Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

KOMUNIKAT NR 1 W SPRAWIE PRZETARGU

przebudowa ulicy Leśnej w Starych Kupiskach
Łomża, dnia 03 lutego 2015 r.
KOMUNIKAT NR 1
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych na zadanie „Przebudowa drogi gminnej nr 105 726 B ulica Leśna we wsi Stare Kupiski od km 0+726,12 do km 1+890,70”.
Zgodnie z zapisem punktu 5 w dziale I specyfikacji istotnych warunków zamówienia na wykonanie w.w. zadania Wójt Gminy Łomża zawiadamia, że w postepowaniu wpłynęły zapytania dotyczące SIWZ. W związku z tym informuje się, że Wykonawcom, którzy złożyli zapytania udzielono indywidualnie odpowiedzi, a treść pytań i odpowiedzi zwiera niniejszy komunikat.
Pytanie nr 1:
„W poz. 27 przedmiaru podano słupki do znaków drogowych o średnicy fi 50 mm, natomiast w projekcie Stałej Organizacji Ruchu pkt 4.3. fi 60 mm. Prosimy o podanie wymaganej średnicy słupków”.
Odpowiedź:
Słupki do znaków drogowych należy przyjąć o średnicy 50 mm, to znaczy takie jakie uwzględniono w przedmiarze robót – stosownie do zapisu punktu 3 w dziale XI SIWZ.
Pytanie nr 2:
„W opisie technicznym Projektu Budowlanego Wykonawczego w pkt 1 podano cyt.: „11. Zieleń: Na terenie objętym opracowaniem nie planuje się nasadzeń nowych drzew. W związku z tym, że na długości około 600 metrów na odcinku od km ok. 0+760 do ok. km 1+335 jest las i zakrzaczenie, zachodzi konieczność wycięcia krzewów i drzew kolidujących z inwestycją. W ramach robót budowlanych należy przeprowadzić cięcia techniczne drzew, których korony „wchodzą” w skrajnie jezdni, ale nie kolidują z projektowaną drogą” natomiast w przedmiarze poz. 2 ujęto tylko ścięcie drzewa w ilości 1 szt., pozostałych robót jak wycięcie krzaków i cięcia techniczne przedmiar nie uwzględnia. Prosimy o wyjaśnienie, czy te roboty objęte są zamówieniem. Jeżeli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiarów.”.
Odpowiedź:
Opis techniczny do projektu budowlanego wykonawczego zamieszczony na stronie BIP Urzędu Gminy dotyczy całego zadania i dlatego zawiera zapisy, które były aktualne w czasie opracowywania projektu. Część robót z tego zakresu już została wykonana i nie jest uwzględniona w przedmiarze tej części zadania, które jest przedmiotem zamówienia. Zgodnie z treścią punktu 8.3 działu III SIWZ Wykonawca ma obowiązek dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót. Wnioski z tej wizji dałyby bezspornie odpowiedź na zadane pytanie, że na odcinku od ok. km 0+760 do ok. km 1+335 drzewa i krzewy są usunięte, a do wycięcia pozostało jedno drzewo uwzględnione w przedmiarze.
Pytanie nr 3:
„W opisie technicznym pkt 5.1.3. zapisano: „-podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego grubości 20cm”, dla której wg Wt-4 i PN-EN 13242 wymagane jest kruszywo Kat. N NR, natomiast wg załączonego SST D-04.04.02b wymagane jest kruszywo Kat. C 90/3. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności.”.
Odpowiedź:
Opis techniczny nie zawiera odniesienia do normy, jakiej powinno odpowiadać kruszywo łamane na podbudowę pomocniczą – szczególnie, że wymagania techniczne dla mieszanek niezwiązanych określone w WT-4 obowiązują od 2010 roku, a projekt był opracowany w roku 2009. Dlatego do wyceny tej pozycji należy przyjąć wymagania dla mieszanki według szczegółowej specyfikacji technicznej nr D-04.04.02b.
Pytanie nr 4:
„W opisie technicznym pkt 5.1.3 – na zjazdach nawierzchnia z pospółki grubości 8cn. W przedmiarze poz. 26 – nawierzchnia z tłucznia kamiennego grubości 8cm. W SST D-10.07.01. pkt. 2.2. Materiały do konstrukcji nawierzchni zjazdów zapisano: „Materiały użyte do wykonania nawierzchni i pod-budowy na zjazdach powinny odpowiadać wymaganiom zawartym w punkcie 2 odpowiednich SST: - materiały do nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, wymagania wg SST D-05.03.05a „Nawierzchnie z betonu asfaltowego . Warstwa ścieralna wg WT-1 i WT-2 z 2010 r.”, - materiały do podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, wymagania wg SST-04.04.02b „Podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego”. Prosimy o jednoznaczne określenia rodzaju i wymagań dla kruszywa na nawierzchnię zjazdów.”.
