Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

KOMUNIKAT NR 1 W SPRAWIE PRZETARGU NA ROBOTY DROGOWE

Przebudowa drogi gminnej nr 105 689 B Grzymały Szczepankowskie – Mikołajki w formule ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ

WI. 7013.59.08.02.2016.KL                                                                                 Łomża 04 sierpnia 2016 r.

 

Wójt Gminy Łomża zawiadamia, że w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie: „Przebudowa drogi gminnej nr 105 689 BGrzymały Szczepankowskie – Mikołajki w formule ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ” wpłynęło zapytanie. Poniżej podaje się zadane pytania i udzieloną odpowiedź:

Pytanie 1:

„W pkt. 1.1.3 Przewidywany zakres robót (PFU) jest wymieniona „wymiana opraw i słupów oświetleniowych”, natomiast w pkt. III Szacunkowe zestawienie robót do wykonania nie są one ujęte. Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie, czy przedmiotowe roboty są objęte zakresem zadania.”

Odpowiedź na pytanie 1:

W projekcie oraz w zakresie robót do wykonania należy uwzględnić ten zakres, który jest wskazany w dziale III Programu Funkcjonalo – Użytkowego, to znaczy bez wymiany opraw i słupów oświetleniowych.

Pytanie 2:

„Prosimy o określenie, czy na końcu odcinka drogi należy dowiązać się do istniejącego stanu tj. zjazdu z drogi krajowej, co wiąże się z zawężeniem podłączenia drogi z 6 m na 5 m, czy też należy rozwiązać to jako uzgodnienie skrzyżowania z GDDKiA w Białymstoku.”

Odpowiedź na pytanie 2:

Zakres robót, jaki należy uwzględnić do wykonania należy zakończyć na granicy pasa drogowego drogi krajowej nr 61 i w tym miejscu należy zaprojektować początek, to jest km roboczy 0+000,00 projektowanego odcinka drogi gminnej. Zakres projektu i robót planować bez naruszania pasa drogowego drogi krajowej.

Pytanie 3:

„W pkt. 2.1.4 Infrastruktura w pasie drogowym (PFU) jest zapis, że ze względu na kolizję istniającej infrastruktury z przybudowywana droga zachodzi konieczność przebudowy wodociągu oraz sieci teletechnicznej. W pasie drogowym występuje również szerokopasmowa sieć internetowa i szkieletowa sieć internetowa „ostatnia mila”. Czy zatem należy rozumieć, że przy kolizji przebudowywanej drogi należy uwzględnić koszty przebudowy sieci internetowych?”

Odpowiedź na pytanie 3:

Koszty przebudowy sieci internetowej „ostatnia mila” nie muszą być brane pod uwagę, ponieważ inwestor sieci zobowiązany jest do jej przebudowy – w razie wystąpienia kolizji z zaprojektowaną jezdnią – we własnym zakresie na podstawie decyzji o zezwoleniu na jej umieszczenie w pasie drogowym. Sieci szerokopasmowej w pasie drogowym nie ma.

Pytanie 4:

„Proszę określić, czy przy przebudowywanych przepustach pod drogą i pod zjazdami zjazdami należy na zakończeniu przyjąć obrukowanie skarp, czy też wykonanie ścianek czołowych.”

Odpowiedź na pytanie 4:

Zamawiający nie określa sposobu zabezpieczenia skarp rowów przy przepustach ani pod drogą, ani pod zjazdami. Ta kwestia winna być uwzględniona w projekcie i tak wyceniona.

              W związku z zadanymi pytaniami Zamawiający wyjaśnia, że treść odpowiedzi na nie i zakres prac nie ma wpływu na przygotowanie oferty, w związku z czym nie ulega zmianie termin otwarcia ofert.

Data powstania: czwartek, 4 sie 2016 13:41
Data opublikowania: czwartek, 4 sie 2016 13:44
Data przejścia do archiwum: piątek, 12 sie 2016 10:04
Opublikował(a): Krystyna Lipińska
Zaakceptował(a): Krystyna Lipińska
Artykuł był czytany: 1775 razy