Urząd Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Komunikat Nr 1 Wójta Gminy Łomża - odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu na udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000 zł

Wójt Gminy Łomża zawiadamia, że w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie zamówienia publicznego na „udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 000 000 zł na pokrycie planowanego deficytu określonego w uchwale budżetowej na rok 2014 oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów” wpłynęły zapytania. W związku z tym udzielono następujących odpowiedzi:
Pytanie 1
Prosimy o informację, czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika? Odpowiedź -TAK
Pytanie 2
Prosimy o informację, czy zostanie złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 97 Prawa bankowego? Odpowiedź TAK
Pytanie 3
W związku z zawartym w SIWZ zastrzeżeniem możliwości zmiany:
- terminów i kwot wypłat – prosimy o podanie ostatecznego terminu wypłaty kredytu, Odpowiedź 31.12.2014
- terminów i kwot spłat (nie dotyczy wcześniejszej spłaty) – prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujące postanowienie w umowie kredytu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu.”.
Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia.
Odpowiedź Nie przewidujemy zmiany wysokości i terminów spłat kredytu/rat
Pytanie 4
W przypadku inwestycji przewidzianej/-ych do finansowania wnioskowanym kredytem / emisją obligacji / inną ekspozycją kredytową oraz finansowanej / -ych dotacją /–ami z UE, prosimy o informację, czy założone dofinansowanie z UE wynika z zawartej umowy. Odpowiedź Nie dotyczy
- Jeżeli tak - prosimy o podanie łącznej kwoty, na jaką zostały zawarte umowy o dofinansowanie inwestycji będących przedmiotem SIWZu, Odpowiedź Nie dotyczy
- Jeżeli nie - prosimy o informację, czy w przypadku braku dotacji inwestycja będzie realizowana i z jakich źródeł. Odpowiedź Nie dotyczy
Pytanie 5
Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN): Odpowiedź NIE
Pytanie 6
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):
Odpowiedź NIE
Pytanie 7
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Odpowiedź NIE
Pytanie 8
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. Odpowiedź NIE
Pytanie 9
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN): Odpowiedź NIE
Pytanie 10
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę -wójt . Odpowiedź NIE
Pytanie 11
Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
- wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych (w tys. PLN): Odpowiedź 4.700
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): Odpowiedź 0
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): Odpowiedź 0
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN): Odpowiedź 0
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN): Odpowiedź 0
Pytanie 12
Prosimy o przedstawienie informacji o dofinansowaniach ze środków UE zadań realizowanych przez Państwa (wydatki majątkowe) w ramach budżetu roku bieżącego z podziałem na:
- wartość zawartych umów (w tys. PLN): Odpowiedź 454
- w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi umowami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): Odpowiedź 454
- wartość złożonych wniosków, dla których nie uzyskano jeszcze decyzji (w tys. PLN): Odpowiedź 0
- w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi wnioskami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym (w tys. PLN): Odpowiedź 0
Pytanie 13
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 2 lat budżetowych zdarzyło się, że Państwo musieli zwrócić środki uzyskane z UE z powodu nie wywiązania się z postanowień umowy dofinansowania. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty środków zwróconych w ciągu pełnych ostatnich dwóch lat budżetowych (w tys. PLN): Odpowiedź: NIE
Pytanie 14
Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:
- Prosimy o informację, czy szpital realizuje program naprawczy? Odpowiedź Nie dotyczy
- Prosimy o informację, czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)? Odpowiedź: Nie dotyczy
- Prosimy o podanie kwoty kredytu (w tys. PLN); Prosimy o podanie okresu kredytowania Odpowiedź: Nie dotyczy
- Prosimy o podanie kwoty poręczenia (w tys. PLN); Prosimy o podanie okresu poręczenia Odpowiedź: Nie dotyczy
- Prosimy o informację, czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej). Odpowiedź: Nie dotyczy
- Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN); Prosimy o podanie okresu wsparcia finansowego szpitala Odpowiedź: Nie dotyczy
Pytanie 15
Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków ww. zmian dla Państwa budżetu. Odpowiedź: Nie dotyczy
Pytanie 16
Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu. Odpowiedź: Nie dotyczy
Pytanie 17
Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:
- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia,
tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony. Odpowiedź: Nie dotyczy
Pytanie 18
Czy Zamawiający potwierdza, że dla potrzeb wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć następujące kwoty oraz terminy uruchomień kredytu?
1.000.000,- zł w dniu 30.09.2014r
1.000.000,- zł w dniu 31.10.2014r
Odpowiedź: TAK
Pytanie 19
Czy Zamawiający potwierdza, że dla naliczania odsetek należy zastosować kalendarz rzeczywisty? Odpowiedź: TAK
Pytanie 20
W punkcie 3.7 SIWZ zapisano następujące warunki spłaty kredytu:
„1) spłata kredytu będzie następować w równych ratach miesięcznych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca przez okres 6 lat, począwszy od 31.01.2015 r. Wysokość raty kredytu będzie wyliczona wg formuły: wartość kredytu : 72 rat = kwota raty. Ostatnia rata kredytu będzie ratą wyrównawczą.
2) spłata odsetek następować będzie ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca od daty uruchomienia kredytu przez 6 lat i 4 miesiące tj. 76 miesięcy, najpóźniej do 31.12.2020 r.”

