PROTOKÓŁ NR 23/05
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady Gminy Łomża odbytego
w Urzędzie Gminy Łomża w dniu 5 sierpnia 2005 r.
Miejsce obrad: Urząd Gminy Łomża, ul. M.C. Skłodowskiej 1a, pokój Nr 5.
Obrady Rozpoczęto o godz. 1000, zakończono o godz. 1300.
Przewodniczył Sławomir Dziekański - Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego.
Protokołowała – Katarzyna Jastrzębska – inspektor ds. obsługi Rady Gminy Łomża.
W posiedzeniu udział wzięli:
1. Dziekoński Sławomir - przewodniczący
2. Zacharczyk Sławomir - członek
3. Kuzia Stanisław - członek
4. Lipiński Mirosław - członek
5. Janusz Karpiński - radny
6. Grabowski Jan - członek
oraz zaproszeni goście:
1. Kazimierz Dąbkowski – Wójt Gminy
2. Prokopczuk Jerzy - z-ca Wójta
3. Brokowska Zofia – skarbnik
4. Szabłowski Andrzej – Przewodniczący Rady Gminy
Informacje o terminie i miejscu posiedzenia Komisji podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń w Urzędzie na 14 dni przed posiedzeniem.
Pkt. 1
Otwarcia 23 - go posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego dokonał Przewodniczący Komisji Sławomir Dziekoński. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości.
Stwierdził, że w obradach bierze udział sześciu członków Komisji, więc obrady są prawomocne.
Pkt. 2
Przewodniczący Komisji przedstawił członkom Komisji porządek obrad i zapytał czy są do niego uwagi?
Uwag nie wniesiono.
Komisja obradowała według następującego porządku obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku dziennego.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za I-wsze półrocze 2005 roku.
5. Rozpatrzenie skargi dotyczącej działalności radnego Rady Gminy Łomża.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał przygotowanych pod obrady XXVII Sesji Rady
Gminy Łomża:
a) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie nazwy
miejscowości w nazwie firmy,
b) projekt uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków
poniesionych na dożywianie dzieci.
7. Sprawy różne
8. Zamknięcie obrad.
Pkt. 3
Komisja Rozwoju Gospodarczego w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła protokół
z poprzedniego posiedzenia. (6 – „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących się”).
Pkt. 4
Przewodniczący Komisji udzielił głosu Skarbnikowi Gminy Pani Zofii Brokowskiej. Pani skarbnik szczegółowo przedstawiła zebranym informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy za pierwsze półrocze 2005 r. (w zał. Nr 1 do protokółu).
Poinformowała, że dochody zostały wykonane w 54 % w stosunku do planu.
Następnie Pani Skarbnik przedstawiła wydatki. Poinformowała, że wydatki zostały wykonane w 42% w stosunku do planu.
Zwiększenia dotyczyły:
- dotacja na dożywianie dzieci – 71 298 zł.
- dotacja na sfinansowanie wyprawki szkolnej dla dzieci do klas pierwszych – 2.329 zł
- dotacja na utworzenie Gminnego Centrum Informacji – 35 000 zł
- dotacja na sfinansowanie stypendiów i zasiłków dla dzieci z rodzin najuboższych –
130 969 zł
- dotacja z Ministerstwa Kultury na adaptację budynków pod siedzibę biblioteki w Pniewie
i Konarzycach – 66 429 zł
- dotacja ze Sektorowego Programu Operacyjnego na adaptację budynku pod siedzibę
Biblioteki jak wyżej – 332 145 zł
- dotacja na sfinansowanie Programu Internet Biblioteki – 60 180 zł
Inne zwiększenia dotyczyły:
- podatek dochodowy od osób fizycznych – 119 100 zł
- odsetki od lokat - 20 000 zł
- sprzedaż samochodu służbowego Urzędu – 23 000 zł
- subwencja oświatowa - 233 910 zł
Na zadania inwestycyjne określono plan wydatków w wysokości - 3 310 688 zł (w tym środki pochodzące z dotacji, pożyczki i kredytu – 931 000 zł).
Wynik finansowy to kwota 1391 018 zł. Wolne środki są zdeponowane na rachunkach lokat. Już w pierwszym półroczu budżet wsparliśmy kwotą 28 253 zł.
