Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała Nr XVII/96/08

z dnia: 10 kwietnia 2008 r.
w sprawie: sprawie przystąpienia do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Łomżyńskie Porozumienie na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich”
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 12 oraz 84 ust. 1i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2001 Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218), w związku z art. 15 ust. 2 ustawy z 7 marca 2007 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. U. Nr 64, poz. 427) uchwala się, co następuje:


§ 1. Gmina Łomża przystępuje do Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Łomżyńskie Porozumienie na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich”, będącego dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, mającym na celu:
1. działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich;
2. aktywizowanie ludności wiejskiej;
3. realizację lokalnej strategii rozwoju opracowanej przez lokalną grupę działania (LGD).

§ 2. Stowarzyszenie będzie realizowało swoje cele poprzez podejmowanie i wspieranie działań inwestycyjnych, gospodarczych, edukacyjnych, doradczych i kulturalnych skierowanych na rozwój obszarów wiejskich, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji przyznanych Lokalnym Grupom Działania w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.

§ 3. Gmina Łomża zabezpieczy w swoim budżecie środki finansowe na opracowanie Strategii Rozwoju Lokalnego.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący Rady
Robert Łada




Załącznik Nr 1
do uchwały Nr XVII/96/08
Rady Gminy Łomża
z dnia 10 kwietnia 2008 r.

STATUT STOWARZYSZENIA
Lokalnej Grupy Działania
„Łomżyńskie Porozumienie na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich”

§1.

Stowarzyszenie – Lokalna Grupa Działania o nazwie „Łomżyńskie Porozumienie na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich” zwana dalej „Stowarzyszeniem”, jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych, mającym na celu:
a) działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich;
b) aktywizowanie ludności wiejskiej;
c) realizację lokalnej strategii rozwoju opracowanej przez lokalną grupę działania (LGD).

§2

Siedzibą stowarzyszenia jest miasto Łomża.

§3

Stowarzyszenie działa na podstawie przepisów ustawy z 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 855, z późn, zm.), ustawy z 7 marca 2007 o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (Dz. Urz. UE L 277 z 21.10.250, str.1) oraz niniejszego statutu i z tego tytułu posiada osobowość prawną.

§4

Stowarzyszenie może być członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji o podobnym celu działania.

§5

Stowarzyszenie swoim działaniem obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.

§6

Czas trwania Stowarzyszenia jest nieograniczony.

§7

Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez podejmowanie i wspieranie działań inwestycyjnych, gospodarczych, edukacyjnych, doradczych i kulturalnych skierowanych na rozwój obszarów wiejskich, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji przyznanych Lokalnym Grupom Działania w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich.


§8

Dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenie może powołać jednostki organizacyjne w granicach prawem dopuszczalnych.





§9

Działalność Stowarzyszenia opiera się na społecznej pracy członków oraz zawodowej aktywności zatrudnionych pracowników. Stowarzyszenie może również zlecać na zewnątrz realizację działań związanych z realizacją celów statutowych.

§10

Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne oraz osoby prawne zamieszkałe, posiadające siedzibę lub prowadzące działalność na terenie określonym granicami administracyjnymi jednostek samorządu gminnego należących do Stowarzyszenia.

§11

Nabycie i utrata członkostwa następuje w drodze uchwały Zarządu przyjętej zwykłą większością głosów.

§12

Członkowie Stowarzyszenia zobowiązani są:
1) propagować cele Stowarzyszenia i aktywnie uczestniczyć w ich realizacji;
2) przestrzegać postanowień Statutu;
3) opłacać składki członkowskie;
4) brać udział w Walnym Zebraniu Członków.

