Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego

Miejsce załatwienia sprawy

Sekretariat Urzędu Gminy Łomża
tel. 86 216 52 63
sekretariat@gminalomza.pl
ePUAP /mb6e87fn0m/skrytka

Wymagane dokumenty

wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego zawierający w szczególności:

- nazwę podmiotu zobowiązanego;
- informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo jego pełnomocnika w sposób lub w formie wskazanej we wniosku;
- wskazanie informacji sektora publicznego, które będą ponownie wykorzystywane, a jeżeli są już udostępniane lub zostały przekazane, warunki ponownego wykorzystywania na jakich mają być one ponownie wykorzystywane oraz źródło ich udostępniania lub przekazania;
- wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;
- wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej – także wskazanie formatu danych;
- wskazanie:
a) sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie są one już udostępniane lub nie zostały już przekazane w inny sposób, albo
b) sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych i przechowywanych w Biuletynie Informacji Publicznej ( BIP ) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku lub systemie teleinformatycznym urzędu.

Gdzie odebrać formularze:

Należy sporządzić wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, jak wyżej.

Opłaty:

Brak opłat.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, to podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

Po otrzymaniu oferty dotyczącej warunków ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, można w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić przyjęciu oferty,
Przy braku zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania będzie to oznaczało, że wniosek jest wycofany,
W przypadku otrzymania sprzeciwu urząd w drodze decyzji określi warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego lub też wyda decyzję o odmowie ponownego wykorzystywania informacji publicznej.
W przypadku otrzymania decyzji odmownej można odwołać się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie można złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Łomża lub przesłać do pocztą na adres:

Odwołanie zostanie przesłane przez Urząd ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 7 września 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.

Opracował

Artur Marek

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Artur Marek

Data sporządzenia

wtorek, 7 gru 2021 13:33

Data zatwierdzenia

środa, 22 lut 2023 13:54
Pliki do pobrania:
Data dodania: wtorek, 7 gru 2021 13:33
Data upublicznienia: środa, 22 lut 2023 13:54
Opublikował(a): Admin
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 221 razy