Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Ogłoszenie o konkursie

Wójt Gminy Łomża ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Centrum Kultury Gminy Łomża z siedzibą przy ul. Łomżyńska 30, Podgórze, 18-400 Łomża (na czas określony pięciu lat, nie później niż od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2027 r.)

I. Kryteria wyboru, które musi spełnić kandydat na stanowisko Dyrektora:

1. Wymagania formalne:

1) wykształcenie wyższe;
2) posiadanie obywatelstwa polskiego;
3) udokumentowany co najmniej 10-letni staż pracy zawodowej, w tym:
a) co najmniej 2-letni staż pracy na stanowiskach kierowniczych lub
b) co najmniej 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej związanej z kulturą;
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
5) brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz toczącego się przeciwko kandydatowi postępowania karnego lub postępowania karno-skarbowego;
6) brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 289);
7) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym.

2. Wymagania merytoryczne:

1) znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania instytucji kultury i finansów publicznych;
2) znajomość specyfiki pracy w instytucjach kultury;

3) znajomość co najmniej jednego języka obcego w stopniu komunikatywnym w mowie i w piśmie.

3. Dodatkowym atutem kandydata będzie:

1) doświadczenie w kierowaniu zespołem;
2) znajomość problematyki i specyfiki instytucji kultury;
3) ukończone studia wyższe/podyplomowe/szkolenia/kursy związane z zarządzaniem w kulturze, animacji kultury;
4) doświadczenie przy tworzeniu i realizacji projektów kulturalnych;
5) doświadczenie w pozyskiwaniu pozabudżetowych środków finansowych;
6) osiągnięcia w działalności kulturalnej oraz promocyjnej i edukacyjnej 

II. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

1) zarządzanie całokształtem działalności instytucji w sposób zapewniający realizację zadań statutowych;
2) reprezentowanie instytucji na zewnątrz;
3) ustalanie kierunków rozwoju instytucji;
4) dysponowanie  środkami  finansowymi  zgodnie  z  ich  przeznaczeniem  i  na  zasadach określonych właściwymi przepisami, w tym ustalanie planu finansowego, będącego podstawą gospodarki finansowej instytucji i jego zmiany;
5) współpraca z Organizatorem, w szczególności w zakresie opracowywania planów i sprawozdań z działalności instytucji;
6) gospodarowanie mieniem instytucji;
7) kontrola wewnętrzna realizowanych procesów pod kątem zgodności z przepisami prawa;
8) podejmowanie decyzji w sprawach polityki kadrowej instytucji z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa;
9) nadzór i koordynacja prac związanych z pozyskiwaniem środków pozabudżetowych;
10) współpraca programowa instytucji ze środowiskami twórczymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność kulturalną;
11) zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej i bezpieczeństwa informacji.