Członkowie Stowarzyszenia mają prawo:
1) wybierać i być wybieranym do władz Stowarzyszenia;
2) składać Zarządowi Stowarzyszenia wnioski dotyczące działalności Stowarzyszenia;
3) brać udział w organizowanych przez Stowarzyszenie przedsięwzięciach o charakterze informacyjnym lub szkoleniowym;
4) wstępu na imprezy kulturalne organizowane przez Stowarzyszenie,
5) realizacji projektów w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju

§13

Skreślenie z listy członków Stowarzyszenia następuje z powodu:
1) pisemnej rezygnacji złożonej Zarządowi
2) wykluczenia przez Zarząd z powodu:
a) prowadzenia działalności niezgodnej ze Statutem, uchwałami władz Stowarzyszenia lub sprzecznej z zasadami etyki i godności zawodowej;
b) pozbawienia praw publicznych prawomocnym orzeczenia sądu;
c) poważnego naruszenia obowiązków członka Stowarzyszenia;
d) zalegania z płatnością składek członkowskich za okres co najmniej 6 miesięcy.
3) śmierci członka będącego osobą fizyczną,
4) ogłoszenia upadłości, likwidacji lub zawieszenia działalności członka będącego osobą prawną.

§14
Od uchwał Zarządu w przedmiocie wykluczenia członków Stowarzyszenia przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 30 dni od dnia doręczenia uchwały Zarządu o wykluczeniu. Uchwała Walnego Zebrania jest ostateczna i jest podejmowana na najbliższym Walnym Zebraniu.

§15

1. Władzami Stowarzyszenia są:
1) Walne Zebranie Członków;
2) Zarząd;
3) Rada;
4) Komisja Rewizyjna.
2. Nie można być jednocześnie członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej lub Rady.
3. Kadencja Zarządu, Rady i Komisji Rewizyjnej trwa 2 lata.
4. Wszystkie organy Stowarzyszenia działają na podstawie niniejszego Statutu oraz przyjmowanych regulaminach

§16

Z zastrzeżeniem § 17 ust. 6 uchwały władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, jeśli dalsze postanowienia Statutu nie stanowią inaczej.

§17

1. Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków.

2. Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd co najmniej jeden raz na sześć miesięcy lub na pisemny wniosek Rady, Komisji Rewizyjnej lub co najmniej 1/10 członków, powiadamiając o jego terminie, miejscu obrad i propozycjach porządku obrad wszystkich członków Stowarzyszenia listami poleconymi lub w każdy inny skuteczny sposób co najmniej 7 dni przed terminem rozpoczęcia obrad.

3. Uchwały Walnego Zebrania zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.

4. W przypadku braku quorum Zarząd wyznacza drugi termin Walnego Zebrania, w którym uchwały zapadają zwykłą większością głosów, niezależnie od liczby uczestniczących członków.

5. W Walnym Zebraniu uczestniczą członkowie Stowarzyszenia oraz – bez prawa głosu - zaproszeni przez Zarząd lub Radę goście.

6. Do kompetencji Walnego Zebrania należy w szczególności:
a) uchwalanie Statutu i zmian w Statucie
b) uchwalanie kierunków i programu działania Stowarzyszenia
c) uchwalanie regulaminu wyboru władz Stowarzyszenia oraz regulaminu obrad Walnego Zebrania,
d) ustalanie liczby członków Rady, Zarządu i Komisji Rewizyjnej;
e) wybór i odwołanie członków Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Rady
f) zatwierdzanie sprawozdań Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Rady w szczególności dotyczących projektów realizowanych w ramach lokalnej strategii opracowanej przez LGD;
g) zatwierdzanie regulamin wyboru projektów przez Radę
h) udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi;
i) podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia Stowarzyszenia do innych organizacji;
j) podejmowanie uchwał w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia;
k) rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu wniesionych przez członków Stowarzyszenia;
l) podejmowanie uchwał w zakresie nabywania i zbywania nieruchomości;
m) podejmowanie uchwał w innych sprawach wynikających ze Statutu.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu, odwołania członków Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Rady oraz rozwiązania Stowarzyszenia wymaga bezwzględnej większości głosów, przy obecności co najmniej połowy członków Walnego Zebrania.