Natomiast załączony wzorzec umowy w załączniku nr 5 do SIWZ w § 4 ust 1 przytacza:

„1.Odsetki od kredytu będą spłacane w ciągu trwania umowy, ostatniego roboczego dnia miesiąca kończącego każdy okres obrachunkowy …. „

zaś zapisy umowy dotyczące spłaty kapitału zawarte w § 6 ust 2 brzmią:

„2.Kredyt spłacany będzie sukcesywnie, w równych miesięcznych ratach po ……….. zł (słownie: ………………………………………… złotych) w ostatnim dniu każdego miesiąca na rachunek Nr ………………………… .”

Czy zatem w celu ujednolicenia terminów spłat kapitału i odsetek i zgodności zapisów w umowie z SIWZ Zamawiający wyraża zgodę na następujący zapis

„2.Kredyt spłacany będzie sukcesywnie, w 72 ratach miesięcznych: 71 równych rat po 27.777,77. zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy siedemset siedemdziesiąt siedem i 77/100 złotych) i ostatniej raty wyrównującej w wysokości 27.778,33 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy siedemset siedemdziesiąt osiem i 33/100 złotych) ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca na rachunek Nr ………………………… .”
Odpowiedź: NIE
Pytanie 21
Czy Zamawiający może potwierdzić, iż stawka WIBOR 1M dla kolejnych okresów obrachunkowych będzie obowiązywała od 1-go dnia każdego miesiąca? Odpowiedź: TAK
Pytanie 22
Czy Zamawiający dopuszcza w przypadku wystąpienia opóźnień w spłacie kredytu zmianę stawki w zależności od obowiązującej w danym Banku, z którym zostanie podpisana umowa jednak nie więcej niż czterokrotność stopy lombardowej? Odpowiedź: NIE
Pytanie 23
Czy Zamawiający wyraża zgodę na uzależnienie podpisania umowy od przedłożenia pozytywnej opinii RIO o możliwości spłaty kredytu? Odpowiedź: TAK
Pytanie 24
Czy Zamawiający wyraża zgodę na zastąpienie treści § 13 umowy następującymi zapisami:
1. W przypadku niedotrzymania przez Kredytobiorcę któregokolwiek z warunków udzielenia kredytu albo w razie utraty przez Kredytobiorcę zdolności kredytowej Bank może:
1) obniżyć kwotę przyznanego kredytu lub wypowiedzieć umowę kredytu,
2. Termin wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 1 wynosi 30 dni.
3. Od dnia następnego po upływie terminu wypowiedzenia cała kwota niespłaconego kredytu zostaje przeniesiona na konto zadłużenia przeterminowanego.
4. Termin wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 2, liczony jest od następnego dnia po doręczeniu wypowiedzenia kredytu, przy czym za datę doręczenia wypowiedzenia uważa się również datę pierwszego awizowania przesyłki poleconej wysłanej pod ostatni znany Bank adres Kredytobiorcy.
5. Po upływie terminu wypowiedzenia umowy kredytu Kredytobiorca jest obowiązany do niezwłocznego zwrotu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami należnymi Bank za okres korzystania z kredytu.
6. W przypadku braku zwrotu, o którym mowa w ust. 5, wierzytelność podlega czynnościom windykacyjnym polegającym na przystąpieniu do egzekucji wierzytelności Bank z dochodów i majątku Kredytobiorcy, a także realizacji ustanowionych form prawnego zabezpieczenia kredytu.”
Odpowiedź: NIE
Pytanie 25
Czy Zamawiający dopuszcza aby do rozstrzygania sporów związanych z wykonywaniem niniejszej umowy właściwym będzie sąd siedziby Banku? Odpowiedź: NIE

