Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiadomienie o XLV sesji Rady Gminy Łomża

Sesja odbędzie się dnia 26 maja 2023 r. (piątek) o godz. 11:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Łomża (III piętro), ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1a, 18-400 Łomża z następującym porządkiem obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Informacja z prac wójta między sesjami.
4. Sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Gminy podjętych na XLIV sesji.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
7. Debata nad raportem o stanie Gminy Łomża za 2022 rok.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
a) udzielenia Wójtowi Gminy Łomża wotum zaufania,
b) zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Łomża za 2022 rok,
c) udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Łomża,
d) określenia innych sposobów udokumentowania wykonania obowiązku pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych,
e) określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Łomża,
f) zniesienia statusu pomnika przyrody,
g) nadania nazw ulic w miejscowości Stare Kupiski,
h) nadania nazwy ulicy w miejscowości Stara Łomża przy Szosie.
9. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Łomża z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2022.
10. Przyjęcie protokołu z XLIV sesji.
11. Sprawy różne.
12. Zamknięcie obrad.

TRANSMISJA SESJI

PROJEKTY UCHWAŁ

RAPORT O STANIE GMINY ŁOMŻA ZA 2022 ROK

Zgodnie z art. 28 aa ust. 6-8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym:

6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1)w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;
2)w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Data powstania: wtorek, 16 maj 2023 14:06
Data opublikowania: wtorek, 16 maj 2023 14:08
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 439 razy