WNIOSEK O PODZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża
Wymagane dokumenty
Wniosek z oznaczeniem nieruchomości przeznaczonej do podziału.
Załączniki do wniosku:
□ stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości w szczególności oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt 4
□ wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
□ decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2
□ pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków
□ wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95
□ rzuty poszczególnych kondygnacji budynku (od fundamentu do przykrycia dachu) sporządzone i podpisane przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia wraz z zaznaczoną na czerwono proponowaną linią podziału – dotyczy podziałów, o których mowa w art. 93 pkt 3b
□ pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego udzielenie (w przypadku reprezentacji)
(Dokumenty wymienione poniżej dołącza się do wniosku o podział nieruchomości po uzyskaniu pozytywnej opinii lub pozwolenia. Dokumenty te podlegają przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego).
□ protokół z przyjęcia granic nieruchomości
□ wykaz zmian gruntowych
□ wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
□ mapę z projektem podziału
Załączniki do wniosku:
□ stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości w szczególności oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt 4
□ wypis z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
□ decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2
□ pozwolenie, o którym mowa w art. 96 ust. 1a, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków
□ wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95
□ rzuty poszczególnych kondygnacji budynku (od fundamentu do przykrycia dachu) sporządzone i podpisane przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia wraz z zaznaczoną na czerwono proponowaną linią podziału – dotyczy podziałów, o których mowa w art. 93 pkt 3b
□ pełnomocnictwo wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej za jego udzielenie (w przypadku reprezentacji)
(Dokumenty wymienione poniżej dołącza się do wniosku o podział nieruchomości po uzyskaniu pozytywnej opinii lub pozwolenia. Dokumenty te podlegają przyjęciu do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego).
□ protokół z przyjęcia granic nieruchomości
□ wykaz zmian gruntowych
□ wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
□ mapę z projektem podziału
Gdzie odebrać formularze:
Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża
Opłaty:
Zgodnie z art. 2 ust. 1, pkt 1 lit h ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej decyzja wydawana na podstawie przepisów ustawy z dnia 21.08.1997 r. o gospodarce nieruchomościami nie podlega opłacie skarbowej.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Art. 35. Kodeksu postępowania administracyjnego:
§ 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
§ 3a. Załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.
§ 4. Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w § 3 i 3a.
§ 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
§ 1. Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
§ 2. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
§ 3. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
§ 3a. Załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym powinno nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie miesiąca od dnia wszczęcia postępowania.
§ 4. Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone w § 3 i 3a.
§ 5. Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy:
1. Na postanowienie niniejsze służy stronie zażalenie za pośrednictwem Wójta Gminy Łomża do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży w terminie 7 dni licząc od dnia następnego po jego otrzymaniu.
2. Od decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, za pośrednictwem Wójta Gminy Łomża, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
3. Od decyzji nie służy odwołanie, jednakże strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, do wniosku tego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące odwołań od decyzji – art. 127 § 3 kpa.
2. Od decyzji administracyjnej przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łomży, za pośrednictwem Wójta Gminy Łomża, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia
3. Od decyzji nie służy odwołanie, jednakże strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do tego organu z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy, do wniosku tego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące odwołań od decyzji – art. 127 § 3 kpa.
Podstawa prawna:
Art 92-100 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 o gospodarce nieruchomościami
Data sporządzenia
środa, 9 paź 2024 10:35
Data zatwierdzenia
środa, 9 paź 2024 10:47
Pliki do pobrania:
- WNIOSEK O WYDANIE OPINII / DECYZJI (doc) 9 paź 2024 10:48 0,05 MB
- KLAUZULA INFORMACYJNA (doc) 9 paź 2024 10:49 0,04 MB