To ważna sprawa, by mieszkańcy czuli, że urzędnicy działają na ich rzecz –w granicach prawa i możliwości finansowych, i mają do nich życzliwe podejście. Należy wziąć pod uwagę, że nowych mieszkańców stale przybywa, zwiększa się ilość potrzeb i załatwianych spraw, a mimo to urząd sprawnie realizuje swoje zadania i szybko reaguje w sytuacjach kryzysowych tj. susza czy gradobicie. Przy blisko 11 tysiącach mieszkańców nie jest to rzecz prosta, lecz pracownicy dokładają wszelkich starań, by sprawy załatwiać możliwie jak najszybciej.
Sam wójt chętnie rozmawia z mieszkańcami gminy o ich potrzebach i troskach. W każdą środę przyjmuje ich w swoim gabinecie w sprawie skarg i wniosków. Dyżury wójta cieszą się popularnością, a liczba osób przyjętych jest ciągle bardzo wysoka. Z własnej inicjatywy spotyka się z nimi także poza urzędem, chociażby podczas zebrań wiejskich w sprawie funduszu sołeckiego. Postulaty z tych spotkań uwzględniane są przy planowaniu budżetu i inwestycji na kolejny rok.
Gmina Łomża stosuje różnorodne formy komunikacji bezpośredniej z mieszkańcami.Od 2016 roku każdy mieszkaniec gminy Łomża, dzięki wprowadzonemu przez Urząd Gminy Samorządowemu Informatorowi SMS, może otrzymywać za pomocą krótkich wiadomości tekstowych z informacją m.in. o przerwach w dostawie wody, prądu, imprezach kulturalnych czy podatkach.
Mieszkańcy mogą korzystać z możliwości kontaktu z Wójtem i urzędem czy załatwienia sprawy poprzez Internet. Aby ułatwić komunikację z mieszkańcami został uaktualniony BIP, „odświeżona” i unowocześniona strona internetowa Gminy i założony został jej profil na Facebooku. Zapraszamy do polubienia, aby być na bieżąco:
https://www.facebook.com/gminalomza/
Także wznowienie wydawania „Wieści Gminnych z Gminy Łomża” związane jest z chęcią jeszcze lepszego komunikowania się władz gminy z mieszkańcami. W przypadku gazety chodzi przede wszystkim o mieszkańców, którzy nie chcą, lub nie czują się dobrze „w świecie wirtualnym” i od nowinek technologicznych, wolą tradycyjne źródła przekazu. Gazetka dystrybuowana jest w Urzędzie Gminy, sklepach, szkołach na terenie gminy oraz u sołtysów wsi, w których nie ma wymienionych ośrodków.
W celu podniesienia jakości obsługi mieszkańców zgłaszających się do Urzędu Gminy, ich bezpieczeństwa i estetyki wokół budynku, w 2017 roku planowany jest remont parkingu przed budynkiem. Mieszkańcy gminy często uskarżają się na brak miejsc parkingowych lub błoto, zniszczoną nawierzchnię po intensywnych opadach deszczu, dlatego gmina podejmuje kroki zmierzające do poprawy tej sytuacji. W ramach zadania teren wokół urzędu zostanie wyłożony kostką polbruk, zostanie zamontowane oświetlenie, monitoring i powstanie ok. 60 miejsc parkingowych.