Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Informacja Wójta Gminy Łomża o pracy Wójta między Sesjami 2003.05.03 - 23.06.2003 r.

W okresie miedzy VII, a dzisiejszą Sesją Rady Gminy wydałem 15 Zarządzeń.
23 kwietnia b.r. powołałem komisję konkursową do przeprowadzenia konkursu celem wyłonienia kandydatów na dyrektorów szkół podstawowych
w miejscowościach: Nowe Kupiski, Konarzyce, Podgórze i Wygoda. Skład Komisji Konkursowej obejmował:
1) trzech przedstawicieli organu prowadzącego:
- Wójt, Dyrektor Zarządu Ekonomicznego Szkół Gminy Łomża, radny z terenu danego obwodu szkolnego.
1) trzech przedstawicieli organu nadzorującego (Podlaskie Kuratorium Oświaty);
2) dwóch przedstawicieli Rady Pedagogicznej;
3) dwóch przedstawicieli Rady Rodziców;
4) po jednym przedstawicielu ze związków zawodowych działających na terenie szkoły.
Konkursy odbyły się w dniach 5 i 6 czerwca b.r. W wyniku konkursów kandydatami na dyrektorów szkół są następujące osoby: Pani Wanda Kuczyńska – SP w Wygodzie, Pani Beata Michalak – SP w Kanarzycach, Pani Wiesława Masłowska – SP w Podgórzu, Pan Adam Wszeborowski – SP w Kupiskach.
Przeznaczyłem również do sprzedaży w formie ustnego przetargu ograniczonego nieruchomość zabudowaną położoną w miejscowości: Gać, stanowiącą własność Gminy Łomża:
- współudział w działce Nr 41/1 o pow. 01989 h w miejscowości Gać;
- lokal w budynku czterorodzinnym o pow. 53,93 m2 ;
- pomieszczenie piwniczne o pow. 9,34 m2 ;
- pomieszczenie w budynku gospodarczym o pow. 17,13 m2.
Przeznaczyłem do sprzedaży w formie bez przetargowej na rzecz najemców w/w nieruchomości lokali mieszkalnych wraz z pomieszczeniami przynależnymi lokal nr 2, nr 3, nr 4. Przetarg rozstrzygnięto na kwotę 20 000 zł.
Za lokale lokatorskie uzyskano 33 445,50 zł. Łącznie za całą nieruchomość wpłynęło 53 335, 50 zł.
Dnia 5 maja b.r. utworzyłem Zespół Reagowania Kryzysowego oraz określiłem jego skład: Szef, z-cy szefa, grupa robocza o charakterze stałym, w skład której wchodzą: grupa planowania cywilnego, grupa monitorowania cywilnego, grupa robocza o charakterze czasowym, w skład której wchodzą: grupa operacji i organizacji działań, grupa zabezpieczenia logistycznego, grupa opieki zdrowotnej i pomocy socjalno-bytowej. Na Szefa Zespołu wyznaczyłem swojego zastępcę Pana Jerzego Prokopczuka, na zastępców Szefa Zespołu wyznaczyłem: Sekretarza Gminy Panią Krystynę Kaczyńską oraz Z-cę Komendanta miejskiego PSP w Łomży.
W dniu 6 maja br. ustaliłem stawkę czynszu lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy. Od 1 lipca 2003 r. stawka ta wynosi 0,70 zł. za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego.
22 maja b.r. dokonałem zmian w budżecie gminy. Zmniejszyłem dochody budżetowe – 53 930 zł. (dotacja na sfinansowanie części wyprawki szkolnej, dotacja na dożywianie dzieci, dotacja na sfinansowanie ubezpieczeń zdrowotnych). zwiększyłem wydatki budżetowe – 53 930 zł. (finansowanie wyprawki szkolnej, dożywianie dzieci, utworzenie punktu w Szkole Podstawowej w Jarnutach, ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające świadczenia społeczne). Zmniejszyłem rezerwę budżetową o kwotę 4 500 zł. Zwiększyłem wydatki o kwotę 4 500 zł (zakup usług: telefony, przesyłki dla gimnazjum). Dokonałem w planie wydatków przeniesień miedzy rozdziałami i paragrafami. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
- dochody ogółem – 10 167 263 zł.
- wydatki ogółem – 10 511 123 zł.
W tym samym dniu powołałem 8 obwodowych komisji ds. referendum. Komisje pracowały w dniach 7-8 czerwca b.r. w składzie po 10 lub 11 osób. Funkcję pełnomocnika ds. Referendum pełniła Pani Krystyna Kaczyńska – Sekretarz Gminy.
Odebrane protokoły oraz zestawienia od Obwodowych Komisji po sprawdzeniu przekazała do Komisarza Wyborczego w Łomży. Dokumentacja dot. Referendum została zdeponowana w archiwum Urzędu Gminy.
W dniu 23 maja br. zorganizowałem stały dyżur w czasie podwyższenia stanów gotowości obronnej państwa w czasie kryzysu i wojny.
Na kierownika stałego dyżuru wyznaczyłem swojego zastępcę Pana Jerzego Prokopczuka. Nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem stałego dyżuru oraz sprawowanie gotowości do działania powierzyłem Sekretarzowi Gminy Pani Krystynie Kaczyńskiej. Zobowiązałem inspektora Panią Barbarę Modzelewską do zabezpieczenia na czas trwania dyżuru technicznych środków łączności, niezbędnych środków transportowych z kierowcami, sprzętu i materiałów biurowych, miejsca odpoczynku i wyżywienia obsady stałego dyżuru.
