UCHWAŁA NR III/13/06 RADY GMINY ŁOMŻA
z dnia: z dnia 13 grudnia 2006 r.
w sprawie: w sprawie załatwienia skargi na Wójta Gminy Łomża.
Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220,
Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. Nr 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 229, pkt. 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu Postepowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z 2001 r. Nr 49, poz. 509, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 170, poz. 1660, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692, z 2005 r. Nr 181, poz. 1524, Nr 64, poz. 565) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uznaje się za niezasadną skargę mieszkańców wsi Jednaczewo i Nowe Kupiski z dnia 16 listopada 2006 r. na działalność Wójta Gminy Łomża z przyczyn określonych w uzasadnieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Zobowiązuje się Przewodniczacego Rady Gminy do poinformowania skarżacego o sposobie załatwienia skargi.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Robert Łada
Załącznik
do Uchwały Nr III/13/06
Rady Gminy Łomża
z dnia 13 grudnia 2006 r.
W dniu 25.07.2006 r. Wójt Gminy Łomża zgłosił do Wojewody Podlaskiego gminę Łomża jako obszar dotknięty suszą.
W odpowiedzi w dniu 27.07.2006 r. na podstawie Zarządzenia Wojewody Podlaskiego Nr 77 z dnia 4 lipca 2003 r. w sprawie powołania Komisji ds. szacowania strat na obszarach dotkniętych klęską suszy, gradobicia, nadmiernych opadów atmosferycznych, wymarznięcia powodzi, huraganu, pożaru, plagi gryzoni lub osuwisk ziemnych została powołana Komisja ds. szacowania szkód w poszkodowanych gospodarstwach rolnych. Zgodnie z otrzymanym pismem Wojewody Podlaskiego Komisja dokonywała szacunku start
tylko w gospodarstwach, z których będą składane wnioski o preferencyjne kredyty klęskowe.
Prace związane z szacowaniem strat zakończyły się po upływie 30 dni od dnia złożenia wniosku do Wojewody o powołanie Komisji tj. 24 sierpnia b.r.
W dniu 29 sierpnia 2006 r. ukazało się Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji programu pomocy dla gospodarstw rolnych w celu złagodzenia skutków suszy.
Zgodnie z § 2. w/w rozporządzenia pomocy udziela się rodzinie rolniczej, jeżeli:
1) co najmniej jedna osoba w tej rodzinie jest rolnikiem, w rozumieniu przepisów
o ubezpieczeniu społecznym rolników, który podlega temu ubezpieczeniu z mocy ustawy;
2) w gospodarstwie rolnym, w rozumieniu przepisów o podatku rolnym, w którym szkody
w uprawach rolnych spowodowane suszą, oszacowane przez komisję powołaną przez
Wojewodę na podstawie § 20 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 stycznia
1996 r. w sprawie szczegółowych kierunków działań Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa oraz sposobów ich realizacji /Dz. u. Nr 16, poz. 82, z późn. zm./
wynoszą średnio powyżej 30%.
Pomoc udzielana była jednorazowo, w formie zasiłku celowego udzielonego na zasadach określonych w art. 40 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej przez kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w drodze decyzji administracyjnej wydawanej
z upoważnienia wójta.
Zaistniała sytuacja wynikła nie ze złej woli Urzędu Gminy ale ze sprzecznych i zbyt późno opublikowanych przepisów.
Rozpatrzenie zarzutów na pracownika Ośrodka Doradztwa Rolniczego nie należy do kompetencji Wójta Gminy.
Wójt Gminy Łomża oczekuje na informację od Ośrodka Doradztwa Rolniczego o sposobie rozpatrzenia skargi na swojego pracownika.
W związku z powyższym czynności Wójta Gminy Łomża były ograniczone zaleceniami Wojewody Podlaskiego, który działał w imieniu Rządu RP. Zgodnie z wyjaśnieniami, skargę mieszkańców wsi Jednaczewo i Nowe Kupiski z dnia 16 listopada 2006 r. na działalność Wójta Gminy Łomża, uznaje się za niezasadną.