Pytanie 26
Czy Zamawiający wyraża zgodę na wprowadzenie do dodatkowych ustaleń stron następujących zapisów:
„Bank informuje o możliwości udostępnienia danych gromadzonych w Systemie BANKOWY REJESTR, którego Administratorem Danych jest Związek Banków Polskich z siedzibą w Warszawie, ul. Kruczkowskiego 8:
1) biurom informacji gospodarczej działającym na podstawie Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010r.o udostępnieniu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. Nr 81, poz. 530, z późn. zm.), na podstawie wniosków tych biur i w zakresie w nich określonym,
2) instytucjom finansowym będącym podmiotami zależnymi od banków w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2002r. Nr 72, poz. 665, z późn. zm.),
innym instytucjom ustawowo upoważnionym w związku z wykonywaniem przez nie czynności bankowych na warunkach określonych w ustawie, o której mowa w pkt 2.” Odpowiedź: NIE
Pytanie 27
Wykaz funkcjonujących transakcji finansowych bilansowych i pozabilansowych (przede wszystkim kredytów i pożyczek, leasingów, poręczeń i gwarancji) z wyszczególnieniem: rodzaju transakcji, kwoty i waluty, stanu zadłużenia, wysokości rat do spłaty oraz terminu całkowitej spłaty transakcji według aktualnego stanu. Odpowiedź: informacje o zadłużeniu przedstawiamy w odpowiedzi na pytanie 34
Pytanie 28
Wykaz poręczeń udzielonych przez Gminę – przedmiot poręczenia, stan zadłużenia z tytułu poręczenia transakcji, wysokość rat do spłaty oraz termin całkowitej spłaty poręczonej transakcji, Odpowiedź: Nie dotyczy
Pytanie 29
Czy Zamawiający korzysta z wykupu wierzytelności (forfaitingu, factoringu itp.). Jeśli tak proszę o wykaz takich wierzytelności. Odpowiedź: Nie dotyczy
Pytanie 30
Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2014 r. Odpowiedź: oczekujemy na wydanie - opublikujemy po uzyskaniu
Pytanie 31
Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o możliwości spłaty przez Gminę planowanego do zaciągnięcia w 2014 r. przedmiotowego kredytu długoterminowego. Odpowiedź: oczekujemy na wydanie - opublikujemy po uzyskaniu
Pytanie 32
Aktualna informacja o wartości dochodów uzyskanych przez Gminę w 2014 r. ze sprzedaży majątku /stan na 30.06.2014 r. w tyś. zł/: Odpowiedź: 159
Pytanie 33
wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z Gminą (z uwzględnieniem nazwy, numeru REGON i NIP), Odpowiedź: prezentujemy poniżej
Pytanie 34
Wykaz zaangażowań Gminy:
Kwoty zaangażowań prezentowane są w PLN wg stanu na dzień 2014-07-31 – prosimy o dane za ostatni zakończony i rozliczony miesiąc: lipiec
1. Bank kredytujący: M-Bank (BRE) S.A. z/s w Warszawie - Oddział Korporacyjny Białystok; waluta: PLN Typ długu: kredyt długoterminowy. - 4 500 tys. zł (raty m-czne po 62 500 zł); Data zawarcia umowy: 08.10.2010 Kwota bieżącego zadłużenia(bilans) 1.812.500 Kwota pozostałego zadłużenia (pozabilans) 0 Data całkowitej spłaty 31.12.2016

