KOMUNIKAT NR 1 W SPRAWIE PRZETARGU NA ROBOTY DROGOWE
WI. 7013.59.08.02.2016.KL Łomża 04 sierpnia 2016 r.
Wójt Gminy Łomża zawiadamia, że w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie: „Przebudowa drogi gminnej nr 105 689 BGrzymały Szczepankowskie – Mikołajki w formule ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ” wpłynęło zapytanie. Poniżej podaje się zadane pytania i udzieloną odpowiedź:
Pytanie 1:
„W pkt. 1.1.3 Przewidywany zakres robót (PFU) jest wymieniona „wymiana opraw i słupów oświetleniowych”, natomiast w pkt. III Szacunkowe zestawienie robót do wykonania nie są one ujęte. Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie, czy przedmiotowe roboty są objęte zakresem zadania.”
Odpowiedź na pytanie 1:
W projekcie oraz w zakresie robót do wykonania należy uwzględnić ten zakres, który jest wskazany w dziale III Programu Funkcjonalo – Użytkowego, to znaczy bez wymiany opraw i słupów oświetleniowych.
Pytanie 2:
„Prosimy o określenie, czy na końcu odcinka drogi należy dowiązać się do istniejącego stanu tj. zjazdu z drogi krajowej, co wiąże się z zawężeniem podłączenia drogi z 6 m na 5 m, czy też należy rozwiązać to jako uzgodnienie skrzyżowania z GDDKiA w Białymstoku.”
Odpowiedź na pytanie 2:
Zakres robót, jaki należy uwzględnić do wykonania należy zakończyć na granicy pasa drogowego drogi krajowej nr 61 i w tym miejscu należy zaprojektować początek, to jest km roboczy 0+000,00 projektowanego odcinka drogi gminnej. Zakres projektu i robót planować bez naruszania pasa drogowego drogi krajowej.
Pytanie 3:
„W pkt. 2.1.4 Infrastruktura w pasie drogowym (PFU) jest zapis, że ze względu na kolizję istniającej infrastruktury z przybudowywana droga zachodzi konieczność przebudowy wodociągu oraz sieci teletechnicznej. W pasie drogowym występuje również szerokopasmowa sieć internetowa i szkieletowa sieć internetowa „ostatnia mila”. Czy zatem należy rozumieć, że przy kolizji przebudowywanej drogi należy uwzględnić koszty przebudowy sieci internetowych?”
Odpowiedź na pytanie 3:
Koszty przebudowy sieci internetowej „ostatnia mila” nie muszą być brane pod uwagę, ponieważ inwestor sieci zobowiązany jest do jej przebudowy – w razie wystąpienia kolizji z zaprojektowaną jezdnią – we własnym zakresie na podstawie decyzji o zezwoleniu na jej umieszczenie w pasie drogowym. Sieci szerokopasmowej w pasie drogowym nie ma.
Pytanie 4:
„Proszę określić, czy przy przebudowywanych przepustach pod drogą i pod zjazdami zjazdami należy na zakończeniu przyjąć obrukowanie skarp, czy też wykonanie ścianek czołowych.”
Odpowiedź na pytanie 4:
Zamawiający nie określa sposobu zabezpieczenia skarp rowów przy przepustach ani pod drogą, ani pod zjazdami. Ta kwestia winna być uwzględniona w projekcie i tak wyceniona.
W związku z zadanymi pytaniami Zamawiający wyjaśnia, że treść odpowiedzi na nie i zakres prac nie ma wpływu na przygotowanie oferty, w związku z czym nie ulega zmianie termin otwarcia ofert.