Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

OBWIESZCZENIE WGP.6220.17.2021.BW

Łomża, 20 sierpnia 2021r.

WGP.6220.17.2021.BW

 

ZAWIADOMIENIE – OBWIESZCZENIE

o wszczęciu postępowania i wystąpieniu do organów współdziałających

 

               Na podstawie z art. 49 i 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.), w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021r., poz. 247 z późn. zm.)

zawiadamiam

że na wniosek Zarządu Powiatu Łomżyńskiego reprezentowanego przez Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża - pełnomocnik Marta Just prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą PNOL Sp. z o. o. z dnia 17 sierpnia 2021r. wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia polegającego na „Przebudowie i rozbudowie drogi powiatowej nr 1904B - ul. Łąkowa w m. Jednaczewo o dł. odc. ok. 1300 m” obręb Jednaczewo gmina Łomża oraz obręb Szablak gmina Nowogród.

               Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. – o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021r. poz. poz. 247) oraz art. 49 Kodeks postępowania administracyjnego – niniejsze zawiadomienie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Łomża www.gminalomza.pl/bip oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń: w siedzibie Urzędu Gminy Łomża ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, we wsi Jednaczewo.

               Informuje o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeks postępowania administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.

Ze względu na znaczne utrudnienia w komunikacji oraz w sferze życia społecznego, spowodowane wprowadzeniem stanu epidemii na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, kierując się zasadą pogłębienia zaufania obywateli do władzy publicznej oraz zasadą zapewnienia stronom czynnego udziału w sprawie, może Pan/Pani wypowiedzieć się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań, w przeciwnym razie zostanie wydana decyzja na podstawie zgromadzonego materiału. Wobec powyższego osoby, które chcą skorzystać z prawa do informacji o prowadzonym postępowaniu oraz z prawa zapoznania się ze zgromadzonym materiałem dowodowym uprzejmie proszone są o uprzedni kontakt telefoniczny z pracownikiem prowadzącym postępowanie w Urzędzie Gminy Łomża, tel. 86 216-52-63 wew.331.

Zgodnie z art. 77 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia w niniejszej sprawie wydaje się po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Białymstoku Wydział Spraw Terenowych w Łomży, Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie Zarząd Zlewni w Ostrołęce, Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Łomży i Urzędem Miejskim w Nowogrodzie.

Jednocześnie zawiadamia się, że zgodnie z art. 64 ustawy o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko tutejszy Urząd dnia 20 sierpnia 2021r. wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku Wydziału Spraw Terenowych w Łomży, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Ostrołęce, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży oraz Urzędu Miejskiego w Nowogrodzie o opinię dotyczącą potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko i ewentualnego zakresu raportu.

Zgodnie z art. 35 § 5 Kodeks postępowania administracyjnego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Zgodnie z art. 41 § 1 Kodeks postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod wskazanym adresem ma skutek prawny.

Z up. Wójta

  mgr inż. Marcin Tabędzki
Naczelnik  Wydziału  Gospodarki
Przestrzennej i Ochrony Środowiska

 

Sporządził: Bartosz Wiktorzak – podinspektor

tel. 86 216-52-63 wew. 331

Data powstania: piątek, 20 sie 2021 12:54
Data opublikowania: piątek, 20 sie 2021 12:56
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 6 wrz 2021 07:50
Opublikował(a): Bartosz Wiktorzak
Zaakceptował(a): Marcin Tabędzki
Artykuł był czytany: 645 razy