Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Wpisanie do rejestru wyborców

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy Łomża
ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a
18-400 Łomża
Pokój 7
tel. 86 473 73 24;86 216 52 63 fax. 86 216 52 64
w godzinach 7,45-15,45

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:
Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
Kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość.
Pisemna deklaracja, w której wnioskodawca podaje swoje imiona, nazwisko, obywatelstwo i adres stałego zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
1. Wymienione wyżej wymagane dokumenty składają :
- osoby stale zamieszkałe na terenie gminy nie posiadające zameldowania na pobyt stały,
- osoby nigdzie nie zamieszkałe przebywające na terenie gminy
- osoby stale zamieszkałe na terenie gminy pod innym adresem niż adres ich stałego zameldowania,
- obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej nie będący obywatelami polskimi, stale zamieszkujący na terenie gminy.
Obywatele UE są zobowiązani do złożenia wniosku o skreślenie z rejestru wyborców, w przypadku opuszczenia miejsca zamieszkania na terenie gminy.
2. Przed wydaniem decyzji o wpisie do rejestru wyborców Wójt Gminy Łomża jest zobowiązany sprawdzić czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania na obszarze gminy.
W związku z powyższym wnioskodawca powinien dołączyć pisemną informację dotyczącą miejsca zamieszkania, w której należy wykazać, że ta miejscowość należąca do Gminy Łomża stanowi centrum życiowej aktywności i w nim koncentrują się interesy osobiste i majątkowe. Należy również złożyć dokumenty potwierdzające zamieszkanie np. rachunki za media, potwierdzenie złożenia zeznania podatkowego, deklaracji dot. wywozu śmieci.
3. Wniosek można złożyć w formie pisemnej

Opłaty:

Brak

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

3 dni od daty złożenia wniosku

Tryb odwoławczy:

Od decyzji w sprawie odmowy wpisania do rejestru wyborców przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem wójta, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.

Inne wskazówki, uwagi:

Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami złóż osobiście w Urzędzie Gminy.
Decyzję możesz odebrać osobiście lub zostanie ona wysłana pod adres zamieszkania wskazany we wniosku.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257).
Ustawa z dnia 28 listopada 2016 r. Kodeks wyborczy (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 15). 
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 czerwca 2017 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1316).

Opracował

Jolanta Dobrzycka

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Jolanta Dobrzycka

Data sporządzenia

wtorek, 12 wrz 2017 14:55

Data zatwierdzenia

środa, 21 mar 2018 14:37
Data dodania: wtorek, 12 wrz 2017 14:55
Data upublicznienia: środa, 21 mar 2018 14:37
Opublikował(a): Jolanta Dobrzycka
Zaakceptował(a): Jolanta Dobrzycka
Artykuł był czytany: 1329 razy