Pytań do przedstawionej informacji nie zgłoszono.
5 minut przerwy
Pan Wójt zaproponował, by z nadwyżki budżetowej z 2004 r. sfinansować:
- 500 000 zł na budowę budynku Szkoły Podstawowej w Wygodzie,
- 26 000 zł na modernizację budynku przeznaczonego na salę konferencyjną Urzędu Gminy.
Zaproponował również, by w ramach posiadanych środków na przebudowę dróg gminnych dodatkowo sfinansować przebudowę drogi gminnej w Jednaczewie i Chojnach Młodych oraz opracować dokumentacje techniczne na drogę Pniewo-Gać.
Pkt. 5
Skargę na radnego Rady Gminy Łomża Pana Jacka Nowakowskiego przedstawił Pan Jerzy Prokopczuk. Poinformował, że 11 marca 2005 r. Pan Nowakowski wystąpił
z wnioskiem do Urzędu Gminy o usunięcie sześciu drzew rosnących na granicy działek
Nr 630 będącej z godnie z wypisem z ewidencji gruntów własnością państwa Jacka
i Małgorzaty Nowakowskich oraz dróg wewnętrznych o nr geodezyjnych 629, 678 stanowiących własność Gminy Łomża. W dniu 23.03. b.r. Wójt Gminy wydał decyzję zezwalającą na usunięcie przedmiotowych drzew. W tym samym dniu zostało zawarte porozumienie pomiędzy zastępcą Wójta Gminy Łomża, a Panem Jackiem Nowakowskim na usunięcie drzew przez wnioskodawcę. (decyzja zał. Nr … do protokółu)
W dniu 7 kwietnia b.r. do Urzędu Gminy wpłynął wniosek złożony Przez Jadwigę Agnieszkę Wadołowską – Pieniek o wstrzymanie wykonania decyzji na usuniecie drzew. Pani Wadołowska- Pieniek twierdzi, że połowę działki Nr 630 użytkuje od 1960 r. i uważa, że część działki, na której rosły drzewa należy do niej, a w związku
z tym rości sobie prawo własności tych drzew.
W odpowiedzi na wniosek Pani Wądołowskiej - Pieniek Wójt Gminy w dniu 11 kwietnia b.r. wydał postanowienie o wstrzymaniu wykonania decyzji z dnia 23.03.2005 r.
W dniu 18.04.2005 r. Pan Jacek Nowakowski złożył zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży na wydane postanowienie wstrzymujące wykonanie decyzji.
Samorządowe Kolegium Owoławacze postanowieniem z dnia 4 maja 2005 r. utrzymało
w mocy zaskarżone postanowienie.
Wobec powyższego Komisja wydała opinię, w której zarzuty zawarte w skardze uznała za bezzasadne. (opinia - zał. Nr 2 do protokółu). Poleciła, by na najbliższą sesję przygotować projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na radnego Rady Gminy Łomża, w którym zarzuty zostaną oddalone.
Pkt. 6a
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie nazwy miejscowości w nazwie firmy przedstawił z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk (w zał. Nr 3). Nadmienił, że projekt uchwały został przygotowany na wniosek współwłaścicieli Zakładu Mięsnego „Apis”
w Podgórzu.
W związku z obowiązującymi przepisami prawa Rada Gminy Powinna wyrazić zgodę na używanie nazwy miejscowości w nazwie firmy. Nazwa zakładu mięsnego „Apis” Spółka Jawna ulegnie zmianie na „Zakłady Mięsne Podgórze” Spółka Jawna.
Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Pkt. 6b
Projekt uchwały w sprawie określenia zwrotu wydatków poniesionych na dożywianie dzieci
przedstawił również z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk (w zał. Nr 4). projekt uchwały został przygotowany na wniosek kierownika OPS Gminy Łomża. Podjęcie w/w uchwały jest wymogiem ustawowym. Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Pkt. 7
Nie zgłoszono spraw.
Pkt. 8
Przewodniczący Komisji Pan Sławomir Dziekoński stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany i zamknął obrady o godz. 1300.
Protokołowała: Katarzyna Jastrzębska
Przewodniczył: Sławomir Dziekoński
Obrady Rozpoczęto o godz. 1000, zakończono o godz. 1300.
