Przetarg na roboty drogowe
Ogłoszenie o zamówieniu
- Zamawiający:
Gmina Łomża reprezentowana przez Piotra Kłysa – Wójta Gminy,
Adres Urzędu Gminy: ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, tel. 086-224 50 05, województwo podlaskie, powiat łomżyński.
- Trybu dzielenia zamówienia: postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych – przetarg nieograniczony – art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona jest na stronie internetowej: www.gminalomza.pl/bip.
Informacje dotyczące zamówienia i specyfikacji można uzyskać u Krystyny Lipińskiej w Urzędzie Gminy Łomża przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, pok. nr 11, w dniach roboczych od godziny 800 do 1530 tel. 86 224 50 05 wew. 325 lub 509 069 487, e-mail klipinska@gminalomza.pl lub sekretariat@gminalomza.pl. – z dopiskiem „przetarg na budowę drogi w Mikołajkach”.
- Przedmiot zamówienia.
Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień: 45233120-6 i 45232460-4.
- Nazwa przedmiotu zamówienia:
„przebudowa drogi gminnej nr 105 692 B Mikołajki – Boguszyce we wsi Mikołajki”.
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
- Obsługa geodezyjna,
- Roboty drogowe – CPV nr 45233120-6:
- roboty rozbiórkowe istniejącej jezdni i wjazdów na posesje – ok. 5 275 m2,
- roboty ziemne – ok. 1 650 m3,
- ustawienie krawężników drogowych betonowych 15 x 30 cm i 15 x 20 cm na ławie betonowej w oporem – ok. 1 815 m,
- wykonanie jezdni o konstrukcji jak niżej – ok. 4 695 m2:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 16W grubości 7 cm,
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11S grubości 5 cm,
- podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie C50/30 o grubości 20 cm,
- warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego wapnem o grubości 20 cm – ok. 4695 m2,,
- warstwa geotkaniny – ok. 4 695 m2.
- wykonanie zjazdów na posesje z kostki betonowej polbruk, kolorowej, o grubości 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej o grubości 5 cm i podbudowie z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie C50/30, o grubości 20 cm – ok. 395 m2,
- wykonanie chodników z kostki betonowej polbruk, szarej, o grubości 6 cm, na podsypce piaskowej o grubości 5 cm – ok. 1 150 m2,
- oznakowanie pionowe – 9 szt.
- ułożenie rurociągu pod wykonanie w przyszłości sieci internetowej – ok. 739 m.
- Roboty sanitarne – CPV nr i 45232460-4:
- budowa wymiana pokryw i włazów na kanale sanitarnym – 27 szt.,
- wymiana hydrantów z nadziemnych na podziemne – 4 szt.,
- regulacja wysokościowa armatury na wodociągu – 32 szt.,
- Projekt organizacji ruchu na czas budowy,
- Zakres rzeczowy robót do wykonania został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) dokumentacji projektowej, szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót i przedmiarze robót. Zamawiający oświadcza, że przedmiar robót nie jest dokumentem podstawowym do ustalenia ceny ofertowej. Nieujęcie w wycenie jakiejkolwiek pozycji nie będzie upoważniało Wykonawcy do dochodzenia zapłaty za jej wykonanie.
- Wymagania dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia.
- Wymagania jakościowe i materiałowe.
Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w przedmiarach i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.
- Podwykonawcy:
Zamawiający dopuszcza wykonywanie robót przy użyciu podwykonawców lub dalszych podwykonawców – pod warunkiem zachowania ustaleń zawartych w § 7 umowy, której wzór stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo odrzucenia wniosków.
- Termin wykonania zamówienia – nie później, jak do 17 sierpnia 2018 r.
- Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
- Warunki udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 i 1b ustawy Pzp dotyczące:
- zdolności technicznej lub zawodowej,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
- oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12 – 23.
- Dokumenty:
- Na potwierdzenie spełnienia warunków określonych w punkcie 6 wykonawca powinien wykazać, że:
Ad. 1.
- wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres) co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadające przedmiotowi zamówienia o wartości minimum 800 000,00 (słownie: osiemset tysięcy 00/100) złotych każda,
- dysponuje pracownikami technicznymi, których skieruje do realizacji zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia, posiadającymi uprawnienia budowlane w zakresie dróg – stosownie do art. 42 ust. 1 ustawy Prawo budowlane.
- Ad. 2.
- znajduje się w sytuacji finansowej i ekonomicznej gwarantującej wykonanie robót w ustalonym terminie, w tym względzie posiada własne lub ma dostęp do środków finansowych zapewniających ciągłość wykonywania robót w wysokości nie mniejszej 600 000,00 (słownie: sześćset tysięcy 00/100) złotych,
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 100 000,00 (słownie: sto tysięcy 00/100) złotych.
- Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do tego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
- Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polegać będzie zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
- Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polegać będzie sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
- Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia i kwalifikacji zawodowych i zdolności technicznych lub zawodowych polegać będzie na zdolnościach innych podmiotów, to podmioty te muszą aktywnie uczestniczyć w realizacji zamówienia co najmniej jako podwykonawca, jeśli zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
- Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt.2, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
- zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
- zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 2.
- Wykonawca, który – ubiegając się o udzielenie zamówienia – zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22 ustawy Pzp, przedstawi w odniesieniu do tych podmiotów następujące dokumenty: aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że podmiot nie zalega z opłacaniem podatków i opłat wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert i aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że podmiot nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert.
- Wykonawca wraz z ofertą złoży listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację, że nie należy do grupy kapitałowej – w przypadku składania oferty na obie części, lista lub informacja może być jedna.
- Wadium.
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 15 000,00 (słownie: piętnaście tysięcy 00/100) złotych.
- Kryteria oceny ofert dla obu części:
- Kryteria: cena – waga 60 %, okres gwarancji – waga 30 %, termin wykonania – waga 10 %.
- Oferty należy składać do dnia 01 lutego 2018 r. do godziny 1000 w pok. nr 4 Urzędu Gminy Łomża ul. Marii Skłodowskiej – Curie 1A.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 01 lutego 2018 r. o godzinie 1015 w pok. nr 4 Urzędu Gminy Łomża – adres j.w.
- PZT-Mikołajki (pdf) 22 sty 2018 14:42 0,85 MB
- Niweleta-Mikołajki (pdf) 22 sty 2018 14:42 0,07 MB
- przekrój konstrukcyjny (pdf) 22 sty 2018 14:42 0,58 MB
- rysunek zjazdu (pdf) 22 sty 2018 14:50 0,05 MB
- opis techniczny (pdf) 22 sty 2018 14:43 0,6 MB
- przedmiar robót (pdf) 22 sty 2018 14:49 3,73 MB
- SIWZ (pdf) 22 sty 2018 14:45 0,37 MB
- SSTWiOR (pdf) 22 sty 2018 14:51 1,41 MB
- załączniki-edytowalne (rtf) 22 sty 2018 14:49 0,4 MB