Ogłoszenie Wójta Gminy Łomża
Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej 1a, 18-400 Łomża
Stanowisko: inspektor ds. drogownictwa
Wydział Infrastruktury
Wymiar czasu pracy: pełny wymiar czasu pracy.
Do konkursu może przystąpić kandydat, który spełnia następujące wymagania:
Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe techniczne lub pokrewne;
2) doświadczenie zawodowe: minimum roczny staż pracy na podobnym stanowisku;
3) umiejętność obsługi komputerowych programów graficznych i biurowych, generatorów wniosków;
5) znajomość ustaw, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, ochronie danych osobowych; finansów publicznych, kpa, drogach publicznych, prawo budowlane;
6) spełnienie warunków określonych w art. 6 ust. 1, 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych:
a) obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych,
b) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
c) kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
d) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
1) zaangażowanie, inicjatywa, kreatywność,
2) samodyscyplina, dokładność, samodzielność,
3) odporność na stres;
4) prawo jazdy kat. B.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
A. BIEŻĄCE UTRZYMANIE DRÓG
1. Przygotowanie do zatwierdzenia treści opinii i uzgodnień w zakresie dróg gminnych dotyczących:
1) dokumentacji technicznych
2) projektów Organizacji Ruchu
3) porozumień w zakresie korzystania z dróg gminnych dla obsługi inwestycji realizowanych przez gminę i inwestorów innych niż gmina
2. Sprawozdawczość z zakresu stanowiska pracy
1) wewnętrzna
2) na potrzeby GUS i innych jednostek wymagana wg odrębnych przepisów
3. Prace utrzymaniowe i remonty drogowe:
1) planowanie robót remontowych na drogach
a) analiza wniosków mieszkańców
b) przedkładanie Wójtowi propozycji realizacji zadań
c) udzielanie odpowiedzi wnioskodawcom
d) opracowanie informacji i materiałów w tym zakresie
e) przygotowywanie wniosków budżetowych
2) przygotowywanie realizacji zadań z zakresu drogownictwa (w tym z funduszu sołeckiego)
a) analiza kosztów za rok poprzedni,
b) szacunki zamówień i przedkładanie wniosków na stanowiska ds. zamówień publicznych, celem wyboru trybu udzielania zamówienie i dalszego procedowania,
c) przygotowywanie opisu zamówienia i innych istotnych elementów treści SWZ wymaganych stroną merytoryczną zamówienia oraz przygotowywanie projektów umów w tym zakresie,
d) zawieranie umów z wykonawcami bez stosowania procedur, t. j w trybie zgodnym z Regulaminem udzielania zamówień do 130 000, 00 zł
3) nadzór nad realizacją robót
a) bieżący nadzór na prowadzonymi robotami i usługami (w tym równanie i profilowanie nawierzchni) oraz dostawami kruszywa i remontami dróg)
b) analiza kosztów realizacji robót i przygotowywanie wniosków o ewentualne zmiany budżetowe,
c) przygotowywanie aneksów do umów,
d) prowadzenie spraw związanych z rękojmią i gwarancją zrealizowanych robót
4) rozliczenia realizowanych usług i robót oraz dostaw
a) organizowanie i udział w odbiorach robót i sporządzanie protokołów z tych czynności,
b) sprawdzanie i weryfikacja faktur oraz sporządzanie niezbędnych dokumentów,
5) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i zabezpieczeniem nawierzchni dróg gminnych, chodników i innych urządzeń związanych z drogą oraz oznakowaniem dróg.
6) wprowadzanie zmian w istniejących organizacjach ruchu
a) analiza wniosków i potrzeb
b) zlecanie opracowań
c) przedkładanie uwag i wniosków w celu zaopiniowania organizacji ruchu
d) wprowadzanie organizacji ruchu do stosowania
7) prowadzenie spraw związanych z zielenią w obrębie pasa drogowego dróg gminnych
a) Ocena stanu dróg pod kątem bezpieczeństwa użytkowników i terenów przyległych
b) Uzyskiwanie zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów z pasa drogowego
c) Organizacja prac i nadzór nad realizacją decyzji
Zlecanie usług zewnętrznych
Przygotowywanie porozumień na wycinkę z osobami fizycznymi
8) organizowanie zimowego utrzymania dróg gminnych i koordynowanie akcji zimowej na terenie gminy.