Przewodniczył Sławomir Dziekański - Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego.
Protokołowała – Katarzyna Jastrzębska – inspektor ds. obsługi Rady Gminy Łomża.
W posiedzeniu udział wzięli:
1. Dziekoński Sławomir - przewodniczący
2. Zacharczyk Sławomir - członek
3. Kuzia Stanisław - członek
4. Lipiński Mirosław - członek
5. Janusz Karpiński - radny
6. Grabowski Jan - członek
oraz zaproszeni goście:
1. Kazimierz Dąbkowski – Wójt Gminy
2. Prokopczuk Jerzy - z-ca Wójta
3. Brokowska Zofia – skarbnik
4. Szabłowski Andrzej – Przewodniczący Rady Gminy
Informacje o terminie i miejscu posiedzenia Komisji podano do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie jej na tablicy ogłoszeń w Urzędzie na 14 dni przed posiedzeniem.
Pkt. 1
Otwarcia 23 - go posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego dokonał Przewodniczący Komisji Sławomir Dziekoński. Powitał członków Komisji oraz zaproszonych gości.
Stwierdził, że w obradach bierze udział sześciu członków Komisji, więc obrady są prawomocne.
Pkt. 2
Przewodniczący Komisji przedstawił członkom Komisji porządek obrad i zapytał czy są do niego uwagi?
Uwag nie wniesiono.
Komisja obradowała według następującego porządku obrad:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku dziennego.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za I-wsze półrocze 2005 roku.
5. Rozpatrzenie skargi dotyczącej działalności radnego Rady Gminy Łomża.
6. Rozpatrzenie projektów uchwał przygotowanych pod obrady XXVII Sesji Rady
Gminy Łomża:
a) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie nazwy
miejscowości w nazwie firmy,
b) projekt uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków
poniesionych na dożywianie dzieci.
7. Sprawy różne
8. Zamknięcie obrad.
Pkt. 3
Komisja Rozwoju Gospodarczego w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła protokół
z poprzedniego posiedzenia. (6 – „za”, 0 – „przeciw”, 0 – „wstrzymujących się”).
Pkt. 4
Przewodniczący Komisji udzielił głosu Skarbnikowi Gminy Pani Zofii Brokowskiej. Pani skarbnik szczegółowo przedstawiła zebranym informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy za pierwsze półrocze 2005 r. (w zał. Nr 1 do protokółu).
Poinformowała, że dochody zostały wykonane w 54 % w stosunku do planu.
Następnie Pani Skarbnik przedstawiła wydatki. Poinformowała, że wydatki zostały wykonane w 42% w stosunku do planu.
Zwiększenia dotyczyły:
- dotacja na dożywianie dzieci – 71 298 zł.
- dotacja na sfinansowanie wyprawki szkolnej dla dzieci do klas pierwszych – 2.329 zł
- dotacja na utworzenie Gminnego Centrum Informacji – 35 000 zł
- dotacja na sfinansowanie stypendiów i zasiłków dla dzieci z rodzin najuboższych –
130 969 zł
- dotacja z Ministerstwa Kultury na adaptację budynków pod siedzibę biblioteki w Pniewie
i Konarzycach – 66 429 zł
- dotacja ze Sektorowego Programu Operacyjnego na adaptację budynku pod siedzibę
Biblioteki jak wyżej – 332 145 zł
- dotacja na sfinansowanie Programu Internet Biblioteki – 60 180 zł
Inne zwiększenia dotyczyły:
- podatek dochodowy od osób fizycznych – 119 100 zł
- odsetki od lokat - 20 000 zł
- sprzedaż samochodu służbowego Urzędu – 23 000 zł
- subwencja oświatowa - 233 910 zł
Na zadania inwestycyjne określono plan wydatków w wysokości - 3 310 688 zł (w tym środki pochodzące z dotacji, pożyczki i kredytu – 931 000 zł).
Wynik finansowy to kwota 1391 018 zł. Wolne środki są zdeponowane na rachunkach lokat. Już w pierwszym półroczu budżet wsparliśmy kwotą 28 253 zł.
Pytań do przedstawionej informacji nie zgłoszono.
