Analizowano w szczególności planowany przebieg inwestycji, opracowany przez firmę Transprojekt Gdański, rozpoczynający się od węzła „Łomża Zachód” w okolicach wsi Sierzputy, tj. skrzyżowania z drogą krajową Nr 61 poprzez węzeł „Nowogród” tj. skrzyżowania z droga wojewódzką Nr 645, przejście przez rzekę Narew aż do węzła „Łomża Północ tj. do połączenia d. k. Nr 64 w kierunku Białegostoku. Z uwagi na to, że gmina nie dysponuje szczegółową dokumentacją dotyczącą projektowanej obwodnicy, rozmowa skupiła się na ogólnych rozwiązaniach technicznych przewidzianych w projekcie – dojazdów do pól, czy zachowaniu odpowiednich skrajni nad drogami wykorzystywanymi przez rolników.
Pomimo zawirowań wokół terminu realizacji budowy trasy Via Baltica wraz z omawianym odcinkiem przebiegającym przez gminę Łomża i Piątnica, władze regionu skupiają uwagę na zabezpieczeniu interesu rolników, aby nie powtórzyły się błędy z podobnych przedsięwzięć w kraju. Poseł Kołakowski zapewnił o swoim popraciu dla działań samorządowców.