Ogłoszenie o zamówieniu - „Przetarg na wykonanie remontów nawierzchni żwirowej i gruntowej dróg gminnych w 2020 r.”
WI.7031.3.1.3.2020.AS
Łomża, 28 lutego 2020 r.
Ogłoszenie o zamówieniu
- Zamawiający:
Gmina Łomża reprezentowana przez Piotra Kłysa – Wójta Gminy,
Adres Urzędu Gminy: ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, tel. 086-224 50 05, województwo podlaskie, powiat łomżyński.
- Trybu dzielenia zamówienia: postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych – przetarg nieograniczony – art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona jest na stronie internetowej: gminalomza.pl/bip.
Informacje dotyczące zamówienia i specyfikacji można uzyskać u Antoniego Szepietowskiego w Urzędzie Gminy Łomża przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, pok. nr 11, w dniach roboczych od godziny 800 do 1530 tel. 86 4737325 lub 786021078, e-mail aszepietowski@gminalomza.pl lub sekretariat@gminalomza.pl. – z dopiskiem „Przetarg nawykonanie remontów nawierzchni żwirowej i gruntowej dróg gminnych w 2020 r.”.
- Przedmiot zamówienia.
Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień: 45.23.31.42-6
- Nazwa przedmiotu zamówienia:
„Wykonanie remontów nawierzchni żwirowej i gruntowej dróg gminnych za pomocą kruszywa na terenie Gminy Łomża w 2020 roku”
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
- Wykonanie remontu dróg za pomocą kruszywa odpowiedniej frakcji, który obejmuje :
- Przygotowanie podłoża poprzez wyrównanie lub ewentualne wykorytowanie wraz
z zagęszczeniem i wywiezieniem nadmiaru gruntu na odległość do 2,0 km, - Dostawę kruszywa na wskazane przez zamawiającego miejsce (teren gminy Łomża),
- Rozładunek,
- Rozścielenie z zagęszczeniem i wyprofilowaniem
- Przyjęte szacunkowo rozmiary rzeczowo-asortymentowe określa się następująco:
Wielkość zamówienia określono wstępnie jako ilość przewidzianego do wbudowania kruszywa, w ramach planowanych remontów z uwzględnieniem poszczególnych frakcji kruszywa, wynikającą z aktualnych potrzeb zamawiającego w całym okresie realizacji zamówienia wyrażoną w m³. Dopuszcza się możliwość zmiany zakresu zamówienia zarówno pod względem ilościowym jak i asortymentowym, w trakcie realizacji zamówienia wynikającą z aktualnych potrzeb zamawiającego w danym okresie realizacji zamówienia.
- Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-31,5 w ilości ok. 2000 m3
- Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-62 w ilości ok. 1500 m3
- pospółka w ilości ok. 4000 m3
- Wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia:
- Roboty budowlane wykonać zgodnie z wymaganiami i zaleceniami zamawiającego oraz wytycznymi zawartymi w Specyfikacji technicznej oraz niniejszej SIWZ. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty na okres 12 miesięcy licząc od daty zakończenia
i odbioru robót. - Remonty będą sukcesywnie realizowane we wskazanych przez Zamawiającego miejscach na terenie Gminy Łomża (obszar administracyjny).
- Roboty budowlane wykonać zgodnie z wymaganiami i zaleceniami zamawiającego oraz wytycznymi zawartymi w Specyfikacji technicznej oraz niniejszej SIWZ. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na wykonane roboty na okres 12 miesięcy licząc od daty zakończenia
- Wymagania jakościowe i materiałowe.
- Wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia:
- Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom polskich norm. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości).
- Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w przedmiarach i specyfikacjach. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty atest – orzeczenie o jakości i możliwości stosowania do remontu nawierzchni dróg gruntowych i poboczy dróg utwardzonych, potwierdzone badaniami określającymi uziarnienie, właściwości fizyko – chemiczne, nazwę kruszywa oraz jego pochodzenie. Badania laboratoryjne winny być wykonane dla:
- Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-31,5 mm
- Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-62 mm
- Pospółka
- W trakcie realizacji zamówienia - wykonawca ma obowiązek przedstawić na żądanie zamawiającego wyniki uziarnienia dostarczonego kruszywa oraz dokument potwierdzający nabycie kruszywa w kopalni posiadającej stosowne zezwolenie.
