Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Przetarg na: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Łomża w sezonie 2015/2016

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

 

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

 

I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Łomża, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża; Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminalomza.pl/bip

 

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Łomża w sezonie 2015/2016

 

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

 

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:



    1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Łomża w sezonie 2015/2016 (Rejon II i Rejon III).

 

    1. Zamówienie obejmuje świadczenie usług związanych z     zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie gminy Łomża na łącznej długości około 190 km ( w skrócie ZUD) –określonych szczegółowo w zał. Nr 11 do SIWZ, a w szczególności przejęcie na siebie obowiązku utrzymania   przejezdności   dróg,   zmniejszenia   lub   ograniczenia   zakłóceń   ruchu drogowego wywołanego czynnikami atmosferycznymi, poprzez:



-        odśnieżanie dróg- ulic przy użyciu pługów odśnieżnych,

 

-        likwidację śliskości zimowej, gołoledzi przy użyciu piaskarek na drogach , własnym materiałem: solą, mieszanką lub materiałem uszarstniającym,

 

-        zmagazynowanie materiałów do zwalczania śliskości,

 

-        załadunek materiałów do zimowego utrzymania dróg,

 

-        przekazywanie informacji o stanie dróg do UG Łomża,

 

-        inne czynności w razie klęsk żywiołowych,



    1. Będą to usługi związane z likwidacją skutków zimy, żywiołu śnieżnego i skutków obniżonej temperatury w taki sposób aby poprawić przejezdność dróg i ograniczyć zakłócenia ruchu drogowego wywołane czynnikami atmosferycznymi.

 

    1. Szczegółowy   opis   przedmiotu   zamówienia     określa :     Specyfikacja   Techniczna stanowiąca załącznik Nr 10 do SIWZ ,   Wykaz dróg na terenie gminy Łomża (zał. Nr 11 do SIWZ), podział na zadania (rejony) – stanowiące opis przedmiotów zamówienia w celu złożenia ofert częściowych (załącznik Nr 12 do niniejszej SIWZ).

 

    1. Używane   materiały   do   zimowego   utrzymania     powinny   spełniać   wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r (Dz. U. Nr 230 poz.1960) w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach.

 

    1. Koszty realizacji zamówienia będą wynikały z ofertowych stawek jednostkowych sprzętu
      i wbudowanych materiałów oraz faktycznie użytych nakładów do ich realizacji (sprzęt, transport, materiały).



II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

 

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających: zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych

 

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Kod CPV     90.62.00.00-9   usługi odśnieżania;

 

Kod CPV     90.63.00.00-2 usługi usuwania oblodzeń.

 

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak.

 

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2016.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

 

III.1) WADIUM



    1. Wykonawca wnosi wadium w wysokości: 3 000,00 zł – dla każdego rejonu (części zadania).

 

    1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

 

    1. Wadium musi obejmować okres związania ofertą

 

    1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:



1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)



    1. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto:



54 8757 0001 0000 1717 2000 0040 Urzędu Gminy Łomża. Musi ono znaleźć się na w/w rachunku przed terminem określonym w Rozdziale XI ust. 1 (odnosi się to do daty i godziny wpływu na rachunek UG).



    1. Wadium wnoszone w gwarancjach i poręczeniach nie może zawierać żadnych warunków do spełnienia przez Zamawiającego, oprócz przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych. Zamawiający będzie uprawniony do żądania dokonania wpłaty wadium na jego konto w terminie 30 dni od daty dostarczenia pisemnego żądania zapłaty, zawierającego oświadczenie sporządzone na podstawie art. 46 ustawy.

 

    1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 w/w ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

 

    1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca którego oferta została wybrana :



1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie

 

2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy

 

3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy .



    1. Wykonawcy biorący udział w przetargu otrzymują zwrot wadium na warunkach określonych w art. 46 Ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

    1. Wykonawcę, który wniesie wadium w pieniądzu winien podać nr rachunku bankowego, na który należy zwrócić wniesione wadium.



III.2) ZALICZKI

 

Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

 

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

 

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

 

Złożenie aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej

 

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

 

W celu potwierdzenia wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien udokumentować, że zrealizował w okresie   ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej   jedno   zamówienie  
o   wartości   min.   50.000,00   zł   brutto - wymagania dotyczą jednego zadania (rejonu)
-
w   zakresie porównywalnym jak w niniejszym postępowaniu tj.   przynajmniej przez 1 sezon zimowy wykonywał usługi z zakresu zimowego utrzymania dróg.         W wykazie należy podać wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączyć   dowody potwierdzające, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.

 

III.3.3) osoby zdolne do   wykonania zamówienia;

 

Za   spełnienie     warunku   dotyczącego   dysponowania   osobami   zdolnymi   do wykonywania zamówienia Zamawiający uzna dysponowanie osobami   zdolnymi do wykonania zamówienia   posiadającymi doświadczenie i   znającymi   tematykę zimowego utrzymania dróg oraz wskaże osobę odpowiedzialną za prowadzenie zimowego utrzymania i mogącą podejmować decyzje związane z „ZUD”, z którą będzie się mógł kontaktować przedstawiciel zamawiającego – wg zał. Nr 6 SIWZ).