9) koordynowanie zakupu materiałów i ich rozliczanie w związku z bieżącym utrzymaniem dróg, realizowanym sposobem gospodarczym, w tym z funduszu sołeckiego.
10) nadzór i koordynowanie okresowych przeglądów i kontroli stanu dróg gminnych i drogowych obiektów mostowych.
11) prowadzenie okresowych pomiarów ruchu drogowego.
12) koordynowanie robót w pasie drogowym.
a) kontrole dróg i ujawnianie zajęcia pasa drogowego bez wymaganego zezwolenia i przygotowanie niezbędnej dokumentacji w celu wszczęcia administracyjnych postępowań karnych
b) przekazywanie i odbiór pasa drogowego w związku z wydanymi zezwoleniami na zajęcie w związku z prowadzeniem robót i umieszczaniem urządzeń
13) zlecanie i rozliczanie robót geodezyjnych w zakresie granic pasa drogowego,
14) wykonywanie zadań związanych z wprowadzaniem przez wójta ograniczeń, bądź zamykania dróg i wyznaczania objazdów w przypadku wystąpienia bezpośredniego zagrożenia osób lub mienia.
15) wydawanie zezwoleń na korzystanie z przystanków w sieci dróg gminnych,
16) współpraca ze stanowiskiem ds. ewidencji obiektów komunalnych w zakresie opracowywanie wniosków o nadanie numerów drogom gminnym.
17) współpraca ze stanowiskiem ds. ewidencji obiektów komunalnych w zakresie opracowywania projektów uchwał Rady w sprawie nazewnictwa uli i zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.
18) współpraca z zarządcami innych kategorii dróg
a) zgłaszanie uwag i wniosków dotyczących stanu dróg zarządców innych niż gminne,
b) udział w przeglądach dróg i odbiorach
B. INWESTYCJE DROGOWE
I. Analiza dokumentacji wraz przygotowaniem wniosków, opinii i uzgodnień dotyczących:
1. Projektów budowlanych (PZT, technicznych) dla inwestycji drogowych realizowanych przez innych zarządców dróg,
2. Projektów Organizacji Ruchu (tymczasowe i stałe)
II. Inwestycje drogowe:
1. Planowanie inwestycji
1) analiza wniosków w sprawie inwestycji,
2) udzielanie odpowiedzi wnioskodawcom,
3) przedkładanie Wójtowi propozycji zadań wraz ze stosownymi projektami uchwał,
4) opracowanie informacji i materiałów do tworzenia dokumentów strategicznych, gminy, projektów budżetu (w tym WPI) oraz innych wynikających ze specyfiki stanowiska pracy,
2. Przygotowywanie inwestycji
1) zlecanie map, dokumentacji i innych opracowań wymaganych prawem
z zachowaniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
2) współpraca, koordynacja i udzielenie niezbędnych informacji autorom opracowań,
3) kontrola i sprawdzanie zawartości opracowań pod względem kompletności oraz zgodności z danymi wyjściowymi i oczekiwaniami zamawiającego,
4) odbiór dokumentacji i rozliczenie,
a) protokół zdawczo odbiorczy,
b) protokół odbioru.
c) Sprawdzenie faktur i przekazanie do księgowości,
5) Skompletowanie, przygotowanie dokumentacji w celu uzyskania decyzji ZRiD, bądź pozwolenia na budowę, bądź zgłoszenia,
6) Złożenie właściwych wniosków do organu architektoniczno-budowlanego celem uzyskaniem wymaganych prawem decyzji właściwych organów na realizację inwestycji,
7) udział w przygotowywaniu i prowadzeniu postępowań o zamówienia zgodnie
z przepisami p.z.p. w zakresie wyboru inspektorów nadzoru i wykonawców robót,
a w szczególności przygotowanie:
a) szacunku zamówienia (kosztorysy inwestorskie),
b) opisu zamówienia,
c) dokumentacji wykonawczej w wersji elektronicznej,
d) wymagań w zakresie doświadczenia zawodowego i potencjału technicznego adekwatnie do specyfiki i rozmiaru zamówienia,
e) kryteriów oceny ofert,
f) innych danych wynikających ze specyfiki zamówienia
8) przygotowywanie i zawieranie umów związanych z inwestycjami: inspektorzy nadzoru, wykonawca,
3. Nadzór nad realizacją inwestycji
1) współpraca z inspektorami nadzoru oraz wykonawcami,
2) organizowanie rad budowy i udział w nich w zależności od potrzeb,
3) załatwianie wniosków i podań z zakresu realizowanych inwestycji,
4) przygotowywanie protokołów konieczności w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych itp.
