Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

DEKLARACJA o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża

Wymagane dokumenty

Wymaganym dokumentem jest deklaracja.
W przypadku zmiany kategorii gospodarstwa domowego na mniejsze dokonywaną w deklaracji oraz zmianę na status nieruchomości niezamieszkałej, właściciel nieruchomości zobowiązany jest do załączenia dokumentu potwierdzającego, iż liczba osób zamieszkałych na nieruchomości zmniejszyła się, takiego jak:
1) Akt zgonu,
2) Informacja z ewidencji meldunkowej,
3) Dokument potwierdzający stałą nieobecność mieszkańca na terenie nieruchomości
w szczególności:
a) dokument wystawiony przez odpowiednie instytucje:
- potwierdzający wykonywanie pracy poza granicami Powiatu Łomżyńskiego i Miasta Łomży,
- potwierdzający pobieranie nauki poza granicami Powiatu Łomżyńskiego i Miasta Łomży,
- potwierdzenie zameldowania pod innym adresem,
b) dokument wystawiony przez jednostki wojskowe,
c) kopia deklaracji złożonej na inną nieruchomość lub inny dokument potwierdzający, że mieszkaniec jest objęty opłatą za odbiór odpadów komunalnych pod innym adresem,
d) umowa najmu mieszkania pod innym adresem,
e) dokument potwierdzający miejsce zamieszkania poza granicami kraju (np. dokument potwierdzający zatrudnienie, umowa najmu mieszkania lub inny dokument).
f) oświadczenie właściciela, współwłaściciela, najemcy lub innego podmiotu władającego nieruchomością znajdującą się pod innym adresem (wraz z kserokopią dokumentu potwierdzającą formę władania: aktu własności, umowy najmu, deklaracji lub innego dokumentu), iż dana osoba zamieszkuje na tej nieruchomości,

Dokumenty wymienione w pkt. 1, pkt. 2 i pkt. 3 lit. a-e mogą być przekazane w formie kserokopii.

Gdzie odebrać formularze:

Urząd Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża.

Opłaty:

Właściciel nieruchomości deklaruje wysokość opłaty jaką będzie uiszczał za gospodarowanie odpadami z nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

z chwilą złożenia deklaracji

Tryb odwoławczy:

brak

Inne wskazówki, uwagi:

Właściciele nieruchomości są zobowiązani do złożenia deklaracji w terminie:
a) w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania,
b) w przypadku zmiany danych będących podstawa ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.

Podstawa prawna:

Art. 6m, art. 6n i art. 6o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Opracował

Marcin Tabędzki

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Marcin Tabędzki

Data sporządzenia

środa, 9 lis 2016 08:58

Data zatwierdzenia

poniedziałek, 14 lis 2016 09:06
Pliki do pobrania:
Data dodania: środa, 9 lis 2016 08:58
Data upublicznienia: poniedziałek, 14 lis 2016 09:06
Opublikował(a): Marcin Tabędzki
Zaakceptował(a): Grażyna Paluszkiewicz
Artykuł był czytany: 1784 razy
Ilość edycji: 6