Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Miejsce załatwienia sprawy
Sekretariat Urzędu Gminy Łomża
tel. 86 216 52 63
sekretariat@gminalomza.pl
ePUAP /mb6e87fn0m/skrytka
tel. 86 216 52 63
sekretariat@gminalomza.pl
ePUAP /mb6e87fn0m/skrytka
Wymagane dokumenty
wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego zawierający w szczególności:
- nazwę podmiotu zobowiązanego;
- informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo jego pełnomocnika w sposób lub w formie wskazanej we wniosku;
- wskazanie informacji sektora publicznego, które będą ponownie wykorzystywane, a jeżeli są już udostępniane lub zostały przekazane, warunki ponownego wykorzystywania na jakich mają być one ponownie wykorzystywane oraz źródło ich udostępniania lub przekazania;
- wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;
- wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej – także wskazanie formatu danych;
- wskazanie:
a) sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie są one już udostępniane lub nie zostały już przekazane w inny sposób, albo
b) sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych i przechowywanych w Biuletynie Informacji Publicznej ( BIP ) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku lub systemie teleinformatycznym urzędu.
- nazwę podmiotu zobowiązanego;
- informacje o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo jego pełnomocnika w sposób lub w formie wskazanej we wniosku;
- wskazanie informacji sektora publicznego, które będą ponownie wykorzystywane, a jeżeli są już udostępniane lub zostały przekazane, warunki ponownego wykorzystywania na jakich mają być one ponownie wykorzystywane oraz źródło ich udostępniania lub przekazania;
- wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie rodzaju działalności, w której informacje sektora publicznego będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów lub usług;
- wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego, a w przypadku postaci elektronicznej – także wskazanie formatu danych;
- wskazanie:
a) sposobu przekazania informacji sektora publicznego, o ile nie są one już udostępniane lub nie zostały już przekazane w inny sposób, albo
b) sposobu i okresu dostępu do informacji gromadzonych i przechowywanych w Biuletynie Informacji Publicznej ( BIP ) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku lub systemie teleinformatycznym urzędu.
Gdzie odebrać formularze:
Należy sporządzić wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, jak wyżej.
Opłaty:
Brak opłat.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, to podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Po otrzymaniu oferty dotyczącej warunków ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, można w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty złożyć sprzeciw z powodu naruszenia przepisów ustawy albo zawiadomić przyjęciu oferty,
Przy braku zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania będzie to oznaczało, że wniosek jest wycofany,
W przypadku otrzymania sprzeciwu urząd w drodze decyzji określi warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego lub też wyda decyzję o odmowie ponownego wykorzystywania informacji publicznej.
W przypadku otrzymania decyzji odmownej można odwołać się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie można złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Łomża lub przesłać do pocztą na adres:
Odwołanie zostanie przesłane przez Urząd ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji
Przy braku zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania będzie to oznaczało, że wniosek jest wycofany,
W przypadku otrzymania sprzeciwu urząd w drodze decyzji określi warunki ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego lub też wyda decyzję o odmowie ponownego wykorzystywania informacji publicznej.
W przypadku otrzymania decyzji odmownej można odwołać się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie można złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Łomża lub przesłać do pocztą na adres:
Odwołanie zostanie przesłane przez Urząd ministrowi właściwemu do spraw informatyzacji
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 września 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
Opracował
Artur Marek
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Artur Marek
Data sporządzenia
wtorek, 7 gru 2021 13:33
Data zatwierdzenia
środa, 22 lut 2023 13:54
Pliki do pobrania:
- Klauzula (pdf) 22 lut 2023 14:11 0,12 MB