Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiadomienie o II sesji Rady Gminy Łomża

Sesja odbędzie się dnia 22 maja 2024 r. (środa) o godz. 09:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Łomża (III piętro), ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1a, 18-400 Łomża z następującym porządkiem obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Informacja z prac wójta między sesjami.
4. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy podjętych na I sesji.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
7. Debata nad raportem o stanie Gminy Łomża za 2023 rok.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
a) udzielenia Wójtowi Gminy Łomża wotum zaufania,
b) zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Łomża za 2023 rok,
c) udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Łomża,
d) zmian w budżecie na 2024 rok,
e) ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Łomża,
f) nadania nazwy ulicy w miejscowości Stara Łomża przy Szosie,
g) nadania nazwy ulicy w miejscowości Giełczyn,
h) nadania nazwy ulicy w miejscowości Konarzyce,
i) nadania nazwy ulicy w miejscowości Stare Kupiski,
j) nadania nazwy ulicy w miejscowości Janowo,
k) nadania nazwy ulicy w miejscowości Pniewo.
9. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Łomża z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2023 rok.
10. Przedstawienie przez Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża oceny zasobów pomocy społecznej.
11. Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2023 rok.
12. Przyjęcie protokołu z I sesji.
13. Sprawy różne.
14. Zamknięcie obrad.

RAPORT O STANIE GMINY ZA 2023 ROK

Zgodnie z art. 28 aa ust. 6-8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym:

6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1)w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;
2)w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
 

PROJEKTY UCHWAŁ

TRANSMISJA SESJI

Data powstania: poniedziałek, 13 maj 2024 14:54
Data opublikowania: poniedziałek, 13 maj 2024 14:57
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 325 razy