na budowę drogi Pniewo-Gać”.
Pan Ormanowski – pytanie: „Czy byłaby możliwość przekazania kserokopiarki do Gminnego Ośrodka Kultury w Pniewie?”
Odpowiedź Pana Wójta: „Wniosek zostanie rozpatrzony.”
Pan Prokopczuk poruszył kwestię ustawiania wiat przystankowych w miejscowościach gminnych. Zaproponował, by zadanie to realizować z nadwyżki budżetowej.
Więcej uwag i wniosków do projektu uchwały nie zgłoszono.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4- „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie budżetu Gminy na 2006 rok. Projekt uchwały zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r.

Pkt. 6
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu rozwoju miejscowości Jednaczewo przedstawił
z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk w załączniku Nr 4 do protokołu. Uchwała jest jednym
z załączników do wniosku, który zostanie złożony do SPO. Podobne uchwały były podejmowane dla miejscowości Pniewo i Konarzyce. W najbliższym czasie chcemy opracować podobne plany dla Starej Łomży p/sz (budynek po byłej hydroforni), Starych Kupisk oraz Giełczyna.
Pan Nowakowski- pytanie: „Czy kwota 40 000 zł na termowentylację jest ostateczna?
Odpowiedz Pana Prokopczuka: – „nie” . Nie ma jeszcze dokładnego kosztorysu. Projekt obejmuje niewielką dobudówkę na część socjalną oraz modernizację budynku istniejącego.
Więcej uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4- „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”) pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Projekt ten zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r.

Pkt. 7
Projekt uchwały w sprawie zwolnień od opłaty stałej wniosków o wpis do ewidencji działalności gospodarczej przedstawiła Pani Katarzyna Jastrzębska inspektor ds. obsługi Rady Gminy. Poinformowała, że w projekcie uchwały proponuje się zwolnić od opłaty stałej osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4- „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”) pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Projekt ten zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r. Projekt uchwały – zał. Nr 5 do niniejszego protokołu.

Pkt. 8
Głos zabrali:
Pan Jacek Nowakowski – wniosek o przydzielenie samochodu ŻUK i zakup węży do jednostki OSP Siemień. Jednostka działałaby prężniej. Pan Wójt zadeklarował, że na początku roku 2006 poczyni starania o przydzielenie samochodu dla w/w jednostki ze spółki Wodociągi Wiejskie. Węże również zostaną zakupione.
Ponadto Pan Nowakowski złożył wniosek o nieodpłatne przekazanie komputera wycofanego z eksploatacji Urzędu Gminy na potrzeby remizy OSP w Siemieniu.
Ponadto złożył propozycję zwalniania z podatku od nieruchomości na czas określony firmy rozpoczynające działalność gospodarczą, a oferujące miejsca pracy na terenie naszej Gminy.
Pan Wójt: propozycja „Zostały 2 wolne pomieszczenia w budynku urzędu. Chcielibyśmy zrobić saunę, z której mogliby korzystać pracownicy urzędu, radni, nauczyciele gimnazjum
i młodzież gimnazjum.”
Pan Nowakowski: Jaki byłby to koszt?
Pan Wójt: „Ok. 10 000 zł. (zakup materiałów, skrzyni i pieca)”.

Pkt. 9
Przewodniczący Komisji Pan Jacek Nowakowski stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany i zamknął obrady o godz. 1200.


Protokołowała: Katarzyna Jastrzębska

Przewodniczył: Jacek Albin Nowakowski






Data powstania: wtorek, 13 cze 2006 13:03
Data opublikowania: wtorek, 13 cze 2006 13:05
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 2762 razy