Odpowiedź:
Nawierzchnię na zjazdach należy wycenić jako nawierzchnię z tłucznia kamiennego. Pierwotnie Zamawiający zamierzał wykonać zjazdy o nawierzchni bitumicznej i dlatego w szczegółowej specyfikacji technicznej nr D-10.07.01 jest odniesienie jedynie do tego rodzaju nawierzchni. Jednak ostatecznie mają być wykonane zjazdy o nawierzchni z tłucznia kamiennego.
Pytanie nr 5:
„W opisie technicznym i na przekrojach konstrukcyjnych pobocza z pospółki grubości 8cm natomiast w przedmiarze i SST nawierzchnia gruntowa z mieszanek piaszczysto-gliniastych. Grunt rodzimy piaszczysty. Prosimy o jednoznaczne określenia rodzaju i wymagań dla kruszywa na nawierzchnię poboczy.”.
Odpowiedź:
Nawierzchnię poboczy należy wycenić jako gruntową z mieszanki piaszczysto-gliniastej – zgodnie z poz. 23 przedmiaru. Pierwotnie Zamawiający zamierzał wykonać pobocza o nawierzchni z pospółki i dlatego zarówno opis techniczny, jaki i przekrój konstrukcyjny zawiera taką nawierzchnię. Ostatecznie jednak pobocza mają być wykonane o nawierzchni z mieszanki piaszczysto-gliniastej.
Pytanie nr 6 – zadane przez dwóch Wykonawców:
„Przedmiar robót nie obejmuje poszerzenia na łukach W-13 i W-14. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.”.
Odpowiedź:
Przedmiar robót został uzupełniony o poszerzenia na łukach W13 i W14 i jest zamieszczony na BIP Urzędu Gminy w Łomży jako załącznik „POPRAWIONY przedmiar”, w którym uległy zmianie ilości robót.
Pytanie nr 7:
„W opisie technicznym i na przekrojach konstrukcyjnych podbudowa z kruszywa grubości 20cm, natomiast w przedmiarze robót poz. 9 w lokalizacji 0+726,12 – 1+404,97 – grubość 10cm. Prosimy o wyjaśnienie.”
Odpowiedź:
Opis techniczny do projektu budowlanego wykonawczego zamieszczony na stronie BIP Urzędu Gminy dotyczy całego zadania i dlatego zawiera zapisy, które były aktualne w czasie opracowywania projektu. Część robót z tego zakresu już została wykonana i nie jest uwzględniona w przedmiarze tej części zadania, które jest przedmiotem zamówienia. Zgodnie z treścią punktu 8.3 działu III SIWZ Wykonawca ma obowiązek dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót. Wnioski z tej wizji dałyby bezspornie odpowiedź na zadane pytanie, że na odcinku od km 0+726,12 do km 1+404,97 wykonana jest dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego i ten fakt jest uwzględniony w przedmiarze. Z tego względu została w przedmiarze uwzględniona pozycja 8 jako jedynie profilowanie i zagęszczenie podłoża, a w pozycji 7 nie uwzględniono wykonania koryta na tym odcinku.
Pytanie nr 8:
„W związku ze stwierdzeniem w SIWZ pkt XI ppkt 3, że „Przedmiar robót jest dokumentem pomocniczym, a nie podstawowym – za wyjątkiem części dotyczącej oznakowania, w której podstawą jest przedmiar robót.” I ppkt 2 „Podstawą opracowania kosztorysu ofertowego jest: a) szczegółowe specyfikacje wykonania i odbioru robót, b) dokumentacja projektowa, c) wytyczne i zalecenia określone w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz d) wnioski wynikłe po dokonanej wizji lokalnej na miejscu wykonywania robót budowlanych”. prosimy o sprecyzowanie, czy zakres robót obejmuje jednostronne pobocza utwardzone szer. 0,75m w mma – nie jest to zawarte w dokumentacji przetargowe?”.
Odpowiedź:
Zakres robót obejmuje wykonanie obustronnych utwardzonych poboczy o szerokości po 0,75 m. Zakres ten jest wyszczególniony w dziale 4 przedmiaru robót. Pokazane są takie pobocza również na rysunku przekroju konstrukcyjnego.
Pytanie nr 9:
„Prosimy o sprecyzowanie materiału z jakiego mają być wykonane dalsze pobocza: opis techniczny i przekrój normalny określa, że z pospółki gr. 8cm, natomiast przedmiar robót – grunt rodzimy piaszczysty?.”.