W tym samym dniu powołałem Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w składzie: Pan Adam Marek Fraczek – przewodniczący, członkowie: Pani Anna Pawelec, Pani Danuta Leszczyńska, Pani Barbara Modzelewska, Pan Dariusz Orzełek, Pani Weronika Sielawa.
W dniu 27 maja powołałem komisję do wyłonienia najkorzystniejszej oferty
i nadania regulaminu pracy do przeprowadzenia przetargu nieograniczonego na wykonanie sieci logicznej i elektrycznej w budynku Urzędu Gminy Łomża. w składzie: Pan Szczepan Mierzejewski – przewodniczący, Pani Krystyna Kaczyńska – sekretarz, Pan Józef Święcki – członek. Przetarg rozstrzygnięto na kwotę 25 900 zł.
W tym samym dniu określiłem zasady współpracy Urzędu Gminy Łomża z mediami. Osobą odpowiedzialną w tym zakresie jest Pani Katarzyna Jastrzębska.
W dniu 29 maja br. zatwierdziłem opisy stanowisk pracy i wymogi kwalifikacyjne pracowników Urzędu Gminy Łomża oraz określiłem regulamin organizacyjny urzędu gminy.
W dniu 3 czerwca b.r. ustaliłem skład osobowy do zabezpieczenia lokali obwodowych komisji ds. referendum w czasie nocnej przerwy w głosowaniu w dniu 7 czerwca od zamknięcia lokalu do otwarcia lokalu w dniu 8 czerwca. Ochrona lokali przebiegła bez zastrzeżeń.
W dniu 10 czerwca br. powołałem komisję do wyłonienia najkorzystniejszej oferty i nadania regulaminu pracy do przeprowadzenia przetargu nieograniczonego na zakup sprzętu gospodarstwa domowego oraz zakup terakoty i glazury do tworzącej się stołówki w szkole Podstawowej w Jarnutach oraz na doposażenie istniejących stołówek w Szkole Podstawowej w Kanarzycach i Kupiskach w składzie: Pan Szczepan Mierzejewski – przewodniczący, Pan Józef Święcki – sekretarz, Pani Krystyna Jastrzębska – członek. Przetarg rozstrzygnięto na kwotę 31 500,40 zł.
W dniu 12 czerwca zleciłem przygotowanie materiałów na dzisiejszą VIII sesję Rady Gminy Łomża.
W trakcie realizacji znajdują się 3 obszary Programu Rozwoju Instytucjonalnego.
1. Wdrożenie zarządzania procesami.
2. Operacyjny plan świadczenia usług publicznych.
3. Poprawa informacji o pracy urzędu i zadaniach realizowanych w jednostce.
W zakresie pierwszym odbyło się dwu-dniowe szkolenie pracowników Urzędu Gminy przeprowadzone przez eksperta ds. Organizacji i Funkcjonowania Urzędu PRI Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej w Krakowie.
W szkoleniu wzięło udział 18 pracowników Urzędu. Wypracowana została lista procesów zachodzących w urzędzie. Najważniejsze procesy zostaną opracowane szczegółowo i wdrożone w Urzędzie.
W zakresie drugim opracowana została lista usług publicznych według kategorii. W następnej kolejności zostanie opracowany plan operacyjny poprawy usług publicznych.
W zakresie trzecim - poprawy informacji urzędu opracowano katalog usług z poszczególnych stanowisk pracy. Katalog ten zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej.
Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz związanym z nią rozporządzeniu wykonawczym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej wszystkie gminy są zobligowane od 1 lipca br. posiadać Biuletyn Informacji Publicznej. W związku z tym zawarłem umowę z firmą SPID na obsługę BIP.
Od 1 lipca 2003 r. zamieszczone zostaną informację w zakresie informacji publicznej, w szczególności o:
1) polityce wewnętrznej i zagranicznej, w tym o:
- zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej,
- projektowaniu aktów normatywnych,
- programach w zakresie realizacji zadań publicznych, sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji ich zadań,
2) Podmiotach, o których mowa w art. 4 ust. 1, w tym o:
- statusie prawnym lub formie prawnej,
- organizacji,
- przedmiot działalności i kompetencjach,
organach i osobach sprawujących w nich funkcjach
- kompetencjach,
- strukturze własnościowej gminy,
- majątek, którym dysponuje,
3)Zasady funkcjonowania podmiotów, o których mowa w art. 4 ust. 1, w tym o:,
a. tryb działania władz publicznych jednostek ich jednostek organizacyjnych,
b. tryb działania państwowych osób prawnych i osób prawnych samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań publicznych publicznych ich działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej,
c. sposoby stanowienia aktów publiczno-prawnych,
d. sposoby przyjmowania i załatwiania spraw,
e. stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania,
f. prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa oraz sposoby i zasady udostępniania danych w nich zawartych,
4) Danych publicznych:
• treść i postać dokumentów urzędowych, w szczególności: treść aktów administracyjnych i innych rozstrzygnięć , dokumentacja przebiegu i efektów kontroli oraz wystąpienia, stanowiska, wnioski i opinie podmiotów ją przeprowadzających, stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów kodeksu karnego,
• treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej,
• informacja o stanie państwa, samorządów i ich jednostek organizacyjnych

Wójt Gminy Łomża
Kazimierz Dąbkowski
Data powstania: czwartek, 28 sie 2003 11:57
Data opublikowania: czwartek, 28 sie 2003 12:00
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 3587 razy