5 minut przerwy
Pan Wójt zaproponował, by z nadwyżki budżetowej z 2004 r. sfinansować:
- 500 000 zł na budowę budynku Szkoły Podstawowej w Wygodzie,
- 26 000 zł na modernizację budynku przeznaczonego na salę konferencyjną Urzędu Gminy.
Zaproponował również, by w ramach posiadanych środków na przebudowę dróg gminnych dodatkowo sfinansować przebudowę drogi gminnej w Jednaczewie i Chojnach Młodych oraz opracować dokumentacje techniczne na drogę Pniewo-Gać.
Pkt. 5
Skargę na radnego Rady Gminy Łomża Pana Jacka Nowakowskiego przedstawił Pan Jerzy Prokopczuk. Poinformował, że 11 marca 2005 r. Pan Nowakowski wystąpił
z wnioskiem do Urzędu Gminy o usunięcie sześciu drzew rosnących na granicy działek
Nr 630 będącej z godnie z wypisem z ewidencji gruntów własnością państwa Jacka
i Małgorzaty Nowakowskich oraz dróg wewnętrznych o nr geodezyjnych 629, 678 stanowiących własność Gminy Łomża. W dniu 23.03. b.r. Wójt Gminy wydał decyzję zezwalającą na usunięcie przedmiotowych drzew. W tym samym dniu zostało zawarte porozumienie pomiędzy zastępcą Wójta Gminy Łomża, a Panem Jackiem Nowakowskim na usunięcie drzew przez wnioskodawcę. (decyzja zał. Nr … do protokółu)
W dniu 7 kwietnia b.r. do Urzędu Gminy wpłynął wniosek złożony Przez Jadwigę Agnieszkę Wadołowską – Pieniek o wstrzymanie wykonania decyzji na usuniecie drzew. Pani Wadołowska- Pieniek twierdzi, że połowę działki Nr 630 użytkuje od 1960 r. i uważa, że część działki, na której rosły drzewa należy do niej, a w związku
z tym rości sobie prawo własności tych drzew.
W odpowiedzi na wniosek Pani Wądołowskiej - Pieniek Wójt Gminy w dniu 11 kwietnia b.r. wydał postanowienie o wstrzymaniu wykonania decyzji z dnia 23.03.2005 r.
W dniu 18.04.2005 r. Pan Jacek Nowakowski złożył zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży na wydane postanowienie wstrzymujące wykonanie decyzji.
Samorządowe Kolegium Owoławacze postanowieniem z dnia 4 maja 2005 r. utrzymało
w mocy zaskarżone postanowienie.
Wobec powyższego Komisja wydała opinię, w której zarzuty zawarte w skardze uznała za bezzasadne. (opinia - zał. Nr 2 do protokółu). Poleciła, by na najbliższą sesję przygotować projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na radnego Rady Gminy Łomża, w którym zarzuty zostaną oddalone.
Pkt. 6a
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na używanie nazwy miejscowości w nazwie firmy przedstawił z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk (w zał. Nr 3). Nadmienił, że projekt uchwały został przygotowany na wniosek współwłaścicieli Zakładu Mięsnego „Apis”
w Podgórzu.
W związku z obowiązującymi przepisami prawa Rada Gminy Powinna wyrazić zgodę na używanie nazwy miejscowości w nazwie firmy. Nazwa zakładu mięsnego „Apis” Spółka Jawna ulegnie zmianie na „Zakłady Mięsne Podgórze” Spółka Jawna.
Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Pkt. 6b
Projekt uchwały w sprawie określenia zwrotu wydatków poniesionych na dożywianie dzieci
przedstawił również z-ca Wójta Pan Jerzy Prokopczuk (w zał. Nr 4). projekt uchwały został przygotowany na wniosek kierownika OPS Gminy Łomża. Podjęcie w/w uchwały jest wymogiem ustawowym. Członkowie Komisji nie wnieśli uwag do projektu uchwały.
Pkt. 7
Nie zgłoszono spraw.
Pkt. 8
Przewodniczący Komisji Pan Sławomir Dziekoński stwierdził, że porządek obrad został wyczerpany i zamknął obrady o godz. 1300.
Protokołowała: Katarzyna Jastrzębska
Przewodniczył: Sławomir Dziekoński