Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ NR 23/05

z posiedzenia Komisji Oświaty i Kultury odbytego w Urzędzie Gminy Łomża w dniu 15 grudnia 2005 r.
Miejsce obrad: Urząd Gminy Łomża, ul. M.C. Skłodowskiej 1a, pokój Nr 5.
Obrady Rozpoczęto o godz. 900, zakończono o godz. 1500.
Przewodniczył Kazimierz Mioduszewski - Przewodniczący Komisji Oświaty i Kultury.
Protokołowała – Katarzyna Jastrzębska – inspektor ds. obsługi Rady Gminy Łomża.

W posiedzeniu udział wzięli:
1. Kazimierz Mioduszewski – przewodniczący Komisji
2. Krzysztof Gałązka - członek
3. Andrzej Jabłoński – członek
4. Marian Ciszewski - członek

oraz zaproszeni goście:
1. Prokopczuk Jerzy - z-ca Wójta
2. Brokowska Zofia – skarbnik
3. Kazimierz Dąbkowski – Wójt
4. Adam Fraczek – dyrektor ZESzGŁ
5. Krystyna Jastrzębska – kierownik OPS Gminy Łomża

Informacje o terminie i miejscu posiedzenia Komisji podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń w Urzędzie na 14 dni przed posiedzeniem.

Pkt. 1
Otwarcia 23 - go posiedzenia Komisji Oświaty i Kultury dokonał Przewodniczący Komisji Kazimierz Mioduszewski. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości.
Stwierdził, że w obradach bierze udział czterech członków komisji, więc obrady są prawomocne.




Pkt. 2
Przewodniczący Komisji przedstawił członkom Komisji porządek obrad i zapytał czy są do niego uwagi?
Uwag nie wniesiono.

Komisja obradowała według następującego porządku obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku dziennego.
3. Odczytanie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Rozpatrzenie uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok.
5. Rozpatrzenie projektu budżetu gminy na 2006 rok.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyjęcia planu rozwoju miejscowości
Jednaczewo.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zwolnień od opłaty stałej wniosków o wpis
do ewidencji działalności gospodarczej.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole
Podstawowej w Kupiskach.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie utworzenia Gminnej Biblioteki Publicznej
i nadanie jej Statutu.
10. Sprawy różne.
11. Zamknięcie obrad.


Pkt. 3
Komisja Oświaty i Kultury w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła protokół
z poprzedniego posiedzenia. (4 – „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących się”).

Pkt. 4
Zmiany w budżecie:
Wnioski:
- na potrzeby Ośrodka Pomocy Społecznej (pieczęcie, mat. biurowe, toner, 2 radia) - 1210 zł,
- opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy - 10 000 zł,
- wykonanie operatu szacunkowego działki i budynku komunalnego w miejscowości Stare
Kupiski – 1 700 zł,
- montaż stolarki okiennej budynku Urzędu Gminy – 15 000 zł,
- wymiana pieca CO w budynku komunalnym po byłym ZOZ w Wygodzie – 6 000 zł,
- wykonanie chodnika i utwardzenie - Podgórze – 14 000 zł,
- inwentaryzacja mostów i przepustów – 15 000 zł,
- pozostałe roboty (bieżące utrzymanie dróg) – 95 000 zł ,
- biblioteka Podgórze – program MAG (4 szt. warz z oprogramowaniem) - 12 000 zł,
- zakup dmuchawy do Remizy OSP Milewo-Puchały – 1500 zł,
- adaptacja budynku w Konarzycach – 40 000 zł.
Pismo z Powiatowego Komitetu Pomocy Społecznej w Łomży – prośba o wsparcie finansowe
- w formie dotacji – 500 zł jednogłośnie „za”- (pismo - zał. Nr 1 do protokołu).
- zakup dmuchawy gazowej wraz z butlą i reduktorem do budynku Remizy OSP Siemień - 1 000 zł.
- zakup rakietek i piłeczek do tenisa dla młodzieży wiejskiej
w miejscowości Siemień” – 200 zł.
Pismo – SP w Lutostani – prośba o dotację na zakup oleju opałowego – propozycja Pana wójta – rozpatrzyć przy podziale nadwyżki budżetowej. Komisja przychyliła się do propozycji Pana Wójta. ( pismo - zał. Nr 2 do protokołu).
Zmniejszenia – 60 180 zł.
Dochody - zwiększenia:
150 000 zł – podatek dochodowy od osób fizycznych,
100 000 zł –od nieruchomości od osób prawnych,
7 000 zł – od środków transportowych,
35 000 – dochody z tytułu lokat.

Pytanie - Pani Krystyna Jastrzębska – „Czy jeszcze w tym roku zostaną wygospodarowane pieniądze na wypłatę zasiłków okresowych? Byłaby to kwota 5 000 zł.”
Po dyskusji w powyższym temacie Komisja zaopiniowała pozytywnie prośbę Pani Krystyny Jastrzębskiej.
Pani Skarbnik poprosiła o przygotowanie wniosku w powyższej sprawie.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4 - „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących się”) pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok. Projekt uchwały zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r.