8. Każdemu członkowi Stowarzyszenia przysługuje na Walnym Zebraniu jeden głos


§18

1. Zarząd składa się z Prezesa, dwóch Wiceprezesów, skarbnika oraz czterech członków Zarządu wybieranych na okres kadencji władz Stowarzyszenia

2. Zarząd konstytuuje się na pierwszym po wyborach Zebraniu.

3. Do kompetencji Zarządu należy:
a) przyjmowanie nowych członków Stowarzyszenia;
b) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu;
c) kierowanie bieżącą pracą Stowarzyszenia;
d) zwoływanie Walnego Zebrania;
e) ustalanie wysokości składek członkowskich;
f) powoływanie i odwoływanie kierownika Biura Stowarzyszenia oraz zatrudnianie innych pracowników Biura;
g) ustalanie wysokości zatrudnienia i zasad wynagradzania pracowników Biura Stowarzyszenia;
h) ustalanie regulaminu organizacyjnego Biura Stowarzyszenia;

4. Do reprezentowania Stowarzyszenia oraz do zaciągania zobowiązań majątkowych do wysokości 25 000 (słownie: dwudziestu pięciu tysięcy) złotych upoważniony jest Prezes działający łącznie z innym członkiem Zarządu.

5. Do zaciągania zobowiązań majątkowych powyżej kwoty wymienionej w punkcie 5 wymagana jest uchwała Zarządu podjęta zwykłą większością głosów.

§19

Zadania w zakresie prowadzenia działalności operacyjnej Stowarzyszenia spoczywają na Biurze, będącym jednostką organizacyjną Stowarzyszenia.

§20

1. Komisja Rewizyjna składa się z Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i od 1 do 3 wybieranych i odwoływanych przez Walne Zebranie Członków.

2. Członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być w związku małżeńskim, ani też w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości z tytułu zatrudnienia w stosunku do członków Zarządu i Rady.

3. Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
a) kontrola bieżącej działalności Stowarzyszenia;
b) ocena prac i składanie wniosków w przedmiocie udzielenia absolutorium dla Zarządu na Walnym Zebraniu;
c) występowanie z wnioskiem o zwołanie Walnego Zebrania;
d) dokonywanie wyboru podmiotu mającego zbadać sprawozdanie finansowe Stowarzyszenia zgodnie z przepisami o rachunkowości.

§21

1. Rada składa się z 14 członków Stowarzyszenia wybieranych i odwoływanych przez Walne Zebranie.

2. Rada konstytuuje się na pierwszym po wyborach Zebraniu.

3. Rada w co najmniej 50% składa się z podmiotów o których mowa w art. 6 ust. 1 lit b i c rozporządzenia Rady (WE) nr 1698/2005 z dnia 20 września 2005 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich – czyli partnerów gospodarczych i społecznych oraz innych odpowiednich podmiotów reprezentujących społeczeństwo obywatelskie, organizacje pozarządowe, w tym organizacje zajmujące się zagadnieniami z zakresu środowiska naturalnego, oraz podmiotami odpowiedzialnymi za promowanie równości mężczyzn i kobiet – wybieranych i odwoływanych przez Walne Zebranie.

4. Na okres kadencji Rada wybiera spośród swoich członków Przewodniczącego.

5. Do kompetencji Rady należy:
a) wybór operacji, które mają być realizowane w ramach lokalnej strategii rozwoju,
b) stały i bieżący nadzór nad działalnością Zarządu,
c) opiniowanie kwartalnych planów działania Zarządu i Biura
d) zatwierdzanie kwartalnych sprawozdań z działalności Zarządu i Biura


§22

W razie zmniejszenia się składu władz Stowarzyszenia wymienionych w § 15 ust. 1 pkt 2 i 3 w czasie trwania kadencji tych władz, Zarząd zwołuje Walne Zebranie w celu uzupełnienia ich składu.

§23

1. Majątek Stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich, darowizn, zapisów, subwencji, dochodów z własnej działalności oraz ofiarności publicznej.

2. Funduszami i majątkiem Stowarzyszenia zarządza Zarząd.

§24

1. Stowarzyszenie rozwiązuje się na podstawie uchwały Walnego Zebrania lub w innych przypadkach prawem przewidzianych.

2. Podejmując uchwałę o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.

3. W sprawach nie uregulowanych Statutem mają zastosowanie przepisy Prawa o stowarzyszeniach.




Data dodania:
Data upublicznienia: piątek, 18 kwi 2008 15:17
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 2093 razy