Przewodniczący Rady
Robert Łada
Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. Nr 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, z 2006 r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 229, pkt. 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu Postepowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z 2001 r. Nr 49, poz. 509, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, Nr 169, poz. 1387, z 2003 r. Nr 130, poz. 1188, Nr 170, poz. 1660, z 2004 r. Nr 162, poz. 1692, z 2005 r. Nr 181, poz. 1524, Nr 64, poz. 565) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uznaje się za niezasadną skargę mieszkańców wsi Jednaczewo i Nowe Kupiski z dnia 16 listopada 2006 r. na działalność Wójta Gminy Łomża z przyczyn określonych w uzasadnieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Zobowiązuje się Przewodniczacego Rady Gminy do poinformowania skarżacego o sposobie załatwienia skargi.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Robert Łada
Załącznik
do Uchwały Nr III/13/06
Rady Gminy Łomża
z dnia 13 grudnia 2006 r.
W dniu 25.07.2006 r. Wójt Gminy Łomża zgłosił do Wojewody Podlaskiego gminę Łomża jako obszar dotknięty suszą.
W odpowiedzi w dniu 27.07.2006 r. na podstawie Zarządzenia Wojewody Podlaskiego Nr 77 z dnia 4 lipca 2003 r. w sprawie powołania Komisji ds. szacowania strat na obszarach dotkniętych klęską suszy, gradobicia, nadmiernych opadów atmosferycznych, wymarznięcia powodzi, huraganu, pożaru, plagi gryzoni lub osuwisk ziemnych została powołana Komisja ds. szacowania szkód w poszkodowanych gospodarstwach rolnych. Zgodnie z otrzymanym pismem Wojewody Podlaskiego Komisja dokonywała szacunku start
tylko w gospodarstwach, z których będą składane wnioski o preferencyjne kredyty klęskowe.
Prace związane z szacowaniem strat zakończyły się po upływie 30 dni od dnia złożenia wniosku do Wojewody o powołanie Komisji tj. 24 sierpnia b.r.
W dniu 29 sierpnia 2006 r. ukazało się Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji programu pomocy dla gospodarstw rolnych w celu złagodzenia skutków suszy.
Zgodnie z § 2. w/w rozporządzenia pomocy udziela się rodzinie rolniczej, jeżeli:
1) co najmniej jedna osoba w tej rodzinie jest rolnikiem, w rozumieniu przepisów
o ubezpieczeniu społecznym rolników, który podlega temu ubezpieczeniu z mocy ustawy;
2) w gospodarstwie rolnym, w rozumieniu przepisów o podatku rolnym, w którym szkody
w uprawach rolnych spowodowane suszą, oszacowane przez komisję powołaną przez
Wojewodę na podstawie § 20 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 stycznia
1996 r. w sprawie szczegółowych kierunków działań Agencji Restrukturyzacji i
Modernizacji Rolnictwa oraz sposobów ich realizacji /Dz. u. Nr 16, poz. 82, z późn. zm./
wynoszą średnio powyżej 30%.
Pomoc udzielana była jednorazowo, w formie zasiłku celowego udzielonego na zasadach określonych w art. 40 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej przez kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w drodze decyzji administracyjnej wydawanej
z upoważnienia wójta.
Zaistniała sytuacja wynikła nie ze złej woli Urzędu Gminy ale ze sprzecznych i zbyt późno opublikowanych przepisów.
Rozpatrzenie zarzutów na pracownika Ośrodka Doradztwa Rolniczego nie należy do kompetencji Wójta Gminy.
Wójt Gminy Łomża oczekuje na informację od Ośrodka Doradztwa Rolniczego o sposobie rozpatrzenia skargi na swojego pracownika.
W związku z powyższym czynności Wójta Gminy Łomża były ograniczone zaleceniami Wojewody Podlaskiego, który działał w imieniu Rządu RP. Zgodnie z wyjaśnieniami, skargę mieszkańców wsi Jednaczewo i Nowe Kupiski z dnia 16 listopada 2006 r. na działalność Wójta Gminy Łomża, uznaje się za niezasadną.
Przewodniczący Rady
Robert Łada