Odpowiedź:
Nawierzchnię poboczy należy wycenić jako gruntową z mieszanki piaszczysto-gliniastej – zgodnie z poz. 23 przedmiaru. Pierwotnie Zamawiający zamierzał wykonać pobocza o nawierzchni z pospółki i dlatego zarówno opis techniczny, jaki i przekrój konstrukcyjny zawiera taką nawierzchnię. Ostatecznie jednak pobocza mają być wykonane o nawierzchni z mieszanki piaszczysto-gliniastej.
Pytanie nr 10:
„Prosimy o sprecyzowanie materiału, z jakiego ma być wykonana podbudowa na zjazdach: opis techniczny i przedmiar robót określa, że z kruszywa naturalnego gr. 15 cm, natomiast SST mówi o mieszance z kruszywa niezwiązanego 0-31,5 mm?.”.
Odpowiedź:
Projekt budowlany był opracowany w roku 2009 i dlatego opis techniczny określa, że podbudowę pod zjazdami należy wykonać z kruszywa naturalnego. Zgodnie z treścią punktu 1.4.1. szczegółowej specyfikacji technicznej nr D-04.04.02b mieszanka niezwiązana może być wytworzona między innymi z kruszyw naturalnych. Natomiast pkt 2.2 tej specyfikacji określa jakie materiały mogą być użyte do wytworzenia takiej mieszanki i są wśród nich wymienione kruszywa naturalne. Wobec faktu, że zarówno dokumentacja, jak i załączony przedmiar robót określają, że podbudowę należy wykonać z kruszywa naturalnego, zastosowania takiego materiału będzie wymagała Zamawiający przy budowie.
Pytanie nr 11:
„Prosimy o sprecyzowanie materiału, z jakiego ma być wykonana nawierzchnia na zjazdach: opis techniczny określa, że z pospółki, przedmiar robót określa, że z tłucznia kamiennego, natomiast SST nr D-10.07.01 Zjazdy do gospodarstw i na drogi boczne mówi o nawierzchni z mma?. Rysunku zjazdu brak”.
Odpowiedź:
Nawierzchnię na zjazdach należy wycenić jako nawierzchnię z tłucznia kamiennego. Pierwotnie Zamawiający zamierzał wykonać zjazdy o nawierzchni bitumicznej i dlatego w szczegółowej specyfikacji technicznej nr D-10.07.01 jest odniesienie jedynie do tego rodzaju nawierzchni. Jednak ostatecznie mają być wykonane zjazdy o nawierzchni z tłucznia kamiennego. Zjazdy są typowe – typ każdego zjazdu wg Katalogu Powtarzalnych Elementów Drogowych podany jest w opisie technicznym w tabeli „Wykaz zjazdów”.
Pytanie nr 12:
„Prosimy o sprawdzenie ilości przestawianych hydrantów SIWZ określa , że 1 szt. , natomiast przedmiar robót poz. 4, 5 i 6 mówi o 2 szt.?”.
Odpowiedź:
Projekt przewiduje przestawienie jednego hydrantu i taki zakres należy wycenić. Pozycja 5 przedmiaru określa ilość koniecznych nowych kształtek wymaganych do tej czynności, a nie ilość hydrantów. Zgodnie ze SIWZ Wykonawca może wycenić ten zakres robót niezależnie od przedmiaru, który jest jedynie (w tym zakresie) dokumentem pomocniczym. Zgodnie z treścią punktu 8.3 działu III SIWZ Wykonawca ma obowiązek dokonania wizji lokalnej w miejscu wykonywania robót i na tej podstawie może wycenić zadanie.
Pytanie nr 13:
„W związku z brakiem naniesienia progów zwalniających oraz ich oznakowania pionowego na SOR prosimy o sprawdzenie ich ilości. Naszym zdaniem brak jest po 2 szt. B-33 i B-34 do 20km/godz. oraz 4 szt. T-1”.
Odpowiedź:
Projekt organizacji ruchu – w wersji papierowej, która zostanie przekazana Wykonawcy, któremu zostanie udzielone zamówienie – przewiduje wykonanie dwóch progów zwalniających. Projekt ten wprowadza ograniczenie prędkości na znacznym odcinku ulicy Leśnej do 40 km. W przedmiarze na zadanie będące przedmiotem przetargu jest tylko 1 znak B-33, ponieważ drugi jest ustawiony w lokalizacji będącej poza zakresem robót. Znaki B-33 i B-34 (20 km/godz.) dotyczące progów zwalniających są uwzględnione w przedmiarze w poz. 30

Wójt Gminy Łomża
Piotr Kłys
Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 3 lut 2015 13:52
Data opublikowania: wtorek, 3 lut 2015 14:16
Data przejścia do archiwum: środa, 11 lut 2015 08:26
Opublikował(a): Krystyna Lipińska
Zaakceptował(a): Tomasz Walczuk
Artykuł był czytany: 2033 razy