OBWIESZCZENIE Wójta Gminy Łomża
Wiadomość przeniesiona do archiwum
dotyczace zasad usuwania azbestu z terenu gminy Łomża w roku 2011
Obwieszczenie Wójta Gminy Łomża dotyczące zasad dofinansowania zadań z zakresu usuwania azbestu z terenu gminy Łomża w roku 2011
Wójt Gminy Łomża informuje o przystąpieniu do tworzenia listy osób ubiegających się o dofinansowanie w 2011 r. przedsięwzięć polegających na usuwaniu azbestu z terenu gminy Łomża.
Dofinansowanie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, a jego wysokość zależeć będzie od przyznanej dotacji (od 85 do 100%).
Dofinansowaniem objęte będą zadania ujęte w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Łomża, z obiektów, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki samorządu terytorialnego, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
Dofinansowaniem objęte będą koszty związane z:
demontażem pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest
transportem odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie,
unieszkodliwieniem poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć.
Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całej gminy będzie jedna firma wybrana przez tut. Urząd w drodze przetargu, która na zlecenie Urzędu będzie dokonywać demontażu pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest oraz transportu odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwiania poprzez składowanie.
W związku z powyższym osoby planujące w 2011 r. wymianę pokryć dachowych i usunięcie eternitu z dofinansowaniem proszone są o złożenie w Urzędzie Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża w terminie do dnia 28.02.2011 r. stosownego wniosku. Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Gminy Łomża w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce komunikaty oraz w tut. Urzędzie – pokój nr 2. Po ustaleniu listy osób ubiegających się o dofinansowanie Gmina Łomża wystąpi do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku o przyznanie dotacji. Dopiero określona w umowie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku wielkość dotacji przyznanej gminie umożliwi wybór wykonawcy zadania i rozpoczęcie prac usuwania azbestu z dofinansowaniem.
Szczegółowe zasady dotyczące dofinansowania, rodzaju wymaganych dokumentów oraz zakres obowiązków stron, ustalone będą po podpisaniu z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku umowy dotacji.
Wszelkie informacje dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu można uzyskać w Referacie Rozwoju Gospodarczego i Ochrony Środowiska tut. Urzędu, tel. 86/2165263, 86/4737322, e-mail sekretariat@gminalomza.pl
Wójt Gminy Łomża
mgr Jacek Albin Nowakowski
Wójt Gminy Łomża informuje o przystąpieniu do tworzenia listy osób ubiegających się o dofinansowanie w 2011 r. przedsięwzięć polegających na usuwaniu azbestu z terenu gminy Łomża.
Dofinansowanie realizowane będzie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, a jego wysokość zależeć będzie od przyznanej dotacji (od 85 do 100%).
Dofinansowaniem objęte będą zadania ujęte w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Łomża, z obiektów, których właścicielami są osoby fizyczne, jednostki samorządu terytorialnego, kościoły i związki wyznaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
Dofinansowaniem objęte będą koszty związane z:
demontażem pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest
transportem odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie,
unieszkodliwieniem poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku.
Dofinansowaniem nie będą objęte koszty związane z zakupem i montażem nowych pokryć.
Wykonawcą zadania obejmującego powyższe prace na terenie całej gminy będzie jedna firma wybrana przez tut. Urząd w drodze przetargu, która na zlecenie Urzędu będzie dokonywać demontażu pokrycia lub innych wyrobów zawierających azbest oraz transportu odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwiania poprzez składowanie.
W związku z powyższym osoby planujące w 2011 r. wymianę pokryć dachowych i usunięcie eternitu z dofinansowaniem proszone są o złożenie w Urzędzie Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża w terminie do dnia 28.02.2011 r. stosownego wniosku. Wzór wniosku dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Gminy Łomża w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce komunikaty oraz w tut. Urzędzie – pokój nr 2. Po ustaleniu listy osób ubiegających się o dofinansowanie Gmina Łomża wystąpi do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku o przyznanie dotacji. Dopiero określona w umowie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku wielkość dotacji przyznanej gminie umożliwi wybór wykonawcy zadania i rozpoczęcie prac usuwania azbestu z dofinansowaniem.
Szczegółowe zasady dotyczące dofinansowania, rodzaju wymaganych dokumentów oraz zakres obowiązków stron, ustalone będą po podpisaniu z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku umowy dotacji.
Wszelkie informacje dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu można uzyskać w Referacie Rozwoju Gospodarczego i Ochrony Środowiska tut. Urzędu, tel. 86/2165263, 86/4737322, e-mail sekretariat@gminalomza.pl
Wójt Gminy Łomża
mgr Jacek Albin Nowakowski
Pliki do pobrania:
- Wniosek o dofinansowanie (doc) 2 lut 2011 15:10 0,03 MB
- Załącznik nr 2 (rtf) 25 lut 2011 12:13 0,04 MB
- Załącznik nr 3 (rtf) 25 lut 2011 12:14 0,11 MB