- Zamawiający może dokonywać kontroli wbudowanego kruszywa na podstawie pobranych losowo próbek z miejsca wbudowania i zlecać badania jakościowe dla uprawnionego laboratorium. W przypadku negatywnych wyników, koszt badań pokryje wykonawca,
- Podwykonawcy:
Zamawiający dopuszcza wykonywanie robót przy użyciu podwykonawców lub dalszych podwykonawców.
- Termin wykonania zamówienia –do 31 grudnia 2020r.
- Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
- Warunki udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1
i 1b pkt 2 i 3 ustawy oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12 – 23.
- Dokumenty:
- W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
- wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty;
- W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej., Zamawiający żąda następujących dokumentów:
- Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
- Dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
- W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, zamawiający żąda następujących dokumentów:
- atest – orzeczenie wydane przez jednostkę uprawnioną o jakości i możliwości stosowania do remontu nawierzchni dróg gruntowych i poboczy dróg utwardzonych, potwierdzone badaniami określającymi: uziarnienie, właściwości fizyko – chemiczne, nazwę kruszywa oraz jego pochodzenie dla następujących frakcji kruszywa:
- Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-31,5 mm,
- Mieszanka kruszywa niezwiązanego C50/30) frakcji 0-62 mm,
- Pospółka
- W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu - w terminie 3 dni oddnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ustawy.
- W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych
w art.22a ustawy Pzp, przedstawi następujące dokumenty:
- oświadczenie podwykonawcy – zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy Pzp – o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
– z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 2 do SIWZ. - oświadczenie podwykonawcy – zgodnie z art. 25 ust. 1 ustawy Pzp – dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 3 do SIWZ,
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne
i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do tego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. - Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polegać będzie zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
- Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polegać będzie sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
- Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia i kwalifikacji zawodowych i zdolności technicznych lub zawodowych polegać będzie na zdolnościach innych podmiotów, to podmioty te muszą aktywnie uczestniczyć w realizacji zamówienia co najmniej jako podwykonawca, jeśli zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
- zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
- zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia.
Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium dla każdej oferty częściowej:
- w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy zł) dla I części zamówienia,
- w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy zł) dla II części zamówienia,
- w wysokości 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy zł) dla III części zamówienia
-
- Kryteria: cena – waga 60 %, okres gwarancji – waga 40 %, termin
- Oferty należy składać do dnia 19 marca 2020r. do godziny 1000 w pok. nr 4 Urzędu Gminy Łomża ul. Marii Skłodowskiej – Curie 1A.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19 marca 2020r. o godzinie 1015 w pok. nr 4 Urzędu Gminy Łomża – adres j. w.
Wójt Gminy
mgr Piotr Kłys
- SIWZ (pdf) 2 mar 2020 12:09 0,93 MB
- zał. Nr 1 wzór oferty (doc) 2 mar 2020 12:10 0,05 MB
- zał. Nr 2 - oświadczenia (doc) 2 mar 2020 12:11 0,03 MB
- zał. Nr 3 - oświadczenia (doc) 2 mar 2020 12:11 0,03 MB
- zał. Nr 4a - oświadczenia (doc) 2 mar 2020 12:16 0,03 MB
- zał. Nr 4b - oświadczenia (doc) 2 mar 2020 12:17 0,03 MB
- zał. Nr 5 -wzór umowy (pdf) 2 mar 2020 12:18 0,57 MB
- zał. Nr 6 -wykaz urządzeń (doc) 2 mar 2020 12:19 0,04 MB
- zał. Nr 7 -wykaz robót (doc) 2 mar 2020 12:20 0,04 MB
- zał. Nr 8 -specyfikacja techniczna (pdf) 2 mar 2020 12:21 0,62 MB
- zał. Nr 9 -wzór zobowiązania podmiotu (doc) 2 mar 2020 12:34 0,03 MB