2. Bank kredytujący: Bank Polska Kasa Opieki S.A. z/s w Warszawie – Podlaskie Centrum Korporacyjne w Białymstoku waluta: PLN Typ długu: kredyt długoterminowy. - 3 000 tys. zł (raty m-czne po 50 000 zł); Data zawarcia umowy: 19.10.2011 Kwota bieżącego zadłużenia(bilans) 1.450.000 Kwota pozostałego zadłużenia (pozabilans) 0 Data całkowitej spłaty 31.12.2016

Razem: Kwota bieżącego zadłużenia(bilans) 3.262.500 Kwota pozostałego zadłużenia (pozabilans) 0

Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Łomża
1. Szkoła Podstawowa w Czaplicach, Czaplice 59, 18-400 Łomża NIP 718-177-04-48 REGON 001118850;
2. Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Jarnutach; Jarnuty 1, 18-402 Łomża NIP 718-177-00-52 REGON 001118821;
3. Szkoła Podstawowa im. ppor. dh. Jadwigi Dziekońskiej ps. „Jadzia” w Konarzycach, Konarzyce, ul.Szkolna 4 18-404 Łomża NIP 718-177-00-23 REGON 001118910;
4. Szkoła Podstawowa im. Rodziny Jabłońskich w Pniewie, Pniewo ul. Akacjowa 1, 18-400 Łomża NIP718-177-00-69 REGON 001118927;
5. Szkoła Podstawowa w Podgórzu im. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Podgórze, ul. Szkolna 1, 18-400 Łomża NIP 718-177-00-98 REGON 001118815;
6. Szkoła Podstawowa w Puchałach, Puchały 31, 18-400 Łomża NIP 718-177-01-70 REGON 001118896;
7. Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Wygodzie, Wygoda ul. Łomżyńska 2, 18-400 Łomża NIP 718-177-03-07 REGON 001118880;
8. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kupiskach, Kupiski Nowe 137, 18-400 Łomża NIP 718-176-92-73 REGON 001118904;
9. Publiczne Gimnazjum Nr 9 im. Rodziny Lutosławskich w Łomży, ul . Marii Skłodowskiej Curie 1, 18-400 Łomża NIP 718-176-97-12 REGON 450695031;
10. Biblioteka Publiczna Gminy Łomża z siedzibą w Podgórzu, Podgórze ul. Łomżyńska 30, 18-400 Łomża NIP 718-177-76-63 REGON 000927062;
11. Gminny Ośrodek Kultury w Pniewie, Pniewo ul. Krótka 20,18-400 Łomża NIP 718-177-40-15 REGON 450079361;
12. Zarząd Ekonomiczny Szkół Gminy Łomża, ul . Marii Skłodowskiej Curie 1 18-400 Łomża NIP 718-140-96-17 REGON 450011127;
13. Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża, ul . Marii Skłodowskiej Curie 1A 18-400 Łomża NIP 718-170-88-11 REGON 450009886;
Data powstania: środa, 20 sie 2014 14:03
Data opublikowania: środa, 20 sie 2014 14:02
Data przejścia do archiwum: piątek, 7 paź 2016 14:56
Opublikował(a): Kazimierz Turniak
Zaakceptował(a): Admin
Artykuł był czytany: 27830 razy