W uroczystości skierowania do publikacji przetargów na zaprojektowanie i zbudowanie obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S-61 (Via Baltica) udział wzięli: Jerzy Szmit - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Krzysztof Kondraciuk - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, Wojewoda Podlaski –Bohdan Paszkowski, posłowie na Sejm Ziemi Łomżyńskiej: Bernadeta Krynicka, Lech Antoni Kołakowski i Kazimierz Gwiazdowski, p.o. Dyrektora GDDKiA Oddział Białystok – Maciej Gorysz, gospodarz konferencji – wójt Gminy Łomża Piotr Kłys - oraz przedstawiciele władz samorządowych z regionu.
Ogłoszone przetargi dotyczą następujących zadań. Zadanie nr 3 obejmuje południową część obwodnicy Łomży – ok. 7,2 km drogi ekspresowej S61 od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód”. Natomiast zadanie nr 4 Zadanie nr 4 to odcinek S61 o długości ok. 13 km, który sięga od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno”. Ten odcinek obejmuje budowę nowego mostu przez Narew – najdłuższa przeprawa w ciągu drogi Via Baltica.
Obwodnica Łomży to najdroższy odcinek na całej długości tej drogi i jednocześnie największa w historii inwestycja drogowa w rejonie Łomży. Zgodnie z oczekiwaniami obwodnica miałaby zostać oddana do użytku do końca 2021 roku. Całościowy koszt jej budowy może wynieść nawet 1 miliard 250 milionów złotych.