 

III.3.4.) Potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania zamówienia

 

Za spełnienie   warunku dotyczącego dysponowania potencjałem technicznym do wykonania robót zgodnie z SST Zamawiający uzna, jeżeli Wykonawca wykaże dysponowanie łącznie następującym sprzętem - narzędziami i urządzeniami technicznymi w ilościach minimalnych :

 

-        piaskarka / piaskarko-solarka – 1 szt.

 

-        pług lemieszowy na koparce kołowej lub ciągniku – 1 szt.

 

-        Równiarka – 1 szt.

 

-        Ładowarka pow. 3 m³– 1 szt.

 

-        koparko-ładowarka do 1 m3– 1 szt.

 

-        samochód samowyładowczy– 1 szt.

 

Określone wyżej wymagania dotyczą jednego zadania (rejonu). W przypadku składania ofert częściowych na więcej niż jedno zadanie (rejon) należy dysponować odpowiednio większą ilością sprzętu. Ocena spełniania wyżej opisanego   warunku   udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę dokumenty i oświadczenia na zasadzie spełnia / nie spełnia.

 

Uwaga:

 

Zamawiający nie uzna spełnienia tego warunku w przypadku wykazania plugów zamontowanych na samochodach. Zamawiający dysponuje trzema własnymi plugami , których będzie używał niezależnie od realizacji zamówienia w trybie zleconym.

 

III.3.4) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

 

Za   spełnienie   warunku   dotyczącego   sytuacji   ekonomicznej   i   finansowej     Zamawiający uzna, jeżeli wykonawca wykaże: posiadanie   opłaconej   polisy,   a   w   przypadku   jej   braku   inny   dokument potwierdzający, że Wykonawca jest   ubezpieczony   od odpowiedzialności cywilnej  
w   zakresie   prowadzonej   działalności   gospodarczej   związanej   z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000 zł- wymagania dotyczą jednego zadania (rejonu).

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

 

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

 

a)      Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o   zamówienie publiczne z   art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - wypełnione    i   podpisane   odpowiednio   przez   osoby   upoważnione   do reprezentowania Wykonawcy – wg załącznika Nr 3 do SIWZ.  

 

b)      Wykaz   zrealizowanych   zamówień w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi te zostały wykonane należycie - wg załącznika Nr 5 do SIWZ.

 

c)       Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia   wraz z informacjami dotyczącymi   zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg załącznika Nr 6 do SIWZ.

 

d)      Wykaz narzędzi i urządzeń (potencjału technicznego), którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca wg załącznika Nr 7 do SIWZ.

 

e)      Opłaconą   Polisę   lub   inny   dokument     ubezpieczenia   potwierdzający,   że Wykonawca   jest   ubezpieczony   od   odpowiedzialności   cywilnej   w   zakresie   prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100.000 zł
w odniesieniu do jednego rejonu.

 

W przypadku, gdy   Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu,     potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia   innych podmiotów, to do oferty     dołącza   pisemne zobowiązanie tych podmiotów   do oddania mu     do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:



    1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych   - wypełnione i podpisane odpowiednio przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy – wg załącznika Nr 4 do SIWZ.  

 

    1. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia oparciu o art. 24 ust. 1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku osób fizycznych oświadczenie wg załącznika nr 4 do SIWZ.                        

 

    1. Aktualne   zaświadczenie       właściwego   Naczelnika   Urzędu   Skarbowego potwierdzające,   że   Wykonawca   nie   zalega   z   opłacaniem   podatków   lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem   zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie dotyczy to każdego z uczestników.

 

    1. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca   nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie dotyczy to każdego z uczestników. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach   innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia ( jako podwykonawcy) zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w pkt. 2. dotyczących każdego z tych podmiotów.

 

    1. wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.



    1. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z punktem 7 wzoru oferty (załącznik nr 1 do SIWZ).



III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

 

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

 

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

 

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

 

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

 

1)   cena oferty 95 %
2)   termin płatności 5 %

 

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

 

IV.3) ZMIANA UMOWY

 

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy: tak

 

Zmiana postanowień umowy może być dokonana tylko w przypadku:

 

a)      zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy,

 

b)      w razie wystąpienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po dacie zawarcia umowy.

 

c)       Zmiana postanowień umowy z uwagi na wystąpienie powyższych okoliczności może nastąpić pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego.

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

 

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gminalomza.pl/bip

 

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można pobrać nieodpłatnie ze strony: http:// www.gminalomza.pl/bip oraz uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łomża, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, pok. 10

 

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łomża, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, pok.4 10IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

 

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

 

Wójt Gminy

 

mg Piotr Kłys

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 10 lis 2015 10:50
Data opublikowania: wtorek, 10 lis 2015 11:18
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 23 lis 2015 11:36
Opublikował(a): Antoni Szepietowski
Zaakceptował(a): Krystyna Lipińska
Artykuł był czytany: 2093 razy