Pkt. 5
Projekt uchwały w sprawie budżetu Gminy na 2006 rok przedstawiła Pani Zofia Brokowska – Skarbnik Gminy w załączniku Nr 3 do protokołu. Pani Skarbnik szczegółowo omówiła:
- dochody budżetu Gminy oszacowane w wysokości - 15 116 407 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 do projektu uchwały,
- wydatki budżetu Gminy w wysokości - 16 461 707 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2 do projektu uchwały,
- deficyt budżetowy wynosi - 1 345 300 zł,
- plan przychodów i rozchodów na 2006 rok zgodnie z załącznikiem Nr 7 do projektu
uchwały,
- przychody 1500 000 zł, rozchody- 154 700 zł,
- dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych zgodnie z załącznikiem Nr 3
do projektu uchwały.
W projekkcie uchwały proponuje się ustalić:
- rezerwę ogólną w wysokości – 164 617 zł,
- limit wydatków na zadania inwestycyjne w 2006 roku w wysokości 3 731 339 zł zgodnie
z załącznikiem Nr 4 do projektu uchwały,
- dotację dla podmiotów publicznych, nie zaliczanych do sektora finansów publicznych
w łącznej kwocie 141 819 zł zgodnie z załącznikiem Nr 5 do projektu uchwały,
- plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 6 do projektu uchwały,
Dochody w kwocie 71 000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń za sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Ponadto proponuje się:
- przyjąć prognozę kwoty długu budżetu Gminy zgodnie z załącznikiem Nr 8 do projektu uchwały.
- upoważnić wójta Gminy do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu za wyjątkiem zwiększania środków na wynagrodzenia § 4010 – wynagrodzenia osobowe pracowników/,
- ustalić maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta Gminy w roku budżetowym do kwoty – 400 000 zł,
- się zaciągnąć kredyt inwestycyjny z Fundacji Wspomagania Wsi 1 500 000 zł,
na budowę Szkoły Podstawowej w Wygodzie, spłatę kredytu przewiduje się w latach 2007 – 2009 z dochodów budżetowych,
- upoważnić Wójta Gminy do:
1) lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy,
2) zaciągania zobowiązań oraz spłat zobowiązań w granicach kwot określonych
w załączniku Nr 2 do projektu uchwały,
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty- 4 000 000 zł.
Głos zabrała Pani Krystyna Jastrzębska. Złozyła wniosek: o utrzymanie na dotychczasowym poziomie środków na dożywianie dzieci. „Zaproponowano zmniejszenie kwoty na dożywianie dzieci. Przy pozyskiwaniu dotacji na dożywianie dzieci przedkładamy uchwałę budżetową. Dobrze byłoby pozostawić dotychczasową kwotę na rok 2006”.
Pytanie Pani Krystyny Jastrzębskiej: „Co z wnioskiem w sprawie dodatków dla pracowników socjalnych, którzy pracują w terenie”.
Odpowiedź Pani Skarbnik: „ Jest to decyzja Pana Wójta”.

Głos zabrał z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk.. Przedstawił Załącznik Nr 4 do projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

Pkt. 6
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu rozwoju miejscowości Jednaczewo przedstawił
z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk w załączniku Nr 4 do protokołu. Uchwała jest jednym
z załączników do wniosku, który zostanie złożony do SPO. Podobne uchwały były podejmowane dla miejscowości Pniewo i Konarzyce. W najbliższym czasie chcemy opracować podobne plany dla Starej Łomży p/sz (budynek po byłej hydroforni), Starych Kupisk oraz Giełczyna.
Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4- „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”) pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Projekt ten zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r.

Pkt. 7
Projekt uchwały w sprawie zwolnień od opłaty stałej wniosków o wpis do ewidencji działalności gospodarczej przedstawiła Pani Katarzyna Jastrzębska inspektor ds. obsługi Rady Gminy. Poinformowała, że w projekcie uchwały proponuje się zwolnić od opłaty stałej osoby posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4- „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”) pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Projekt ten zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r. Projekt uchwały – zał. Nr 5 do niniejszego protokołu.

Pkt. 8
Projekt uchwały w sprawie nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kupiskach przedstawiła Pani Katarzyna Jastrzębska – inspektor ds. obsługi Rady Gminy Łomża.
Nadmieniła, że został złożony wniosek w powyższej sprawie wraz z potrzebną dokumentacja, dlatego też został przygotowany projekt uchwały.
Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4- „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”) pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Projekt ten zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r.

Pkt. 9
Projekt uchwały wraz z załącznikami w sprawie utworzenia Gminnej Biblioteki Publicznej
i nadanie jej Statutu przedstawił również Pani Katarzyna Jastrzębska. Poinformowała, że projekt uchwały został przygotowany na wniosek dyrektora Biblioteki Publicznej Gminy Łomża pani Wiesławy Kłosińskiej. Projekt uchwały dotyczy utworzenia instytucji kultury.
Uwag do projektu uchwały nie zgłoszono.
Komisja w głosowaniu jawnym jednogłośnie (4- „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymało się”) pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. Projekt ten zostanie przedłożony pod obrady Rady Gminy w dniu 20 grudnia b.r.

Pkt. 10
Komisja wyjechała w teren do Szkół Podstawowych w Jarnutach i w Kupiskach w celu dokonania przeglądu stolarki okiennej. Komisja zadecydowała, by pozostawić zapis
w projektu uchwały budżetowej, mianowicie: kwotę 25 000 zł przeznaczyć na wymianę okien w SP Kupiski.
Dyskutowano również nad ogrzewaniem hali gimnastycznej gimnazjum. Propozycja – pojechać do Śniadawa w celu sprawdzenia rozwiązania ogrzewania w hali gimnastycznej
w Śniadowie.


Pkt. 11
Przewodniczący Komisji Pan Kazimierz Mioduszewski stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany i zamknął obrady o godz. 1500.


Protokołowała: Katarzyna Jastrzębska


Przewodniczył: Kazimierz Mioduszewski







Data powstania: wtorek, 13 cze 2006 12:18
Data opublikowania: wtorek, 13 cze 2006 12:20
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 2688 razy