III. Wykaz dokumentów wymaganych od osób przystępujących do konkursu:

1) pisemne zgłoszenie do konkursu z motywacją kandydowania na stanowisko, opatrzone podpisem;
2) życiorys (CV) ze zdjęciem opatrzony podpisem zawierający dane osobowe kandydata, w tym adres e-mail;
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. dyplomy, certyfikaty, świadectwa itp.);
4) kserokopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej (kserokopie świadectw pracy, dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej, zaświadczeń oraz innych umów);
5) certyfikaty potwierdzające znajomość języków obcych (kserokopie) lub własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenie o znajomości wskazanego języka w stopniu komunikatywnym w mowie i w piśmie;
6) wykaz wraz z krótkim opisem najważniejszych zrealizowanych projektów kulturalnych, 
7) autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Centrum Kultury Gminy Łomża, który w przypadku wyboru przez komisję kandydata na stanowisko dyrektora będzie stanowić załącznik do umowy w sprawie warunków organizacyjno - finansowych działalności instytucji oraz programu jej działania, zawieranej między wybranym kandydatem a Organizatorem. Program powinien zostać sporządzony na lata 2022-2025 w szczególności uwzględniać dotychczasowy dorobek  łączonych instytucji kultury, bieżące możliwości finansowe i lokalowe instytucji oraz obejmować:
a) plan działalności instytucji,
b) założenia finansowe uwzględniające m.in. strategię pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych na działania realizowane przez instytucję,
c) strategię rozwoju i promocji instytucji,
d) plan współpracy z innymi podmiotami oraz twórcami,
e) założenia organizacyjne dla instytucji (w tym m.in. założenia struktury organizacyjnej);
8) oświadczenia (własnoręcznie podpisane), że kandydat:
a) posiada obywatelstwo polskie,
b) posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
c) nie został skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne lub karno-skarbowe,
d) nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
e) wyraża zgodę na posługiwanie się treścią autorskiego programu realizacji zadań w trakcie postępowania konkursowego, w szczególności w trakcie trwania posiedzeń komisji konkursowej powołanej w celu wyłonienia kandydata
na stanowisko dyrektora,
f) wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych wraz z klauzulą informacyjną dla potrzeb niezbędnych do przeprowadzenia konkursu;
9) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
10) do wniosku mogą być dołączone dodatkowe dokumenty potwierdzające umiejętności i kompetencje kandydata (np. opinie, referencje);
11) spis wszystkich dokumentów składanych przez kandydata.

Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.

Kopie dokumentów powinny być opatrzne klauzulą „za zgodność z oryginałem (str. od…… do …)” wraz z czytelnym podpisem kandydata.

IV. Wniosek z wymaganymi dokumentami należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem:

„Konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Centrum Kultury Gminy Łomża –osobiście lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Łomża ul. Marii Skłodowskiej-Curie 1a, 18-400 Łomża w terminie do dnia 20 grudnia 2022 r., (decyduje data wpływu do Urzędu). Dokumenty, które zostaną złożone w innej formie niż zamknięta koperta albo wpłyną po określonym terminie nie będą rozpatrywane i podlegają zwrotowi.

V. Postępowanie konkursowe zostanie przeprowadzone w dwóch etapach:

I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału uczestników;
 
II etap – rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy spełnili wymagania formalne.

VI. Korespondencja z uczestnikami konkursu, w tym przekazanie informacji o spełnieniu warunków formalnych przez kandydata, terminie uzupełnienia ewentualnych braków lub uchybień w ofercie bądź odrzuceniu oferty z powodów formalnych oraz o terminie rozmowy kwalifikacyjnej odbywać się będzie drogą elektroniczną (na wskazany przez kandydata adres e-mail), z zastrzeżeniem, że o wyniku postępowania konkursowego kandydaci (zakwalifikowani do II etapu) zostaną poinformowani telefonicznie.

VII. Przez złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami uczestnik konkursu wyraża zgodę na poddanie się procedurze konkursowej określonej w niniejszym ogłoszeniu.

VIII. Przewiduje się, że rozpatrzenie ofert oraz zakończenie postępowania nastąpi w ciągu 20 dni od końcowego terminu składania ofert.

IX. Informacja o wyniku postępowania konkursowego zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Łomża (www.gminalomza.pl/bip).

X. Oferty wraz z wymaganymi dokumentami kandydatów, którzy nie zostali rekomendowani przez Komisję Konkursową na stanowisko Dyrektora, będą przechowywane w Urzędzie Gminy Łomża przez okres 4 miesięcy od dnia opublikowania wyniku postępowania konkursowego na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej. Kandydaci, nie później niż przed upływem okresu wskazanego powyżej, mają możliwość osobistego odebrania swoich dokumentów aplikacyjnych. Po tym czasie, oferty wraz z wymaganymi dokumentami, które nie zostały odebrane przez kandydatów, będą podlegały komisyjnemu zniszczeniu.

XI. Wójt Gminy Łomża zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu na każdym etapie.

XII. Informacje dotyczące konkursu, w 0 864737344. 

Data powstania: środa, 7 gru 2022 08:16
Data opublikowania: środa, 7 gru 2022 08:18
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 621 razy