5) analiza kosztów realizacji robót (w tym dodatkowych) i przygotowywanie wniosków
o ewentualne zmiany budżetowe,
6) przygotowywanie aneksów do umów,
7) przeprowadzenie odbiorów robót oraz udział w nich, a w szczególności:
a) zawiadomienia o odbiorze,
b) dokumentacja przebiegu czynności odbiorowych
c) spisanie protokołu odbioru
8) weryfikacja dokumentacji wykonawczej pod kątem kompletności,
9) rozliczenie zrealizowanych inwestycji (w tym z funduszu sołeckiego), a w szczególności:
a) sprawdzanie i weryfikacja faktur,
b) sporządzanie dokumentów OT,
10) prowadzenie spraw związanych z rękojmią i gwarancją zrealizowanych inwestycji,
a) przyjmowanie wniosków,
b) przeglądy gwarancyjne,
c) nadzór nad realizacją usuwania usterek i wad gwarancyjnych,
d) prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie,
4. współpraca z zarządcami innych kategorii dróg w zakresie wspólnych inwestycji
1) przygotowanie projektów porozumień i uchwał inicjujących w tym zakresie,
2) analiza treści porozumień i uchwał wpływających od innych zarządców
3) wnioskowanie do budżetu w tym zakresie
C. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
1. Współpraca ze stanowiskiem ds. zamówień publicznych w zakresie przygotowywanie
i prowadzenia postępowań o zamówienia zgodnie z przepisami p .z. p. w zakresie zadań wynikających ze stanowiska pracy.
2. Przygotowywanie zamówień zgodnie z regulaminem wewnętrznym dla zamówień poniżej 130 tys. zł w zakresie zadań wynikających ze stanowiska pracy.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu marcu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Łomża przekroczył 6%.
Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny (z podaniem numeru telefonu do kontaktu),
2) życiorys (CV),
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) kserokopie dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie,
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji i umiejętności oraz doświadczenia zawodowego (zaświadczenia, certyfikaty),
6) kserokopie świadectw pracy bądź dokument potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej przez wymagany okres czasu,
7) własnoręcznie podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z praw publicznych oraz o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8) własnoręcznie podpisane oświadczenie, że stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na w/w stanowisku,
9) własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L. 216.119.1 z dnia 2016.05.04) na potrzeby postępowania rekrutacyjnego a także na okres podlegający kontroli i przechowywania.
Termin i miejsce składania ofert
Termin: do dnia 06 maja 2024 r.
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża.
Ofertę należy złożyć osobiście w kancelarii ogólnej – pokój nr 4 (sekretariat) lub wysłać pocztą w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko inspektora ds. drogownictwa”
1) Wszystkie wymagane dokumenty, w tym kopie należy opatrzyć własnoręcznym podpisem.
2) zgłoszenia kandydatów złożone po terminie lub w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, albo bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
3) Dokumenty złożone na potrzeby konkursu nie są zwracane i będą przechowywane zgodnie z przepisami Instrukcji kancelaryjnej.
4) Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Łomża. Dodatkowe informacje i wyjaśnienia w sprawie konkursu można uzyskać pod nr tel. 86 4737444
Łomża, dnia 23 kwietnia 2024 r.
Klauzula informacyjna dla kandydatów
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L. 216.119.1 z dnia 2016.05.04) informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a 18-400 Łomża,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych email: iod@gminalomza.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb aktualnej rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze, kontroli i przechowywania na podstawie art. 6, 13 i 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz art 6 ust 1 lit a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r,
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres rekrutacji oraz przez okres przechowywania akt sprawy wynikający z Instrukcji Kancelaryjnej,
5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
6) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Danych Osobowych,
7) podanie danych osobowych jest obligatoryjne na podstawie wskazanych wyżej przepisów prawa; w przypadku nie podania wymaganych danych oferta kandydata nie będzie brana pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym,
8) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.